• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tejj
    FruW skrev 2010-11-23 21:42:02 följande:
    Med 2 små - Tejj - GRATTIS till plussen! Skönt att se dig här igen Tejj, har funderat på hur det har gått för dig..

Happiest - på mig tog dom 17 rör blod. Jag kommer inte ihåg allt, men det var iaf saltbalans, vitaminer, sköldkörtelhormoner, blodets koagulationsförmåga (propparna!) samt kromosomtest. På sambon tog de 2 rör tror jag, för kromosomtest. Våra prover såg bra ut.. Så nu väntar vi på ett plus, o därefter vidare i behandlingen, antingen trombyl eller med placebo..

Jag var hos en zonterapeut i dag, skönt, o trött är jag.. Ska bli spännande att se om det blir något resultat av det...

Tror äl är över för min del, BIM räknas bli den 4 december..  Jag hoppas klara semesterresan iaf utan blödningar o mensvärk!!!!

Men ärligt, jag måste ha jordens känsligaste livmodertapp/slemhinnor, jag blöder i flera dagar efter vi har haft sex! Liiiite frustrerande, funderar på om blodet kan ställa till det för dom små..?
    Tack för tankarna du haft på mig... börjar sakta men säkert återhämta mig o tro på att det kommer funka.... men ändå...

Hur går det för dig? Grav? med flera... hänvisar till sista orden du skrev om när ni haft sex.... "ställa till för dom små" ???!!!! =)
  • Med två små

Tack så hemskt mycket för alla grattis! Jag mår ganska illa och har rejäla känningar i brösten för första gången någonsin under en graviditet och hoppas att det är ett bra tecken. Dessutom var plusset ganska starkt redan på BIM-dagen så jag HOPPAS att det är bra tecken :)

• Pancakes
    Med två små skrev 2010-11-24 05:28:24 följande:
    Tack så hemskt mycket för alla grattis! Jag mår ganska illa och har rejäla känningar i brösten för första gången någonsin under en graviditet och hoppas att det är ett bra tecken. Dessutom var plusset ganska starkt redan på BIM-dagen så jag HOPPAS att det är bra tecken :)
    Det låter som bra tecken alltihop! Stort grattis!

Mimmi, du har BIM på min födelsedag! Jag ska tänka på dig då! Skönt med semester! Infaller BIM när ni är borta? Blir det till att ta med test då? :)
  • pixerpie

Hej!

Kul med många pluss- hoppas det smittar!
    Nu är jag trött på att vänta!!!! Och idag hade vi en planerat besök hos privat gyn men fick ställa in p g a magsjuka, suck... Har vabbat sedan fredag och trodde vi skulle kunna gå på dagis och jobb idag, men liten blev sjuk igen vilken borde vara omöjligt eftersom vi inte träffat någon på 5 dygn...  Får ju iaf lämna blodprover hos lndstinget denna månad... Och äl till helgen! Håll tummarna!!!!

SoMa! Jag tänker göra nub/kub... eller iaf tidiga ul, när det väl tar sig... känns som en evighet dit... Med första barnet hade jag ingen tanke på det, men nu med dels mf i bagaget samt mer upplyst om vad som kan vara fel/ gå snett så kommer jag inte våga att inte göra testen... Så känns det nu iaf!

• MCT79
    pixerpie skrev 2010-11-24 11:57:20 följande:
    Hej!

Kul med många pluss- hoppas det smittar!
    Nu är jag trött på att vänta!!!! Och idag hade vi en planerat besök hos privat gyn men fick ställa in p g a magsjuka, suck... Har vabbat sedan fredag och trodde vi skulle kunna gå på dagis och jobb idag, men liten blev sjuk igen vilken borde vara omöjligt eftersom vi inte träffat någon på 5 dygn...  Får ju iaf lämna blodprover hos lndstinget denna månad... Och äl till helgen! Håll tummarna!!!!

