• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2010-11-24 11:57:20 följande:
    SoMa! Jag tänker göra nub/kub... eller iaf tidiga ul, när det väl tar sig... känns som en evighet dit... Med första barnet hade jag ingen tanke på det, men nu med dels mf i bagaget samt mer upplyst om vad som kan vara fel/ gå snett så kommer jag inte våga att inte göra testen... Så känns det nu iaf!
    Jag tänker ju oxå göra det, om man nu hinner så långt nån gång? Sist sket det sig bara någon vecka innan det var dags för det testet. Sen fladdrar tankarna iväg (jag är ju f-n hopplös!!) och jag börjar måla upp skräckgrejer om att det kommer bli dåliga resultat pga min ålder och man får ta ställning till abort. Skrikandes 
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:19:04 följande:
    Tack!
    Det värmer.

Just nu känns allt fruktansvärt hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka ta mig igenom det här över huvud taget. Jag försöker ta mig igenom en dag i taget men allt känns skit. Och när läkarna säger olika saker, vad ska man göra då, liksom? Jag skulle ju göra precis vad som helst för att få behålla ett barn.

Hur många fler barn ska jag förlora? Kommer det NÅGONSIN att funka? Och vad är det för mening med någonting alls om det aldrig kommer göra det?
    Gumman, ge inte upp!!! Jag vet hur pissigt och värdelöst det känns och hur liten man känner sig... Och allt känns tröstlöst!! Gråter Men vet du, som de fina människor vi är, så kommer vi att få våra små underverk en vacker dag, för det är vi värda!!!! Hjärta 

Tusen kramar!
  • pixerpie
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:19:04 följande:
    Tack!
    Det värmer.

Just nu känns allt fruktansvärt hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka ta mig igenom det här över huvud taget. Jag försöker ta mig igenom en dag i taget men allt känns skit. Och när läkarna säger olika saker, vad ska man göra då, liksom? Jag skulle ju göra precis vad som helst för att få behålla ett barn.

Hur många fler barn ska jag förlora? Kommer det NÅGONSIN att funka? Och vad är det för mening med någonting alls om det aldrig kommer göra det?
    Å, söta du! Det kommer visst att funka... Men vilka läkare som ger olika bud hela tiden... Men jag tror att vitsen med att vänta en mens också kan vara att man får mer mental balans?? ( Bara en tanke.) Privata gyn jag gick till men som inte vill hjälpa mig sa att det är inte helt ovanligt med "plus" i cykel om man skulle testa varje dag- vet inte om den tanken hjälper eller själper dig... Iallafall unrar jag om du kan prata med någon? Mig hjälptde det mycket att ha en vän som lyssnade... sen har jag berättat för närmaste familjen också...

Styrkekramar, vi är många som förstår och vet vad du går igenom!
  • sugarrush
    pixerpie skrev 2010-11-24 15:47:02 följande:
    Å, söta du! Det kommer visst att funka... Men vilka läkare som ger olika bud hela tiden... Men jag tror att vitsen med att vänta en mens också kan vara att man får mer mental balans?? ( Bara en tanke.) Privata gyn jag gick till men som inte vill hjälpa mig sa att det är inte helt ovanligt med "plus" i cykel om man skulle testa varje dag- vet inte om den tanken hjälper eller själper dig... Iallafall unrar jag om du kan prata med någon? Mig hjälptde det mycket att ha en vän som lyssnade... sen har jag berättat för närmaste familjen också...

Styrkekramar, vi är många som förstår och vet vad du går igenom!
    Tack!

Jag har haft samtalsstöd av en kurator sedan missfall nr 2. Det var ju skönt när jag var som mest nere, men så småningom blrjade jag tröttna på henne. Hon sade exempelvis nyligen att jag absolut inte borde ta något tidigt VUL nästa gång jag blev gravid för det kunde orsaka MF... (Bullshit säger jag.)
    Dessutom sade hon att väldigt många som vistas på sådana här forum är psykopater som egentligen är inlagda på psyket, och som är  hemma på permission på dagarna och skriver i forumen. (Ännu mer Bullshit säger jag). Så jag tänker sluta gå hos henne.

Läkaren idag sade att man skulle vänta FLERA månader. Så nu har jag tre olika bud att välja bland. Inte vänta alls, vänta en mens eller vänta flera månader.
  • pixerpie
    SoMa72 skrev 2010-11-24 15:24:48 följande:
    Jag tänker ju oxå göra det, om man nu hinner så långt nån gång? Sist sket det sig bara någon vecka innan det var dags för det testet. Sen fladdrar tankarna iväg (jag är ju f-n hopplös!!) och jag börjar måla upp skräckgrejer om att det kommer bli dåliga resultat pga min ålder och man får ta ställning till abort. Skrikandes 
    Jo, fast jag tänker att är/ blir det dåliga resultat är det ju bättre att få veta det tidigt... Och hinna fundera på alternativen
    Har vänner som fick ta beslut om abort på stånde fot  ( nåja, nästan iaf- 1 dygn) p g a v 17+ 6...
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:57:10 följande:
    Tack!

