skruttnorpan skrev 2010-12-29 16:43:47 följande:
Problemet är ABSOLUT inte udda! Bryter man ned det så handlar det om prestationsångest. Istället för en ångestattack gör du något praktiskt åt saken och stoppar fingrarna i halsen. Förstår precis så kän dig INTE dum!
I dagens utseendehysteri är det så HIMLA svårt att inse att man duger precis som man är, ALLA ska ju vara Lara Craft-kopior med supersund livsstil, men ändå väldigt avslappnade samt ha superkroppen fast helst utan ingrepp och utan att försaka sin karriär, familj eller vänner. DET GÅR INTE!
För din del ska du nog försöka hitta något som fungerar för dig, kanske skaffa längdisar, hålla dig till simningen eller, om det fungerar, köra på ett anpassat program i gymet. Bara du kan hålla blicken från vad alla andra gör för det BETYDER INGENTING! Att någon annan är bra på något eller ser ut på ett visst sätt innebär ju inte att du är dålig! Du är PRECIS SÅ BRA som du är oavsett vad alla runtom dig gör!
Och jag LOVAR dig två saker!
1. Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet är inte ett DUGG mer nöjd med sig själv än vad du är, TROTS att hon säkert tänker på varje kalori hon får i sig och lägger 3ggr så mycket tid i gymet mot vad du gör.
2. Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet har inte ens en BRÅKDEL av allt det fina du har i dig med ödmjukhet, insikt och kärlek för hon är allt för självcentrerad för att få den erfarenheten.
Självklart ska man gå ned i vikt om man behöver det, men fokuset måste ju ligga på att MAN SJÄLV har vinning av det, inte för att man ska visa upp sig för någon annan. Även om det är VÄLDIGT svårt att tänka så ibland...
Ni är så himla gulliga allihop! Sitter här och blir alldeles tårögd...! Sen vet jag alla de där sakerna.. men när man hamnar i den där cirkusen så förvinner alla rationella tankar.
Körde en del Zumba här hemma tidigare, det var superskoj! Får ta upp det igen, man kan ju köra med vikter med. Kombinera med snabba promenader kanske. :)
På tal om nått helt annat.. hade värsta mardrömmen i natt.. jag och sambon pratade och skrattade som vanligt, vi var här hemma hos oss. Sen skulle jag åka iväg till interflora (?!) men glömde en sak så jag vänder och åker hem igen när jag är nästan framme. Då har min sambo packat två stora väskor med sina saker och blir tvärarg när jag kommer för han hade tänkt sticka medan jag var borta och bara lämna en lapp.
Han är väldigt arg på gränsen till aggressiv och tillslut säger jag "vad är det som händer?" Han sätter sig då på sängkanten och säger att det här inte leder nån vart, att jag aldrig blir gravid. Han måste gå vidare.
Vaknar såklart av att jag gråter hysterisk och sambon blir förtvivlad och försöker trösta mig.... sjukt!
Haft en olustkänsla hela dan.... blä!