• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan
    FruW skrev 2010-12-28 14:44:15 följande:
    Nu har jag testat, dumt, jag vet!  Men va inne i stan en sväng, o har varit sur som en ättika, o spänd på något konstigt sätt i magen, så jag tänkte.. Men nej.. Snövitt test, så klart! Dumma mig, varför skulle det va ngt annat liksom Gråter Blä! Bim är ju den 1/1 så det kan kanske finnas en mikroskopisk chans till ngt annat, men jag tror inte det tyvärr..

Men TJEJEN! Det finns mer än en mikroskopisk chans! Det är fortfarande tidigt att testa juh. Vänta med testandet till BIM nu och unnan dig något fint på rean under tiden! Förstår att du måste känna dig jättelessen och besviken just nu! Men det är inte många dagar kvar tills du kan få veta mer säkert hur det ligger till...STOR KRAM!

sugarrush skrev 2010-12-28 13:55:04 följande:
    Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!

Känner igen tankarna...har också dragit mig för att planera in saker och tacka ja till olika jobb mm för att jag har hoppats på att jag ska vara gravid så långt fram...har lagt ner sånt nu...nu bokar jag på och tänker att jag får boka av om jag skulle vara "för gravid" för det när den dagen kommer.

Jag klurar lite på en sak...är någon av er bra på det här med ÄL-tester?
    Om jag inte hade haft ÄL-stickor så hade jag varit BOMBSÄKER på att jag hade ÄL nu. Har sånna där flytningar man kan hålla mellan fingrarna, ömma bröst och öm tjejmage, men teststräcket på stickan är fortf svagare än teststräcket...brukar ni få symtom på ÄL innan testet visar något? Kan det annars betyda att jag inte har någon ÄL denna månad?? Hoppas på ett starkt streck imorrn, men tycker det är lite skumt... 

• MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-28 19:44:57 följande:

Men TJEJEN! Det finns mer än en mikroskopisk chans! Det är fortfarande tidigt att testa juh. Vänta med testandet till BIM nu och unnan dig något fint på rean under tiden! Förstår att du måste känna dig jättelessen och besviken just nu! Men det är inte många dagar kvar tills du kan få veta mer säkert hur det ligger till...STOR KRAM!

sugarrush skrev 2010-12-28 13:55:04 följande:
    Jag och sambon ska nu ÄNTLIGEN planera årets fjällenresa! Det blir i påsk, och jag längtar redan!
    Jag har skjutit upp planeringen av fjällen hela tiden för att jag har tänkt att OM jag blir gravid vågar jag inte åka utför... men ni har vi ju fått längdskidor av den snälla tomten så då kan man ju göra något sånt om man inte kan/vill åka i backarna i påsk! 
    Fasen vad GÖTT det ska bli!

Känner igen tankarna...har också dragit mig för att planera in saker och tacka ja till olika jobb mm för att jag har hoppats på att jag ska vara gravid så långt fram...har lagt ner sånt nu...nu bokar jag på och tänker att jag får boka av om jag skulle vara "för gravid" för det när den dagen kommer.

Jag klurar lite på en sak...är någon av er bra på det här med ÄL-tester?
    Om jag inte hade haft ÄL-stickor så hade jag varit BOMBSÄKER på att jag hade ÄL nu. Har sånna där flytningar man kan hålla mellan fingrarna, ömma bröst och öm tjejmage, men teststräcket på stickan är fortf svagare än teststräcket...brukar ni få symtom på ÄL innan testet visar något? Kan det annars betyda att jag inte har någon ÄL denna månad?? Hoppas på ett starkt streck imorrn, men tycker det är lite skumt... 

Jag får symtom på äl, iaf flytningarna ett par dar före utslag på stickan. Däremot får jag själva älsmärtorna -efter- utslaget på stickan.
    Du kan inte ha missat utslaget då?
  • FruW

Snuttskorpan - tack vännen!! Ang äl-tester, jag får flytningarna innan jag får utslag på testerna, så håll ut, testa på (ej morgonurin!) så ska du se att du snart får ett fint streck!! KRAM

• sugarrush

Snuttskorpan, jag har läst att det där är jätteindividuellt. Jag tror detsamma, att du får ett fint streck imorrn!

• sugarrush

Godmorgon min favorit-tjejer!
    Är det någon som testat idag? *nyfiken* MCT????

• Muffe80

Sugar, när är det du ska testa nu igen? :)

• FruW

Morrn!

Jag har inte testat, fick snövitt igår, men i dag har tecken på att mensen snart är här kommit Skrikandes Hur svårt ska det va egentligen? Jag blir så trött!

Men ok, är väl kanske ngt bra i det här ändå.. Behöver gå ner några kilo, är ju bra att ha gjort det innan en graviditet.. Meeeen - jag vill ju inte vänta längre ju!

Hoppas ni andra som har bim snart har bättre tur!

Funderar över mina symptom jag har haft senaste veckan, trodde verkligen de tydde på något! Jobbigt att inte kunna lita på kroppen..

• sugarrush

Men Mimmi... usch, jag känner igen känslan... Men det är ju flera dagar kvar till BIM fortfarande!
    Och du vet, det där plusset, det ligger bara och väntar på dig. Jag skulle kunna betta 1000 spänn på att du kommer bli gravid under våren. Jag tror verkligen på dig! *stor kram*

Muffe, jag har inte haft ÄL än... så det dröjer några veckor tills det är dags att testa... Planen är att tillverka en bebis i champageruset nu i helgen.

• FruW

Sugar, tack vännen! Det värmer ska du veta Hjärta Men den här gången är det kört, känner igen tecknen..

Härligt med äl på nyår - kommer bli en alldeles sprakande och bubblande bebis!! Skål

KRAM

• skruttnorpan

MCT, mimmi, sugar- TACK för svaren! Då är det säkert bara så att symtomen kommer före att stickan reagerar. Tror inte att jag missat stegringen, för teststräcket har blivit lite tydligare de senaste dagarna. Är väl bara tecken på rastlöshet igen...suck!

Mimmi, jag lider med dig! Hoppas innerligt att du har fel ang mensen men en STOR KRAM hur som hellst. Fint att du försöker tänkta positivt i alla fall. Tar du någon hjälp med viktnedgången eller kämpar du på ensam där??

Ja- hur går det för resten av "nära BIM"-gänget?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3