• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Jajemen, snart är det din tur, Alicia. Vi hejar och hejar och hejar på dig!

Jag har äckelsmaken i munnen fortfarande, skulle kunna döva den med aftereight (fan, asken är snart slut! ) men är liksom inte sugen, för ovanlighetens skull. Antingen så är jag gravidillamående eller så har jag förätit mig på aftereight (kanske det mest troliga... )

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-19 14:09:13 följande:
    Men Sugar!! Vad är det jag ser?? STORT GRATTIS!! NU håller jag mina tiummar för att det går vägen denna gången!!  Kram!
    Tack söta snuttepuff-MCT! Du vet, snart är det din tur! Hjärta
  • Alicia 72

Sugar, hur många mf har du haft och i vilka veckor har de kommit?

Jag har haft 2 st, ett i vecka 9 och ett i vecka 8.

Har du googlat dig till någon information om i vilken vecka de här blodproppsmissfallen brukar ske? Om någon speciell vecka vill säga.

Alicia

• sugarrush

Jag har också haft 2 st, ett i vecka 8 och ett i vecka 9, precis som du.
    Men de skiljde sig åt: det första var ett mf i v.8, och det andra var ett ma som upptäcktes i v.9 där fostret slutat utvecklas tidigt, kanske redan första veckan av graviditeten, så det är tyvärr svårt att dra några slutsatser.

• Bellas7

Grattis sugar :)
    Du behöver inte vara orolig för bruna flytningar så länge det inte kommer blod.
    Förra missfallet kom det bara lite blod på mig knappt en binda men det var missfall i allafall :(
    Men när jag var på undersökning sa läkaren att blir inte testen starkare är det nästan alltid mf.

Men jag tror att allt går bra och min syster hade bruna flytningar hela sin grav så
    GRATTIS

• SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 13:58:31 följande:
    Näää, det är ju därför man tar proggisarna, för att UNDVIKA mf.
    Det har med produktion av gulkroppshormonet att göra. Många mf som sker i v 8-9 sker pga att gulkroppshormonet slutar tillverkas innan livmodern har tagit över näringstillförseln. De missfallen kan man ofta hindra med proggisar (som är just gulkroppshormon).

Alicia
    Ahaaaaa, då är jag med! Tack för informationen... Glad
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:58:01 följande:
    Det är en smärtstillande recepfri tablett där 1/3 tablett motsvarar 1 st trombyl (trombyl är blodförtunnande acetylsalicylsyra som motverkar blodproppar i moderkakan).

Många som haft missfall och som genomgått utredningar som inte visat något har fått trombyl utskrivet och det har hjälpt dem att bära ett friskt foster. Man får inte ta en hel tablett för det kan skada fostret. Jag tar bara 1/4, det skadar inte, men kanske kan det hjälpa en aning, jag vet inte.
    Det finns ett antal trådar om det här på FL.
    Ok, det var bra att veta! Tackar Glad
  • Muffe80

Jag hade ju massor av bruna rejäla flytningar, men dessa började ngt senare... typ i v 5-6 kanske?!
    Det har ju gått bra hittills... hade ju även blod!

• miraclee
    Bellas7 skrev 2010-11-19 14:31:48 följande:
    Grattis sugar :)
    Du behöver inte vara orolig för bruna flytningar så länge det inte kommer blod.
    Förra missfallet kom det bara lite blod på mig knappt en binda men det var missfall i allafall :(
    Men när jag var på undersökning sa läkaren att blir inte testen starkare är det nästan alltid mf.

Men jag tror att allt går bra och min syster hade bruna flytningar hela sin grav så
    GRATTIS
    Behöver inte vara någe fel om det kommer blod heller :) Jag har blödit massor denna grav! Med klumpar, i brunt, rött, färskt, mörkt.. :)

V 18 nu :)
  • miraclee
    Sugar;

Grattis! Skrattande Hoppas de går hela vägen nu!!!

Och ang proggisar, jag tog de till 11+0.. och ja, de är tydligen ngn risk för missbildning på pojkars organ isåfall, men inte alla får detta och ja, jag är inte orolig faktist. Det går ju åtgärda isåfall :) Barn kan ju få missbildningar o andra fel även om man inte tar proggisar, så de e bara onödig oro o tänka på sånt isåfall, tycker jag :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3