• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Skrutt - jag försöker äta bra, träning går så där, men ska försöka bättra mig där efter nyår.. Lycka till med äl! =)

• FruW

Tack finaste tjejer för att ni hoppades för min skull!! Men tyvärr är tanten här =( I går gick jag o la mig med ont i halsen, sovit dåligt o vaknade i morse med jätteont i halsen - kul inför nyår o allt.. Vi ska ha folk här på fredag, får se om ngn vågar komma.. Mensskrället på detta - behöver jag säga att jag har haft bättre dagar?

Har tröstat mig med shopping... =/ Beställt en Iphone...

Så - nu vill jag att nästa BIM´are plussar, lånar ut min tur till er så länge!

KRAM

• Pancakes

Beklagar Mimmi! Usch och blä, vad tråkigt! Bädda ner dig nu och mys med lite filmer så är du säkert i form til nyår! Mensdagen suger verkligen men på nåt sätt lyckas man oftast rycka upp sig efter nån dag och tänka framåt och unna sig lite annat kul. Iphone, helt rätt! Vårkatalogen från HM kom idag också så du kan jag alltid ligga i sängen och nätshoppa lite?

• FruW

PC - haha, har precis börjat nätshoppa, hittat en jättefin jacka på ellos som jag ev ska beställa... Attans, hoppas jag snart blir bättre annars blir det här dyrt!! Efter nyår är det nytt liv som gäller, smalare jag, fetare bankkonto - är tanken iaf..

Ni girls som är så duktiga o tränar regelbundet, vad är eran motivation? Jag tycker oftast det är kul när jag väl gör det, går på friskis, klasser - gympan är inte riktigt min grej.. Men, så kommer det annat emellan, eller så blir jag sjuk, o så tar det jättelång tid innan jag är tillbaka i träningen igen. Hinner liksom aldrig bli en vana.. Tar jättegärna emot tips!!

Annars ligger jag i soffan, dricker the och kollar på Vänner. Har fått låna HELA (!!) serien av några vänner, är bara på säsong 2.. Så jag har en del att göra... =) När jag lånade filmerna för några dagar sedan påpekade de hur många timmar film det är, jag avfärdade det lite skämtsamt med - äh, jag blir nog sjuk snart! Hehe..eh - man ska passa sig för vad man önskar sig, ibland kan det tydligen slå in..

Så - jag önskar mig:
    Att vi alla här inne snart får ett fint pluss och 9 månader senare håller våra söta bebisar i armarna!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-12-29 12:51:04 följande:
    PC - haha, har precis börjat nätshoppa, hittat en jättefin jacka på ellos som jag ev ska beställa... Attans, hoppas jag snart blir bättre annars blir det här dyrt!! Efter nyår är det nytt liv som gäller, smalare jag, fetare bankkonto - är tanken iaf..

Ni girls som är så duktiga o tränar regelbundet, vad är eran motivation? Jag tycker oftast det är kul när jag väl gör det, går på friskis, klasser - gympan är inte riktigt min grej.. Men, så kommer det annat emellan, eller så blir jag sjuk, o så tar det jättelång tid innan jag är tillbaka i träningen igen. Hinner liksom aldrig bli en vana.. Tar jättegärna emot tips!!

Annars ligger jag i soffan, dricker the och kollar på Vänner. Har fått låna HELA (!!) serien av några vänner, är bara på säsong 2.. Så jag har en del att göra... =) När jag lånade filmerna för några dagar sedan påpekade de hur många timmar film det är, jag avfärdade det lite skämtsamt med - äh, jag blir nog sjuk snart! Hehe..eh - man ska passa sig för vad man önskar sig, ibland kan det tydligen slå in..

Så - jag önskar mig:
    Att vi alla här inne snart får ett fint pluss och 9 månader senare håller våra söta bebisar i armarna!
    Åh, myspys med Vänner! Jag har hela boxen och har sett den miljoner gånger. Tröttnar aldrig. Säson 2 är riktigt bra, det är då hela Ross&Rachelgrejen drar igång.

