• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Muffe, mängden i 1/4 albyl minor är mindre än i Trombyl.
    Trombyl har en så svag dos att den inte ger någon fara för fostret, men minskar risk för blodpropp i moderkakan (som kan vara en anledning till tidiga missfall). 
    Tar man upp till 1/3 albyl minor ska det inte vara någon fara med läkemedelsmängden. (Jag fick t.o.m. tanten på apoteket att intyga att 1/4 albyl minor innehöll samma verksamma ämne och samma mängd som 1 trombyl-tablett!)

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:51:35 följande:
    Muffe, mängden i 1/4 albyl minor är mindre än i Trombyl.
    Trombyl har en så svag dos att den inte ger någon fara för fostret, men minskar risk för blodpropp i moderkakan (som kan vara en anledning till tidiga missfall). 
    Tar man upp till 1/3 albyl minor ska det inte vara någon fara med läkemedelsmängden. (Jag fick t.o.m. tanten på apoteket att intyga att 1/4 albyl minor innehöll samma verksamma ämne och samma mängd som 1 trombyl-tablett!)
    Vad är albyl minor för tabletter? Ska man ta såna när man är gravid?
  • sugarrush

Ja, hoppas vi kan ta oss dit snart!
    Jag kommer dit när de bruna flytningarna försvunnit och jag lyckats plussa på CB digital!

• Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:27:06 följande:
    Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.

Jag vet inte heller hur de går tillväga. Om man måste mäta hormonet innan, tänkte om du hade en etablerad kontakt att prata med. Annars är det säkert bara att glömma att få, om man bara skulle ringa första bästa gyn.

Har du ätit albyl minor vid tidigare grav?

Alicia

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-19 13:53:17 följande:
    Vad är albyl minor för tabletter? Ska man ta såna när man är gravid?
    Det är en smärtstillande recepfri tablett där 1/3 tablett motsvarar 1 st trombyl (trombyl är blodförtunnande acetylsalicylsyra som motverkar blodproppar i moderkakan).

Många som haft missfall och som genomgått utredningar som inte visat något har fått trombyl utskrivet och det har hjälpt dem att bära ett friskt foster. Man får inte ta en hel tablett för det kan skada fostret. Jag tar bara 1/4, det skadar inte, men kanske kan det hjälpa en aning, jag vet inte.
    Det finns ett antal trådar om det här på FL.
  • Alicia 72
    SoMa72 skrev 2010-11-19 13:30:32 följande:
    Välkommen in i nervösa familjen! Flört Ingen fara, det kommer att gå så bra ska du se!

Men apropå progesteron så tycker jag mig ha läst att det ökar risken för mf??? Hoppas det inte stämmer...
    Näää, det är ju därför man tar proggisarna, för att UNDVIKA mf.
    Det har med produktion av gulkroppshormonet att göra. Många mf som sker i v 8-9 sker pga att gulkroppshormonet slutar tillverkas innan livmodern har tagit över näringstillförseln. De missfallen kan man ofta hindra med proggisar (som är just gulkroppshormon).

Alicia
  • sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:56:02 följande:

Har du ätit albyl minor vid tidigare grav?

Alicia

Nej, men jag har läst många trådar om det. Och så länge det inte skadar så kan det vara värt ett försök, tänker jag. Kanske kan det hjälpa till.
  • Alicia 72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:59:19 följande:
    Nej, men jag har läst många trådar om det. Och så länge det inte skadar så kan det vara värt ett försök, tänker jag. Kanske kan det hjälpa till.
    Absolut! Frågade för att jag var nyfiken om du hade tagit det tidigare men ändå fått mf.
    Vad spännande!! Då håller vi tummarna för att albyl minor är "da shit"!
    Det ska jag också prova nästa gång jag blir gravid! Ganska snart mao.

Alicia
  • MCT79

Men Sugar!! Vad är det jag ser?? STORT GRATTIS!! NU håller jag mina tiummar för att det går vägen denna gången!!  Kram!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3