SoMa! Jag tänker göra nub/kub... eller iaf tidiga ul, när det väl tar sig... känns som en evighet dit... Med första barnet hade jag ingen tanke på det, men nu med dels mf i bagaget samt mer upplyst om vad som kan vara fel/ gå snett så kommer jag inte våga att inte göra testen... Så känns det nu iaf!
    Jag är med dig Pixan... vill också plussa snart.. min hjärna har brjat tänka på paus med. orkar inte riktigt... bara köra på istället.. inte tänka på äl, bim eller stickor.... bara ha sex när man känner för det..
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-11-24 12:35:31 följande:
    Jag är med dig Pixan... vill också plussa snart.. min hjärna har brjat tänka på paus med. orkar inte riktigt... bara köra på istället.. inte tänka på äl, bim eller stickor.... bara ha sex när man känner för det..
    Åååh kära vänner, vad jag förstår er! Håll ut! Vi har alla kännt precis så där men en hel drös har hamnat i plustråden till slut ändå och där är ni snart också. Känner med er så, minns exakt hur det kändes månad efter månad. Jag slutade ju med ÄL-testen till slut för jag tyckte det var jobbigt, men alla är ju olika så prova på både med och utan och se hur det känns och vilket som är mest stressande. Kram!
  • pixerpie
    MCT79 skrev 2010-11-24 12:35:31 följande:
    Ja, du och jag... Denna månad kan det väl vara vår tur!! *tummis*

Jo, jag har övervägt det med men kom fram till att ovissheten är värre och att jag ialla fall inte kommer att kunna släppa det... Så jag testar på och har maratonsex runt äl... Fick precis ett ganska starkt streck- ska testa igen imorgon... är rädd att jag slutar testat för tidigt... men ikväll får vi väl se till att få till det- magsjuka eller ej... och liten får ligga i sin egen säng...  

Och även om det känns pest emellanåt så kommer ju både du och jag att bli gravida igen och så småningom sitta med våra små underverk i famnen!! Och framtills dess är det ju bara att göra det bästa av det... Så en whiskey kan jag ta för att slippa magsjukan...
  • sugarrush
    FruW skrev 2010-11-23 21:43:20 följande:
    Sugar - är du här i dag vännen?
    Hej!

Det känns så jävla hopplöst just nu, jag talade med läkaren nu och han bokade bara in mig på utredning som kommer ske om ett par månader, vilket känns skitlångt bort. Den här läkaren verkade tro att jag fått missfall eftersom jag inte väntat tillräckligt länge efter missfallen innan jag blev gravid igen... alla säger de olika! Den första läkaren sade ju att man inte behövde vänta en mens ens.... vem ska man tro på? 

Det enda jag kan göra nu alltså är att självmedicinera.
    Jag ska leta upp progesteron på tub, och ska även äta albyl minor redan från ÄL den här gången.
    Känns så jävla hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka mer nu.
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-11-24 14:23:32 följande:
    Hej!

Det känns så jävla hopplöst just nu, jag talade med läkaren nu och han bokade bara in mig på utredning som kommer ske om ett par månader, vilket känns skitlångt bort. Den här läkaren verkade tro att jag fått missfall eftersom jag inte väntat tillräckligt länge efter missfallen innan jag blev gravid igen... alla säger de olika! Den första läkaren sade ju att man inte behövde vänta en mens ens.... vem ska man tro på? 

Det enda jag kan göra nu alltså är att självmedicinera.
    Jag ska leta upp progesteron på tub, och ska även äta albyl minor redan från ÄL den här gången.
    Känns så jävla hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka mer nu.
    Men nääe, inte beror väl upprepade missfall på att man försöker för tidigt heller! Verkar mest som läkaren drog till med nåt bara. Stackars dig, vännen! Man lägger sitt liv i deras händer liksom och så får man olika bud och gissningar. Jag förstår att du känner dig nere och det finns inte mycket man kan säga för att muntra upp...men skickar en stor kram! Vi finns alla här om du behöver få ur dig massa skit!
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2010-11-24 14:39:25 följande:
    Men nääe, inte beror väl upprepade missfall på att man försöker för tidigt heller! Verkar mest som läkaren drog till med nåt bara. Stackars dig, vännen! Man lägger sitt liv i deras händer liksom och så får man olika bud och gissningar. Jag förstår att du känner dig nere och det finns inte mycket man kan säga för att muntra upp...men skickar en stor kram! Vi finns alla här om du behöver få ur dig massa skit!
    Tack!
    Det värmer.

Just nu känns allt fruktansvärt hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka ta mig igenom det här över huvud taget. Jag försöker ta mig igenom en dag i taget men allt känns skit. Och när läkarna säger olika saker, vad ska man göra då, liksom? Jag skulle ju göra precis vad som helst för att få behålla ett barn.

Hur många fler barn ska jag förlora? Kommer det NÅGONSIN att funka? Och vad är det för mening med någonting alls om det aldrig kommer göra det?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3