• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 16:43:47 följande:
    Problemet är ABSOLUT inte udda! Bryter man ned det så handlar det om prestationsångest. Istället för en ångestattack gör du något praktiskt åt saken och stoppar fingrarna i halsen. Förstår precis så kän dig INTE dum! 
    I dagens utseendehysteri är det så HIMLA svårt att inse att man duger precis som man är, ALLA ska ju vara Lara Craft-kopior med supersund livsstil, men ändå väldigt avslappnade samt ha superkroppen fast helst utan ingrepp och utan att försaka sin karriär, familj eller vänner. DET GÅR INTE! 
    För din del ska du nog försöka hitta något som fungerar för dig, kanske skaffa längdisar, hålla dig till simningen eller, om det fungerar, köra på ett anpassat program i gymet. Bara du kan hålla blicken från vad alla andra gör för det BETYDER INGENTING! Att någon annan är bra på något eller ser ut på ett visst sätt innebär ju inte att du är dålig! Du är PRECIS SÅ BRA som du är oavsett vad alla runtom dig gör! 
    Och jag LOVAR dig två saker!
    1. Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet är inte ett DUGG mer nöjd med sig själv än vad du är, TROTS att hon säkert tänker på varje kalori hon får i sig och lägger 3ggr så mycket tid i gymet mot vad du gör.
    2.  Den där superfräscha och starka bruttan i better body-outfit på gymet har inte ens en BRÅKDEL av allt det fina du har i dig med ödmjukhet, insikt och kärlek för hon är allt för självcentrerad för att få den erfarenheten.

Självklart ska man gå ned i vikt om man behöver det, men fokuset måste ju ligga på att MAN SJÄLV har vinning av det, inte för att man ska visa upp sig för någon annan. Även om det är VÄLDIGT svårt att tänka så ibland...
    Ni är så himla gulliga allihop! Sitter här och blir alldeles tårögd...!  Sen vet jag alla de där sakerna.. men när man hamnar i den där cirkusen så förvinner alla rationella tankar.

Körde en del Zumba här hemma tidigare, det var superskoj! Får ta upp det igen, man kan ju köra med vikter med. Kombinera med snabba promenader kanske. :)

På tal om  nått helt annat.. hade värsta mardrömmen i natt.. jag och sambon pratade och skrattade som vanligt, vi var här hemma hos oss. Sen skulle jag åka iväg till interflora (?!) men glömde en sak så jag vänder och åker hem igen när jag är nästan framme. Då har min sambo packat två stora väskor med sina saker och blir tvärarg när jag kommer för han hade tänkt sticka medan jag var borta och bara lämna en lapp.

Han är väldigt arg på gränsen till aggressiv och tillslut säger jag "vad är det som händer?" Han sätter sig då på sängkanten och säger att det här inte leder nån vart, att jag aldrig blir gravid. Han måste gå vidare.

Vaknar såklart av att jag gråter hysterisk och sambon blir förtvivlad och försöker trösta mig.... sjukt!
    Haft en olustkänsla hela dan.... blä!
  • skruttnorpan
    MCT79 skrev 2010-12-29 16:57:51 följande:
    Ni är så himla gulliga allihop! Sitter här och blir alldeles tårögd...!  Sen vet jag alla de där sakerna.. men när man hamnar i den där cirkusen så förvinner alla rationella tankar.

Körde en del Zumba här hemma tidigare, det var superskoj! Får ta upp det igen, man kan ju köra med vikter med. Kombinera med snabba promenader kanske. :)

På tal om  nått helt annat.. hade värsta mardrömmen i natt.. jag och sambon pratade och skrattade som vanligt, vi var här hemma hos oss. Sen skulle jag åka iväg till interflora (?!) men glömde en sak så jag vänder och åker hem igen när jag är nästan framme. Då har min sambo packat två stora väskor med sina saker och blir tvärarg när jag kommer för han hade tänkt sticka medan jag var borta och bara lämna en lapp.

Han är väldigt arg på gränsen till aggressiv och tillslut säger jag "vad är det som händer?" Han sätter sig då på sängkanten och säger att det här inte leder nån vart, att jag aldrig blir gravid. Han måste gå vidare.

