• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Jag vet! sjukt svårt. Det tunna har ju ett sagt streck 18 oktober.idag hade det en svag svag antydan till streck, svagare äbn den 18 oktober. Samtidigt så ser det bredare strecket en aaaaaning starkare ut. Jag blir så trött!

• sugarrush

Och inte kan jag skriva heller....

• Pancakes

Men vad förvirrande, sugarrush. Förstår att du bara vill ta blodprov nu för att se om hcg ökar. De två översta är ju som sagt solklara. Den andra kanske bara är sämre test. Har du provat några andra märken? Hur länge sen missfallet är det nu? Det är väl ovanligt att man har plus jättelänge efteråt. Jag hade plus underfär två veckor efter och sen en dag var testet bara snövitt.

• sugarrush

På fredag är det fyra veckor sedan så det borde ju vara negativt eller svagt. Förra gången hade jag pos i 1,5 vecka ungefär... Fattar inte vad det där svaga testet visar alls, de andra blir ju inte svagare.

• sugarrush

Ringde sjukhuset och fick prata med den sjuksköterskan som jag verkligen ogillar (just hon är alltid så himla sur och kritisk, fasen att just hon var i telefonen). Hon trodde absolut inte att jag var gravid och tyckte bara jag sjåpade mig.
    Har fått tjocka flytningar (sorry detaljerna) som skiftar i rödbrunt, har ingen aning om vad det kan betyda. Kanske är mensen på ingång, vi får se....

• sofy
    sugarrush skrev 2010-10-20 16:05:39 följande:

Ringde sjukhuset och fick prata med den sjuksköterskan som jag verkligen ogillar (just hon är alltid så himla sur och kritisk, fasen att just hon var i telefonen). Hon trodde absolut inte att jag var gravid och tyckte bara jag sjåpade mig.
    Har fått tjocka flytningar (sorry detaljerna) som skiftar i rödbrunt, har ingen aning om vad det kan betyda. Kanske är mensen på ingång, vi får se....

Men fan va irriterande, säg ifrån på skarpen o fråga varför hon blev SSK om hon bara ska va grinig!! Suck, såna människor drar ju ner ryktet inom vården. Blä!

Hm, skumt allt de här är.. Kan du inte ringa ngn privat o fråga om blodprov osv?
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-10-20 16:09:54 följande:
    Men fan va irriterande, säg ifrån på skarpen o fråga varför hon blev SSK om hon bara ska va grinig!! Suck, såna människor drar ju ner ryktet inom vården. Blä!

Hm, skumt allt de här är.. Kan du inte ringa ngn privat o fråga om blodprov osv?
    Ja, jag bad att få prata med någon annan, hon sade att det bara var hon där.... Jag sade att jag var orolig, att jag kände min kropp och ville veta vad som pågick, då suckade hon bara och sade att hon minsann jobbat som BM i 30 år och visste vad hon pratade om...
    Det är samma bitch-tant som vägrade ta in mig när jag hade så ont att jag inte kunde gå efter missfallet (hon påstod att det var normalt), och några dagar senare visade det sig att jag hade en infektion. Gången därpå jag kom till sjukhuset, för att kolla upp ny smärta, sade hon "jag fattar faktiskt inte vad du gör här..."

Jaja, skit samma. Kanske har hon rätt, att det inte är något, vi får väl se. Orkar inte ringa och fråga fler nu, käner att det här tog musten ur mig totalt...
  • FruW

Sugar - jag kan tyvärr inte hjälpa dig att tolka testen. har bara erfarenhet av CB o CB digital, samt testlagrets stickor. Stickorna brukar va snövita på mig, är det ett extra streck så har jag tolkat att jag var gravid. Men visst hade du fått streck även på de från testlagret? Har de blivit svagare nu? Har du kollat om de är lika känsliga? Har annars hört av ngn här i tråden att det är jättesvårt att jämföra testerna, då resultatet beror på så mkt olika, t ex hur mkt man har druckit under dagen.. Men jäkla sköterska du fick prata med, såna ska inte jobba med människor! Det finns ingen privat gyn där du bor? Jag går privat, är superbra! Kostar inte mer än vanligt läkarbesök, högkostnadskortet gäller o man brukar få en tid snabbt! Tycker att du har rätt att kräva ett blodprov!!

Massa kramar till dig!

I dag är en liten deppdag, känns som om vi aldrig kommer bli föräldrar, o att ev pluss är evigheter härifrån!! Så avis på er som har plussat!

Räknar med att jag har äl i slutet av veckan, sambon ska skå klart bort tors-söndag, jättebra! =( Så vi ska försöka mysa lite i morgon innan jobbet, o sen på söndag när han kommit hem, vad tror ni, finns det en chans? Första äl nu på länge som jag inte ska testa med äl-test eller tempa, känns lite jobbigt faktiskt! Men kanske bra bot för en testoman som jag!

• sugarrush

Åh mimmi-gumman, du kommer plussa! Du kommer bli mamma! Världens bästa också!
    Men fan vad det SUGER att vänta. Det är verkligen skitjobbigt. Jag har själv exempelvis inte satt min fot på facebook på flera veckor, för jag blir så ledsen av att se alla ultraljudsbilder och bilder på nyfödda. Alltså, jag är ju glad för mina vänner, men det känns så hopplöst ibland... Det är så lätt att tänka på vilken vecka man hade varit i, eller hur gammalt ens barn hade varit, om man inte fått sina jäkla missfall....

Jag har varit lite ledsen idag efter det där smala testet där mitt streck bara blev svagare och svagare, samt den dumma sköterskan som sade att jag ABSOLUT inte kunde vara gravid. Hon sade även att "det tar ALLTID 4-6 veckor för hcg-hormonet att försvinna efter ett missfall". Nej, sade jag irriterat, vid mitt förra mf försvann det efter 10 dagar. Då kontrade hon med att det var det dummaste hon hört att testa med gravstickor för att se om hormonet gått ner. Jäkla kärring!

Jag gjorde iallafall nya test nu på kvällen och nu blev det ett TYDLIGT rosa streck på den smala stickan (jag lade bilden i mitt galleri). Har inte fått ett så tydligt rosa streck på den smalaste stickan på två veckor....! Men jag vet fortfarande inte om jag kan lita på det.. Fabrikatet med den lite bredare stickan (med text hcg på skaftet) har ju blivit lika starkt eller lite starkare under de senaste dagarna, men den smala stickan med klarblått skaft har ju blivit svagare och svagare... tills idag. Så det går verkligen upp och ner.
    Fan vad man ska analysera då, men det är ju det enda man kan göra när ingen mottagning vill ta i en med tång...

• sugarrush

Sorry mitt spammande, men idag var testen svagare. Alla testen. Så det var nog inget...
    Blä!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3