• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie

Ja, MCT ha-ha... Onsdag var det, ja!!! Och äl...

Men Sugar vilken skitkurator du träffat... Men de flesta läkare tycker ju inte om internet... Får ofta frågan- och vad har du läst det?? Privat gyn gyn frågade vad jag hade för diagnos enligt internet och vilka prover jag ville ta- men med glimten i ögot.... De är ok, de jag träffat, fast vi är oense om jag ska ha behandling eller ej... Inboxa om du vill var du bor så kan jag säga vilket, är i södra Sv.  

Nu är det nog med fl för idag... barnet vill gosa och mannen tycker sådär om fl!
    KRAM!

• FruW

Go kväll tjejer!

Här kommer ett inlägg från psykopaten! Flört (OBS! Jag skämtar bara, men det förstod ni säkert)

Allvarligt - vad är det för idioter till kuratorer ni har fått träffa? Trodde att en kurator hade en lång utbildning o praktik bakom sig?? Visst, mkt är säkert bullshit på FL, men mkt är ju bra också! Tror inte dom själva har varit här inne om dom säger så. O det är väl som det mesta i livet, det gäller att tänka själv!

Sugar - södra sverige, är det typ skåne? Annars har jag en bra gyn här i Borås... Han är privat.Oavsett kan jag rekommendera alla att gå privat, tyvärr! Tycker jag har fått betydligt bättre hjälp privat, mkt mer förståelse o snabbare tider. Men min forskar-doktor är ju inte privat, men han är bra han med. =)

Vad jag har hört när det gäller att vänta efter mf är det mer för att lättare kunna bestämma tiden på graviditeten, jag menar vet man att man har haft en mens emellan är det ju lättare.. Sen kan jag tro att det kanske beror på hur tidigt/sent mf man har fått med. Men jag tror inte att man får mf bara för att man blev gravid för tidigt!

MCT - om du vill kan jag utmana dig att inte testa med äl? Flört Jag tyckte själv att det var ur-jobbigt att inte testa äl den första månaden, men nu är det ganska skönt. Jag vet ju ungefär när äl är, o har regelbunden mens, så ngra dagar hit eller dit.. Vi ser till att mysa "lagom" under äl-veckan, o annars när vi har lust.. Skönt att slippa analysera de där förb´de strecken tycker jag!

Men - jag är knäpp! Bim den 4 december, o vem tog ett gravtest i dag....! Alltså, jag vet ju att det är typ 100 år för tidigt, men kunde ändå inte låta bli. Otålig är bara förnamnet!

Jag var ju på zonterapi och akupunktur i går, hon gjorde vad hon kunde för att "sätta fart" på livmodern min,,, Dessutom sa hon till mig att köpa pumpafrön i en hälsokostbutik o låta sambon käka lite varje dag, typ på filen eller mackan. Ska tydligen öka livsdugligheterna på de små simmarna rejält! Ett litet tips om ni vill...

Tejj - nej jag är inte gravid! Med "dom små" menade jag spermierna. Tänker att blod är ju basiskt, o mina blödningar, även om dom är små, kanske försämrar förutsättningarna för spermierna att orka ända upp till ägget...

Jaja, nu ska jag packa, på fredag drar vi!!!! Solig

• Odetta

Sugar:

Gumman *kramar om jätte hårt*

Jag vet att det är för jävligt mellan varven, men ge inte upp...er bebis finns därute! Den måste bara hitta rätt.

Du ska absolut inte lyssna på den där kuratorn som bara snackar skit...forum som bland annat detta är ett YTTERST bra redskap för stöd! Och självklart ska du göra VUL när du blir gravid, allt för att hålla dig lugn!

Vad som gäller dem olika buden av olika läkare. Kroppen blir inte gravid om den inte är redå, punkt slut. Jag tycker att det låter jättebra att självmedicinera med Albyl minor (1/3 tablett om dagen från och med ÄL)...så fick vi vår lilleman Proggkräm vet jag inget om, men miraclee tog ju proggar och det verkade ha hjälpt henne.

Sedan tycker jag att du ska söka till en privatläkare. Så mycket som vi alla har sprungit på olika kvinnokliniker och gyn så borde dem flesta vara ppe i frikortet...och när du är det är privatgyn också gratis! Dessutom så går det SÅ mycket snabbar i den privata sektorn...och bemötandet brukar vara bättre också.

Och sist men inte minst...gumman, ni kommer att få er efterlängtade bebis! Jag vet att det inte är någon tröst att höra att det är vanligt med mf när man själv upplever dessa gång på gång, men däremot så kanske det är en tröst att veta att ni faktiskt BLIR gravida! DET funkar som det ska och rent krasst så är ju det det första kritiska steget i att få ett barn...det skulle vara svårare om problemet låg där. Nu är problemet att STANNA gravid, men vet du...där finns det massor med hjälp man kan få! Så stå på dig och GE INTE UPP!!!

Som jag sagt tidigare...vi hade 4 mf på raken i våras...och nu är jag gravid för FEMTE gången i år...och gick in i v30 idag!!! Det kommer att gå bra för er också!