Vaknar såklart av att jag gråter hysterisk och sambon blir förtvivlad och försöker trösta mig.... sjukt!
    Haft en olustkänsla hela dan.... blä!
    Du bär inte på liiite press du!! Känner med dig! Försök (hur svårt som hellst, jag vet) att se att han faktiskt älskar dig! Min sambo sa världens finaste sak när jag hade en depp över att jag aldrig blev gravid och att jag inte kände mig hel efter missfallet. Han sa att han blev ju faktiskt kär i mig utan mage, han älskar inte mig mindre för att jag inte blir gravid, han vill bara ha en till att älska.

Körde också Zumba ett tag, men har så dååålig koordinationTungan ute Ser sjukt kul ut när man kan det...riktigt läckert!

Måste få älta lite...
    Hade sex igår kväll och, om vi har tur, är sambons utslag borta med medicinering på 2 dagar och vi kan ha sex igen på nyårsafton. Tror ni jag har nåågon chans alls denna månad? Grinar järnet nu...hur kan det vara så här orättvist??
  • MCT79
    skruttnorpan skrev 2010-12-29 17:26:59 följande:
    Du bär inte på liiite press du!! Känner med dig! Försök (hur svårt som hellst, jag vet) att se att han faktiskt älskar dig! Min sambo sa världens finaste sak när jag hade en depp över att jag aldrig blev gravid och att jag inte kände mig hel efter missfallet. Han sa att han blev ju faktiskt kär i mig utan mage, han älskar inte mig mindre för att jag inte blir gravid, han vill bara ha en till att älska.

Körde också Zumba ett tag, men har så dååålig koordinationTungan ute Ser sjukt kul ut när man kan det...riktigt läckert!

Måste få älta lite...
    Hade sex igår kväll och, om vi har tur, är sambons utslag borta med medicinering på 2 dagar och vi kan ha sex igen på nyårsafton. Tror ni jag har nåågon chans alls denna månad? Grinar järnet nu...hur kan det vara så här orättvist??
    Jag hade nog haft is magen... spermierna lever ju ca 2-5 dygn inuti dig... om ni hade sex igår och har igen på fredag så blir det ju i värsta fall en dags glapp. Har du jaft utslag på ältesterna ännu eller kör du inte med dom?
    Könsherpes är ju inte så trevligt har jag förstått..  Annars får du anamma mitt halvseriösa förslag. Låt honom runka i en mugg och gör heminsemination. ;)

Ang. min dröm.. så har jag inte den pressen från honom egentligen. Det är nog mitt undermevetna mera... Jag vet att han älskar mig.. (bara inte varför! Cool)
  • MCT79

På tal om att pricka in.... jag tänkte testa på lördag första gången... OM jag plussar då så ska jag ju börja med mina progesteronvagitorier...  är det nån som har koll på hur lång hållbarhet de är på dem? Apoteket är ju inte öppet så mycket komma dagar i den här hålan där jag bor.. ska man hämta ut dem i morgon för säkerhetsskull?

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2010-12-29 21:21:18 följande:
    På tal om att pricka in.... jag tänkte testa på lördag första gången... OM jag plussar då så ska jag ju börja med mina progesteronvagitorier...  är det nån som har koll på hur lång hållbarhet de är på dem? Apoteket är ju inte öppet så mycket komma dagar i den här hålan där jag bor.. ska man hämta ut dem i morgon för säkerhetsskull?
    Hur lång hållbarhet? Jag hämtade ut alla mina förpackningar direkt, (dyrt, haha!) och dom är ju liksom inplastade, eller ja som pevarylvaggisarna typ ;) Så hämta på du!
  • Mjaaw

Hej tjejer, är tillbaka i Sverige efter en lång och väldigt tröttsam resa ( otroligt kallt här!) Och min mens behagade sig att komma idag för en liten stund senObestämd

Så jag kommer nog hålla mig borta ett litet tag nu ifrån tråden då jag inte har sambon i närheten av mig i några månader framåt, hoppas dom som inte plussat, ska ha kunnat plussat innan jag är tillbaka.

