FruW skrev 2010-12-29 12:51:04 följande:
Ni girls som är så duktiga o tränar regelbundet, vad är eran motivation? Jag tycker oftast det är kul när jag väl gör det, går på friskis, klasser - gympan är inte riktigt min grej.. Men, så kommer det annat emellan, eller så blir jag sjuk, o så tar det jättelång tid innan jag är tillbaka i träningen igen. Hinner liksom aldrig bli en vana.. Tar jättegärna emot tips!!
Haha, läste just en artikel om att det är genetiskt betingat hur stort behov av att röra på sig man har...vissa människor MÅSTE verkligen röra på sig för att överhuvudtaget må bra, andra har inte det medfödda behovet.
Tror, precis som PC sa, att du bör hitta en längre planering så att du inte hamnar i situationen att du inte vet vad du ska göra och så blir det tillslut ingenting. Har man i schemat att "idag ska jag köra body pump, i morrn spinning och dagen efter det så är det vila" så behöver man inte tänka på mer än att få med träningsskorna, haha.
Förra året jobbade jag mot ett tydligt mål; att springa milen på under 43 min, och la upp en 4mån träningsplan där alla pass under 4 mån var förutbestämda. Fungerade SUPERBRA för mig, bara på med skorna, kolla på pappret vad som gällde och så var det bara att köra...så ett specifikt mål är alltid bra att jobba mot.
En helt annan sak, Tjejer- jag behöver er hjälp! Ganska märklig fråga kanske men...jag vet inte vart jag ska vända mig.
Min kille har könsherpes och vi har varit tillsammans i 6år. Jag kan inte märka av att jag har fått det, men vi har ju sett till att inte ha sex när han har aktiva blåsor. Jag har fått berättat för mig, bla av läkare, att jag antagligen redan är smittad, men att jag fått det i så små doser att jag blivit imun. Jag har ägglossning i dagarna och killen ringer hem och berättar att han fått blåsor. Vad gör jag!? Ska jag lite på det läkaren sa att jag redan är imun och att vi kan ha sex när blåsorna är där om inte sambon har för ont eller ska jag bara ta ytterligare en månad av mens och väntan?
Någon som vet något om detta??