Angående träning så leder jag aerobicsklasser på fritiden (dock har jag haft min sista nu på ett tag nu) och mitt bästa tips är att du ska unna dig ett möte med en personlig tränare. Det är väldigt bra för motivationen. Be honom/henne lägga upp ett veckoprogram för dig baserat på sånt du tycker är roligt. Strunta i alla måsten och tycker du inte det är kul med en viss typ av träning, strunta i den! Man kan också få tips med kosten och vad du ska äta innan och efter träning för att inte tappa ork etc.

Sen får man inte vara så hård mot sig själv för då blir det lätt det där "jag hoppade över igår så det är lika bra att jag ger upp"-tänket. Ibland är man helt enkelt inte sugen på att ge sig iväg till gymmet. Jag har en pilatesboll och en matta hemma och när jag känner så tar jag en promenad och sen några övningar med bollen och med egen vikt på mattan. Det är i alla fall bättre än ingenting även om det så blir 30 min.
  • skruttnorpan
    FruW skrev 2010-12-29 12:51:04 följande:
    Haha, läste just en artikel om att det är genetiskt betingat hur stort behov av att röra på sig man har...vissa människor MÅSTE verkligen röra på sig för att överhuvudtaget må bra, andra har inte det medfödda behovet.
    Tror, precis som PC sa, att du bör hitta en längre planering så att du inte hamnar i situationen att du inte vet vad du ska göra och så blir det tillslut ingenting. Har man i schemat att "idag ska jag köra body pump, i morrn spinning och dagen efter det så är det vila" så behöver man inte tänka på mer än att få med träningsskorna, haha.
    Förra året jobbade jag mot ett tydligt mål; att springa milen på under 43 min, och la upp en 4mån träningsplan där alla pass under 4 mån var förutbestämda. Fungerade SUPERBRA för mig, bara på med skorna, kolla på pappret vad som gällde och så var det bara att köra...så ett specifikt mål är alltid bra att jobba mot.

En helt annan sak, Tjejer- jag behöver er hjälp! Ganska märklig fråga kanske men...jag vet inte vart jag ska vända mig.

Min kille har könsherpes och vi har varit tillsammans i 6år. Jag kan inte märka av att jag har fått det, men vi har ju sett till att inte ha sex när han har aktiva blåsor. Jag har fått berättat för mig, bla av läkare, att jag antagligen redan är smittad, men att jag fått det i så små doser att jag blivit imun. Jag har ägglossning i dagarna och killen ringer hem och berättar att han fått blåsor. Vad gör jag!? Ska jag lite på det läkaren sa att jag redan är imun och att vi kan ha sex när blåsorna är där om inte sambon har för ont eller ska jag bara ta ytterligare en månad av mens och väntan?
    Någon som vet något om detta??
  • FruW

Snutt - tack för träningstipsen! Ska försöka göra som du sa..

Ang herpesen, jag hade inte chansat.. Jag har ingen egen erfarenhete av könsherpes, men en vän till mig (tjej) har fått det för några år sedan, o det gjorde sjukt ont. Visst, det läker ju, men kommer tillbaka ett par gånger (enligt henne). Jag hade väntat..

• skruttnorpan
    FruW skrev 2010-12-29 13:35:37 följande:
    Snutt - tack för träningstipsen! Ska försöka göra som du sa..

Ang herpesen, jag hade inte chansat.. Jag har ingen egen erfarenhete av könsherpes, men en vän till mig (tjej) har fått det för några år sedan, o det gjorde sjukt ont. Visst, det läker ju, men kommer tillbaka ett par gånger (enligt henne). Jag hade väntat..
    Jo...jag borde kanske det... men det som får mig att tänka i andra banor är att jag tidigare frågat en läkare vad vi skulle göra om sambon hade utslag under äl och denna svarade att jag troligen redan har herpes men i en så lindrig form att jag inte märker av den. Detta på grund av att jag upprepade gånger kommit i kontakt med liten dos av viruset...typ som ett vaccinTungan ute Jag har svaret på mail och har läst igenom det 20ggr minst och det går inte att feltolka. Enligt denne så är det sambons smärta som får avgöra om det går eller inte. Killen har dock varit SUPERSTRIKT med att vi inte har sex när han har utslag så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Känns dessutom som att jag skulle gå sönder av att vänta en månad till...vilket jag efter erfarenhet vet att jag inte gör...men ändå...
    Testade nyss med sticka och fick positivt nu. Fatta ironin i det hela...