Kram, Jasmin

• skruttnorpan
    MCT79 skrev 2010-12-29 21:19:34 följande:
    Jag hade nog haft is magen... spermierna lever ju ca 2-5 dygn inuti dig... om ni hade sex igår och har igen på fredag så blir det ju i värsta fall en dags glapp. Har du jaft utslag på ältesterna ännu eller kör du inte med dom?
    Könsherpes är ju inte så trevligt har jag förstått..  Annars får du anamma mitt halvseriösa förslag. Låt honom runka i en mugg och gör heminsemination. ;)

Ang. min dröm.. så har jag inte den pressen från honom egentligen. Det är nog mitt undermevetna mera... Jag vet att han älskar mig.. (bara inte varför! Cool)

Jag testade positivt idag och ÄL inträffar väl 24-48h efter utslag om jag har förstått det rätt. Nä, jag vill verkligen inte ha herpes, men det största skälet till att jag inte tar risken är att om man får smittan under en graviditet kan det orsaka missfall...har man redan smittan bär man på antikroppar och då får barnet skydd därigenom, men smittas man i samband med befruktning eller under själva grav så skadas fostret. Finns inte en CHANS i världen att jag riskerar det OM det nu skulle vara så att jag lyckats att inte smittas på 6 år så vore det ju BEDRÖVLIGT om jag skulle få viruset nu och själv framkalla ett missfall!

Asså....seriöst...hur gör man heminsemination??Tungan ute Finns det nån form av sprutgrej att köpa på apoteket, haha!

Klart han älskar dig!! Kan komma på tusen skäl! Du går igenom eld och vatten, blod och tårar för att få föda hans barn för att ge ett exempel. I övrigt är du en sjukt omtänksam tjej med mycket värme! Långt mer värdefullt än all yta eller stureplansstatus i världen, haha!

Mjaaw, gumman! Är så lessen för din skull! Hoppas allt går bra får er så småning om och att du får hit din kära tidigare än du tror! Många tankar till dig i kylan och mörkret!
    Kram

• sugarrush

Mjaaw, du kommer bli saknad i tråden! FAN vad trist att mensen kom, alltså vilken jäkla skitdag det här blev då.. kallt som i bänken att komma hem och så menseländet på det.. Blä!
    Och så fick Mimmi mens idag också, nej nu hatar jag den här dagen! 28 december - menlösa barns dag - hejdå jävla skitdag!

• skruttnorpan

Asså...är jag heeelt galen om jag tar MCTs förslag om heminsemination på allvar..?Tungan ute Har googlat lite och det verkar som att man bara köper en medicinspruta på apoteket och kör... Vi har garvat JÄRNET åt det i en timma nu...men funderar lite på att testa...Om inte annat har du lättat upp stämningen ORDENTLIGT här hemma, MCT, TACK!!Skrattande Sjukt kul...uppdaterar er i om jag testar det i morgon, haha
    /fröken desperat

• skruttnorpan

Asså, SHIT! Vilken natt! Har inte kunnat sova, bara legat och snurrat! Gick och la mig vid straxt innan 12, gick upp igen och löste sudoku mellan 1-2 för att jag inte kom ner i varv, låg och snurrade någon halvtimma till. Lyckades sen sova till 5 och gick sen upp vid kvart över 6 för att jag inte kunde somna om- behöver inte gå upp förr än typ 8, men näh!
    Tror det är en kombination av att jag drack kaffe sent, var lite understimulerad från en ganska händelselös dag, ömma tutts och öm mage pga ÄL och en massa tankar på heminsemination, haha! Vart liksom lite speedad av att min totala besvikelse över ytterligare en missad chans byttes ut mot lite hopp igen när jag såg att det faktiskt FINNS ett sätt för oss att få till det...superlarvigt, jag vet, men...så blev det i alla fall...hjärnan har varit fullt sysselsatt med att försöka planera in hur jag ska hinna till apoteket, när vi ska hinna med att fixa det, hur vi ska lösa det praktiskt...samtidigt som jag fick en fixidé om att jag säkert inte kan bli gravid om jag sover dåligt så att jag MÅSTE somna NU!
    Det roliga i det här är att jag är en LUGN person! Jag brukar vara den som lugnar andra vänner, som löser situationer och hittar lösningar. HUR KAN DET HS BLIVIT SÅ HÄR?!?! Jag är ju världens hispmaja! 

Nu har jag gnällt av mig ordentligt, sorry! Hoppas ni har haft en bättre natt och att vi får en dag med några härliga +besked! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3