Jag har haft samtalsstöd av en kurator sedan missfall nr 2. Det var ju skönt när jag var som mest nere, men så småningom blrjade jag tröttna på henne. Hon sade exempelvis nyligen att jag absolut inte borde ta något tidigt VUL nästa gång jag blev gravid för det kunde orsaka MF... (Bullshit säger jag.)
    Dessutom sade hon att väldigt många som vistas på sådana här forum är psykopater som egentligen är inlagda på psyket, och som är  hemma på permission på dagarna och skriver i forumen. (Ännu mer Bullshit säger jag). Så jag tänker sluta gå hos henne.

Läkaren idag sade att man skulle vänta FLERA månader. Så nu har jag tre olika bud att välja bland. Inte vänta alls, vänta en mens eller vänta flera månader.
    Men vad f-n var det för IDIOT till kurator?!?!!? Såna borde det vara skottpengar på! Skrikandes

Den läkaren jag pratade med under mitt mf sa att man helst skulle vänta 2 st menscykler innan man provade igen.
  • MCT79

Sugar var bor du?? Jag verkligen rekommendera stället jag var till om du bor i närheten!

Jag frågade just om det där att vänta, om stress och om yttre faktorer, t.ex. inte tänka på annat än att bli gravid..

Han sa atill mig att om det var så så skulle det inte födas barn i krigszoner, kroppen blir gravid när den är redo å så är det med det. Föga trösterikt kanske men jag tror inte ett smack på att dina mf beror på att du inte väntat emellan. Inte ett dugg.
    Kurator påminner lite om den jag fick träffa i samband med mitt utomkveds... jag var jätteledsen och hon satt "jaaa uuuuusch, staaaaaackars diiiig...."  Två gånger stod jag ut.. kändes som jag skulle trösta henne. Galet.

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-11-24 13:42:28 följande:
    Åååh kära vänner, vad jag förstår er! Håll ut! Vi har alla kännt precis så där men en hel drös har hamnat i plustråden till slut ändå och där är ni snart också. Känner med er så, minns exakt hur det kändes månad efter månad. Jag slutade ju med ÄL-testen till slut för jag tyckte det var jobbigt, men alla är ju olika så prova på både med och utan och se hur det känns och vilket som är mest stressande. Kram!
    Mmmm I knoooow.. men just nu känns det bara avlägset..
    Jag funderar på att sluta med testen.. men är nog lite som Pixan som person... det är skönt att -veta- när man hade äl på ett ungefär... då har man ju koll på bim iaf... å jag kommer nog inte kunna sluta tänka ändå.

Blä!!  Idag känns det verkligen blä!!

Här får ni som uppmuntran!! Idag är det onsdag tjejer!  Cool

">

• sugarrush
    MCT79 skrev 2010-11-24 16:23:55 följande:
    Sugar var bor du?? Jag verkligen rekommendera stället jag var till om du bor i närheten!

Jag frågade just om det där att vänta, om stress och om yttre faktorer, t.ex. inte tänka på annat än att bli gravid..

Han sa atill mig att om det var så så skulle det inte födas barn i krigszoner, kroppen blir gravid när den är redo å så är det med det. Föga trösterikt kanske men jag tror inte ett smack på att dina mf beror på att du inte väntat emellan. Inte ett dugg.
    Kurator påminner lite om den jag fick träffa i samband med mitt utomkveds... jag var jätteledsen och hon satt "jaaa uuuuusch, staaaaaackars diiiig...."  Två gånger stod jag ut.. kändes som jag skulle trösta henne. Galet.
    Jag bor i södra Sverige.  Menar du en bra gynekolog?
    Jag tror inte heller på att jag blivit gravid "för snabbt", det verkar orimligt tycker jag.  
    Hur går det för dig? Mår du bra?
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-11-24 16:27:44 följande:
    Jag bor i södra Sverige.  Menar du en bra gynekolog?
    Jag tror inte heller på att jag blivit gravid "för snabbt", det verkar orimligt tycker jag.  
    Hur går det för dig? Mår du bra?
    Ja en bra gynekolog..eller ställe för utredning rättare sagt. Men det ligger utanför sthlm så det blir kanske lite långt. =)

Jag mår okej.. idag är en deppdag.. vet inte varför. Tog ett gravtest i morse - negativt... har varit så vansinnigt trött sista två veckorna och mina bröst har varit ruskigt ömma i snart 4 veckor. Vaknar när jag vänder mig och vattnet gör ont när jag duschar.
    Förra cykeln blev ju 40 dagar och mensen jag fick när jag väl fick mens var rätt sparsam och knappt 5 dagar bara. Har känts konstigt allting men det verkar som mina hormoner bara är ur balans. Rosenroten verkar som den ställde till en del..

Blir nog bra det här. Tror  jag har äl nu precis.. ska mysa ett par dar till...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3