• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72

Ja, inte vet jag, lite märkligt verkar det ju Obestämd Men två på raken hade plussat på bim-09, får anta att de räknat fel nånstans... Jättekul för dem, men tufft för oss stackare som inte plussar alls eller på bim+ vad det nu kan vara.

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-01-10 15:15:47 följande:
    Tjohej!

Har haft besök hela helgen därav det något korta och egocentrerade meddelandet igår... sorry!

Pixan, jag vet precis hur du känner! Sambon säger att det inte är nåns fel att det går snett men han gör mig ju gravid, sen är det ju min kropp som skiter till saker ju! :( Jag känner mig också misslyckad ibland fast jag vet att det är en ologisk tanke... :(

Spännade för skruttnorpan och SoMa! Det är dags för lite plus nu bannemig!!  Jag undrar det där med att plussa på bim-9 jag... har man verkligen haft äl när man tror då???? Det finns ju vissa fysiologiska saker som måste uppfyllas för att man ska kunna "plussa"... ägget ska fästa i livmoderslemhinnan tex....
    Hej MCT! Kul att se dig!
    Jag ska också testa imorrn, vi är många som ska testa nu i veckan.

Och om bara några veckor så är det din tur att testa, och vi kommer vara ett stort gäng som håller tummarna för dig. Du har verkligen kämpat länge nu, jag hoppas VERKLIGEN att januari är din månad! Och du , känn dig inte misslyckad. När det väl blir bebis kommer det vara den allra bästa, finaste och ljuvligaste bebisen som tittar ut efter nio månader. Och du kommer vara den allra bästa bästa mamman.
    Hur går det med rosenroten, känns det som om den har ngn effekt?
  • Pancakes

Åh, vad jag håller tummarna för er som testar nu! Ni förtjänar såååå ett plus nu! Hoppas av hela mitt hjärta!

• SoMa72
    Pancakes skrev 2011-01-10 15:37:57 följande:
    Åh, vad jag håller tummarna för er som testar nu! Ni förtjänar såååå ett plus nu! Hoppas av hela mitt hjärta!
    Tack gullegumman! Hjärta Hur är det med dig och hur mår du?
  • Pancakes
    SoMa72 skrev 2011-01-10 15:44:00 följande:
    Tack gullegumman! Hjärta Hur är det med dig och hur mår du?
    Vad gullig du är som frågar! Jag mår alldeles utmärkt faktiskt. Inga kramper eller besvär alls än så länge, peppar peppar. Har varit på RUL nu och tiden går vansinnigt fort. Snart är ni också där, det vet jag!!! Men tiden går segt fram tills plusset, usch vad jag minns det.. Skönt att så många verkar ha blivit tagna på allvar av läkare och får lite hjälp på traven. Måste bara berätta om en kompis till mig som haft fem missfall på raken och nästan tappat hoppet. Men så fick hon komma till en jättebra läkare och fick trombyl och vagitorier och lite annat och vid nästa plus stannande den kvar. Hon är i vecka 23 nu :)

Hur mår du själv?
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2011-01-10 15:53:54 följande:
    Vad gullig du är som frågar! Jag mår alldeles utmärkt faktiskt. Inga kramper eller besvär alls än så länge, peppar peppar. Har varit på RUL nu och tiden går vansinnigt fort. Snart är ni också där, det vet jag!!! Men tiden går segt fram tills plusset, usch vad jag minns det.. Skönt att så många verkar ha blivit tagna på allvar av läkare och får lite hjälp på traven. Måste bara berätta om en kompis till mig som haft fem missfall på raken och nästan tappat hoppet. Men så fick hon komma till en jättebra läkare och fick trombyl och vagitorier och lite annat och vid nästa plus stannande den kvar. Hon är i vecka 23 nu :)

Hur mår du själv?
    Åhh, RUL.   Härligt att du mår så bra också!
    Det låter hoppfullt! Men jag hoppas verkligen jag slipper få fler missfall nu. Dock skönt att veta att det finns hjälp att få.

Jag mår väl ganska bra, har samma gamla symptom som vanligt, förmodligen mens (kan absolut inte skilja dem åt), tror jag ska testa snart ändå, även om jag känner på mig att det inte kommer synas nåt plus så här tidigt.
  • sugarrush

Gah, jag blir galen... jag är så törstig så att jag dör! Har nog druckit 4 liter vatten idag och törsten har inte avtagit ett dugg!

• FruW

Hej tjejer!

Tack för fina kommentarer, både här och på bloggen - ni är sötast, bäst o underbarast!!! Hjärta Vet inte vad jag skulle göra utan er!

Heja heja er bim´are, håller tummarna så hårt att jag knappt kan skriva på datorn =)

Sugar - vad har du ätit de senaste dagarna, ngt som varit extra salt? Håller tummarna för att det är ett tidigt (o lite udda??) gravsymptom.

PC - kul att höra från dig, oj vad långt du har kommit, känns som om det var igår du plussade! Skönt att höra att du mår bra, o tack söta du för peppet! Vi är många som vill in i er tråd o fylla på bf-listan!!

Miljoner kramar till världens bästa tjejer från mig!!!

• Längtan efter liten

håller tummarna för er alla som ska testa imorgon :D
    ni ska plussa :D

Längtan efter liten är stor
  • skruttnorpan
    sugarrush skrev 2011-01-10 14:33:08 följande:
    Oj vad det var tyst idag.. vart har ni tagit vägen tjejer?

Skruttis: hoppas att mensen inte syns till och du testar plus imorrn! Hade varit så skoj!

Själv är jag fortfarande törstig och smakar skit i munnen, MEN testade snövitt imorse...
    Jag vet att det var tok-tidigt (6 dagar innan BIM), men jag kunde inte låta bli...  
    Ingen mens än...bara ett ilande i tjejmagen...håller på att gå sönder av nervositet. Killen vill inte att jag testar innan torsdag...vet inte hur jag ska göra, kan inte slappna av!! Förstår hur han tänker med att det är större sannorlikhet att plusa på torsdag om det har blivit något...men jag vill ju bara få veta juh!
    Efter missfallet har jag haft mer mensvärk än tidigare, men har aldrig känt det innan mens förut utan snarare någon halvdag efter den har startat...är dock rädd att även det här är den ökade känsligheten efter MFet.
    Skulle så gärna testa med er brudar imorrn...men det kanske inte är så smart ändå..?
    Pancakes skrev 2011-01-10 15:37:57 följande:
    Härligt att allt har gått bra för dig! Och tack för din pepp! Stor kram
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3