Kan hjälpa dig att lägga upp nån form av struktur om du vill?? Jag jobbar med sånt...Klart, har du några störra krav på upplägget så blir det ju svårt via ett forum, men om det handlar om att du gillar att köra vissa olika saker och vill ha en bra dosering/v så kan jag hjälpa till... 
  • FruW

Snuttskorpan - har ni läkarens ordination så lyssna på det. Jag tänkte mer om ifall du också skulle få det, blåsor alltså, så kanske ni går om varann, så det blir svårt att få till det alls? Kan tänka mig att det gör ont som tusan att ha sex med blåsorna, oavsett om man är tjej eller kille..

Alltså, jag vet inte med träningen.. Har inte tränat regelbundet på många år. Var lättare i skolan, gympa, cykla, fotboll, ni vet.. När jag började jobba så blev det mer mitt eget "ansvar", o blev inte lika lätt.. Men är toppen om du har lust att hjälpa mig!!

Jag gillar friskis, de har mkt olika pass att erbjuda, jag gillar klasserna där man får koncentrera sig på rörelserna, så jag inte hinner fundera så mkt på hur jobbigt det är. O på friskis går ju "alla", har svårt för flashiga gym där alla är supervältränade o har svindyra senaste kläderna..  Så, det har jag nog tänkt att forsätta med. Vore nöjd om jag kunde träna minst 2 ggr per vecka, gärna 3. Men jag känner mig själv, så 2 pass på F&S per vecka vore fint, kombinerat med lite promenader, ridning osv,,

Problemet är nog min motivation, o att jag lätt prioriterar andra saker. Kan lika gärna träna i morgon, ni vet.. Så, en spark i baken o ngn som tror på att jag klarar av det, det vore bra! =)

Tycker också det är lite jobbigt att gå o träna själv, speciellt på alla två och två-passen, t ex box. Sambon får jag inte med mig, han vill träna annat. Kompisar jag har har lyckats släpa dit - varenda en har blivit gravid under terminen o fått sluta träna... Så - vill ni bli på smällen, träna med mig!! Säkraste sättet att bli gravid, jag lovar! Flört

Snuttskorpan - har du förslag - jag är sååå tacksam!!

• MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 13:49:38 följande:
    Jo...jag borde kanske det... men det som får mig att tänka i andra banor är att jag tidigare frågat en läkare vad vi skulle göra om sambon hade utslag under äl och denna svarade att jag troligen redan har herpes men i en så lindrig form att jag inte märker av den. Detta på grund av att jag upprepade gånger kommit i kontakt med liten dos av viruset...typ som ett vaccinTungan ute Jag har svaret på mail och har läst igenom det 20ggr minst och det går inte att feltolka. Enligt denne så är det sambons smärta som får avgöra om det går eller inte. Killen har dock varit SUPERSTRIKT med att vi inte har sex när han har utslag så jag vet inte riktigt hur jag ska tänka. Känns dessutom som att jag skulle gå sönder av att vänta en månad till...vilket jag efter erfarenhet vet att jag inte gör...men ändå...
    Testade nyss med sticka och fick positivt nu. Fatta ironin i det hela...

Kan hjälpa dig att lägga upp nån form av struktur om du vill?? Jag jobbar med sånt...Klart, har du några störra krav på upplägget så blir det ju svårt via ett forum, men om det handlar om att du gillar att köra vissa olika saker och vill ha en bra dosering/v så kan jag hjälpa till... 
    Vad heter det där som amerikanarna använder när de öser kalkonen... turkey bastor?  Cool Jätteromantiskt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3