• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pilgrimmen
    sugarrush skrev 2010-10-21 07:28:47 följande:
    Sorry mitt spammande, men idag var testen svagare. Alla testen. Så det var nog inget...
    Blä!
    men va?? Men kan det inte variera lite då? För jag får också svagare på mornarna och tror alltid det är kört då men så blir det starkare senare på dagen..

MEN är det så att man måste få detdära superstarka plusset? jag får nämnligen inte det. Det ligger fortfarande på ungefära som det senaste testet jag lagt upp...
  • Muffe80

Men sugar, fan vilken sköterska... för mig tog det inte4-6 veckor innan HCG försvann, det var borta på mindre än 2 veckor. Jävla skitkärring. Kan man inte anmäla henne för att vara otrevlig? Hur fan kan hon veta om du är gravid eller inte genom att prata med dig på telefon, grr!

Håller tummarna för att dina test inte blir ännu svagare och att det vänder så de blir starkare....!!!

• Pancakes

Men åh, sugarrush vad trist! Jo, men nåt måste det vara eftersom det var snövitt innan. Usch, stackars dig som får leva i ovisshet. Förr eller senare kommer du ju få veta vad som händer och tycker att du kan åka in om ett par dagar om det fortsätter att pendla mellan starka och svaga test. Fy fasiken för den otrevliga sjuksköterskan, vad förbannad man blir. Att det ska vara så här! Under mina graviditeter och missfallet så har jag bara stött på två vettiga och trevliga människor. Den ena var akutläkaren när jag åkte in till Danderyd för kraftiga blödningar och den andra var hon som jag bokade tid hos imorn (men då kostar det 600 kr också eftersom det är privat så det är väl det minsta man kan vänta sig.). Resten har varit rätt oförstående och kalla i bemötandet.

• Muffe80

Jag har faktsikt också fått kallt bemötande de flesta gånger i telefon och mottagande på akut m.m. Att det ska vara så?? Det är ju sjukt.
    Fan, alla de som jobbar med detta borde haft missfall själva ju innan man ens får ta emot såna patienter

• Pancakes
    FruW skrev 2010-10-20 20:30:43 följande:
    I dag är en liten deppdag, känns som om vi aldrig kommer bli föräldrar, o att ev pluss är evigheter härifrån!! Så avis på er som har plussat!

Räknar med att jag har äl i slutet av veckan, sambon ska skå klart bort tors-söndag, jättebra! =( Så vi ska försöka mysa lite i morgon innan jobbet, o sen på söndag när han kommit hem, vad tror ni, finns det en chans? Första äl nu på länge som jag inte ska testa med äl-test eller tempa, känns lite jobbigt faktiskt! Men kanske bra bot för en testoman som jag!
    Usch, vad tråkigt vännen! Jag vet verkligen precis hur du känner dig även om det inte är nån tröst. Vi har alla varit där och förr eller senare slutar det i ett plus och det kommer det göra för dig också och det barnet kommer vara oerhört efterlängtat! Jag tycker du gör rätt i att inte testa. För mig var det det bästa beslutet faktiskt, inte min grej riktigt. Stor styrkekram till dig :)
  • MelikaH

Att det skulle ta 4-5 veckor för hcg hormonerna att försvinna är skit snack rent ut sagt!
    F*n  vad arg man blir på sådana människor! (är hon säker på att hon varit bm i 30år?!)

Jag gjorde ett grav. test hos min BM efter två veckor på senaste besöket hos gyn, min gyn läkare sa att ag skulle testa hos BM för ett säkrare resultat. Då var det krit vitt och jag behövde inte åka in mer.

Stå på dig sugarrush!!!! 

• sugarrush

Vad ni är söta! Men jag tror inte det är något nu faktiskt, känns som mens i kroppen. Så är det något får det vara en trevlig överraskning!
    Men jäklars vilka idioter det finns inom sjukvården alltså.....

• Odetta

Suggar:

Efter alla mina 5 mf har hcg vart borta innom 7-10 dagar och efter vårt MA i v16 tog den 2 veckor så blev testen negativa...så att det alltid skulle ta 4-6 veckor är bara ren humbug!

Sedan kan jag säga att av alla mina 11 graviditeter så har mina test alltid visat starkast på kvällen när jag tesat tidigt. Mårgonen har för mig varit sämsta tiden på dygnet att testa. Anledningen till det är att det INTE sprlst någon roll NÄR man tar ett test, utan HUR KISSET ÄR! Mitt kvällskiss är mer koncentrerat än mitt morgonkiss för jag dricker dligt under dagen och tar igen det på kvällen. Kanske gör du undermedvetet samma sak?

Sedan så är det faktiskt så att varje gång du kissar så har ditt kiss en annan sammasättning än gången innan. Det beror på vad du ätit, hur mycket du druckik och när du kissat senast.

och en sak till: man kan inte jämföra test av olika fabrikat! Ävenom om testen säger att dem mäter samma så är dem tillverkade på olika sätt och inte ens ett test av samma märke har exakt samma känslighet som ett annat test av samma märke! Testen har en känslighet så att dem ska garantera att känna igen en viss nivå, detta betyder att ALLA test är något känsligare än vad fabrikatören anger som den garanterade nivån. Men den känsligare nivån varierar från test till test.

Summa summarum: Jag tror du är gravid

***bamsekramisar***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

oj vad mycket stavfel...lallallallallaaaa

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Längtan efter liten

sugar.. jag håller med odd där..

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3