(sedan vill jag tipsa om en jättebra tråd här på fl som är rena rama biblioteket vad som gäller kunskap kring utredningar och behandlingar: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html  titta in där också vetja!)

***bamsemegastorakramar***

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mjaaw

Får man komma in här ???
    Har haft ett missfall då jag blev gravid ungefär direkt efter jag försökte.
    Efter missfallet, så ligger jag nu på försök 16, alltså 1 år o 4 månader sen tyvärr, och jag är sjukt ledsen över att barn äre ända jag tänker på dagligen :(
    Har tyvärr inte kunnat söka till någon gynekolog eller läkare pga att jag är utomlands just nu och åker inte tillbaka ner till Sverige förrän i juni :( Så jag ska fortsätta försöka tills dess..
    Jag litar inte på läkarn här i (Syrien) Så jag får fortsätta kämpa ett bra tag :(
    *Men hur är det med er ? Jag har BIM 26-30 november (har fått oregelbunden mens lite efter missfallet)

• annaj84

Hej tjejer!!
    Ang det här med att vänta eller inte efter ett mf. Den läkaren jag träffade efter mitt mf sa att det var ok att försöka blir gravid direkt. Nu hade jag ett tidigt mf så min kropp hämtade sig otroligt fort, det kanske är annat då man måste skrapas!? Men jag tror att det här att man ska "vänta" är bullshit. Vill man, orkar man och känner att kroppen är redo tror inte jag att det är fel att försöka. Jag har hört att kroppen är mer inställd på att bli gravid, och som min barnmorska sa "att kroppen är redo för en graviditet efter ett missfall". Vi försökte direkt och än så länge ser allt bra ut iaf. Men nu är ju inte jag läkare så jag kanske ska hålla tyst Glad

• Atti

Godkväll på er alla goda tjejer.

Sugar, och alla ni andra; så bedrövliga läkare och annat folk ni träffar på. Vill bara säga att följ ditt hjärta så kommer allt att bli bra till slut.

Vill bara dela med mig av ett litet tips som jag fick när jag var på en aromamassage för några veckor sedan. Lite hokus pokus kanske men vad gör man inte om man är tillräckligt desperat Flört Hon tipsade iaf mig att massera anklarna, det ska tydligen hjälpa till att bli gravid. Hon har haft någon patient som har blivit gravid efter att hon masserat anklarna, säger hon.  Man kan massera lite när man ser på tv eller när vi sitter här på fl och läser Tungan ute

Ta hand om er.... själv har jag nog bim på söndag eller måndag, men ska nog fuska med ett test imorgon bitti eftersom karln åker bort imorgon och sedan ska vi sammanstråla GBG på fredag för att hälsa på mina bröder och kommer inte hem förrän på söndag kväll. Vill ha koll på om jag kan ta ett glas vin till helgen eller inte...

Kram på er

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Med två små
    Mjaaw skrev 2010-11-24 20:27:11 följande:
    Får man komma in här ???
    Har haft ett missfall då jag blev gravid ungefär direkt efter jag försökte.
    Efter missfallet, så ligger jag nu på försök 16, alltså 1 år o 4 månader sen tyvärr, och jag är sjukt ledsen över att barn äre ända jag tänker på dagligen :(
    Har tyvärr inte kunnat söka till någon gynekolog eller läkare pga att jag är utomlands just nu och åker inte tillbaka ner till Sverige förrän i juni :( Så jag ska fortsätta försöka tills dess..
    Jag litar inte på läkarn här i (Syrien) Så jag får fortsätta kämpa ett bra tag :(
    *Men hur är det med er ? Jag har BIM 26-30 november (har fått oregelbunden mens lite efter missfallet)

Vad jobbigt att det tagit så lång tid efter missfallet! Hoppas du snart får bättre tur. Ni ska inte till Sverige på nåt litet besök så du kan gå till läkaren här om du inte vill gå till Syrien? Har man försökt i mer än ett år kan man ju få utredning.

Jag har precis blivit gravid efter ett MA 2008 och ett i augusti i år och hoppas få behålla den här lilla krabaten hela vägen ut men är sjukt orolig...

Lycka till med försöken!

• SoMa72

Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram

• Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:
    Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Kram
    Neeeeej, är det sant?? Vännen, vad trist att höra! Självklart ska du gå och kolla upp det så att du får svart på vitt om det är missfall eller inte och dessutom får det dokumenterat. Har du nån bra du kan vända dig till? Var bor du? Kan tipsa om några om du bor i Stockholm. Kram!
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-25 07:52:37 följande:

Kram
    Fan SoMa, så himla synd. Så ledsen för din skull....*snyft*

Vet precis hur det känns, det är ett helvete att klara av dagen när allt rasat samman.
    Ta en stund i taget. Försök ta det lugnt. Ring gyn om du vill, de kan kanske ge dig en kontroll för att se att det kommit ut, och få det dokumenterat.
    Stor styrkekram till dig!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3