• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Mimmi, nej vi tyckte de var lite konstiga, de där applikatorerna. Vi har inte testat dem alls. Varför trycka in en massa därinne med en spruta, när man istället bara kan ta en liten klick och smeta direkt på killen istället. Det räcker med väldigt lite då också.
    (Vår teori är att vissa tjejer kanske vill använda glidmedlet i hemlighet, utan att killen vet det, om hon av ngn anledning känner sig generad för att hon behöver glidmedel.. typ. Det står ju att man inte ska applicera glidmedlet mer än typ 30 min innan, så då kanske de tjejerna applicerar det när de går på toa innan läggdags... vem vet.)

Förresten, jag tror inte de kollar simmarna automatiskt om man nu lyckas bli gravid, för då är de ju fullt funktionella! Men kanske kan de göra det ändå om du uttryckligen ber om det. Ring och kolla vetja!
    Vi kollade heller inte simmarna på vår mf-utredning, däremot kollades kromosomeruppsättningen hos båda, sköldkörteln, äggreserven samt immunologiska faktorer hos mig. Nu kör jag 1/3 albyl minor sedan förra mensen (rekommenderat av två läkare) samt progesteron sedan plusset.

Kram och lycka till!

• sugarrush

Aha fick ni kolla simmarna skruttis? Är nog olika på olika ställen då...
    Förresten så gjordes ett VUL med koksaltlösning också. Vad fik du göra för tester mimmi?

• FruW

Tack för bra svar! Kommer inte ihåg exakt vilka tester, många rör med blod var det.. Men kromosom på mig o grabben, sköldkörtel, vitaminer o salter, blodets kouguleringsförmåga. Bil med saltlösning oxå, lite läskigt med röret tycker jag! Men inga äggreserver vad jag vet.

Jo dom resonerade ju så ang simmarna. Men om allt ser bra ut fattar jag inte varför det tar såååå lång tid :(

• skruttnorpan

Förstår frustrationen, Mimmi. I vårt fall hade den utdragna processen inget att göra med killens simmare utan att jag inte hade ÄL. Sedan jag fick igång ÄL i september är jag nu gravid för 2a gången. Räknat på en liten graviditet där i  mitten så är det 2 grav på 4 försök. Det jag vill säga är att har man tur att hitta vad som verkligen är fel så kan det innebäre en jätteskillnad! Tycker du ska trycka på det där med att det tar tid att bli gravid, bara för att ni gjort en MF-utredning behöver det ju inte betyda att simmarna är halvbra och kanske skulle behöva lite stöd. Jag tycker ni ska yrka på att få kolla!

• SoMa72
    Atti skrev 2011-01-18 18:22:15 följande:
    Hej på er.

Jag har varit inne och läst fast inte skrivit jag och många stora Grattis till er  som plussat Skrattande.

Sedan jag plussat i slutet av november har jag inte kännt mig glad åt denna graviditet, vet inte varför, men förmodligen eftersom jag fick ma i v13 i juni förra året. Har heller inte vågat ta klivet över i andra tråden men varit inne och läst. Idag är jag i v.10+6, alltså 11 fulla imorgon.
    Nu vet jag nog varför jag inte varit glad åt graviditeten, för hela eftermiddagen idag så har jag haft mensvärk och nu när jag kom hem så börjar jag blöda.... så då var det kört igen.

Jag har ju två pojkar sedan tidigare och älskar dem över allt annat så nu känner jag bara det räcker med dem. Önskar er allihopa all lycka i framtiden. Kikar nog in nån gång ibland och läser hur det går för er. Ni har blivit som en familj, även om jag inte skrivit mycket så har ni hjälpt mig massor.

Tusen kramar till er allaHjärta
    Åhh gumman, hoppas verkligen att det är en helt ofarlig blödning och att allt är som det ska!

Tusen styrkekramar till dig! Hjärta
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2011-01-18 18:05:40 följande:
    Åh vad spännande SoMa! Ingen mens, det låter lovande!
    Ja, fast var är den då? BIM+2 idag, ingen mens än och inget plus heller... Tycker den kan dyka upp nu, tror inte jag kommer att plussa sen heller? Avvaktar med nästa test till fredag om inget händer.

Hur mår du idag?
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-01-19 06:53:57 följande:
    Tack för bra svar! Kommer inte ihåg exakt vilka tester, många rör med blod var det.. Men kromosom på mig o grabben, sköldkörtel, vitaminer o salter, blodets kouguleringsförmåga. Bil med saltlösning oxå, lite läskigt med röret tycker jag! Men inga äggreserver vad jag vet.

Jo dom resonerade ju så ang simmarna. Men om allt ser bra ut fattar jag inte varför det tar såååå lång tid :(
    Hej tjejen!

För att byta fokus lite, så tänkte jag höra om hur semestern var på Gran Canaria? Ngt speciellt du kan rekommendera som jag kanske inte varit på än? Måste tänka på annat än minus/plus, mens/grav, blir galen annars...

Stor kram!
  • Atti

Hej på er.

Nu har jag varit på gyn och fått konstaterat ytterligare en ofostrlig graviditet. Fanns inte tid förrän på tisdag för skrapning (op) så det är bara att vänta.

Läkaren (överläkare) jag hade var helt underbar. Hon var noggran och ville verkligen hjälpa till. Trots att detta "bara" var 2:a missfallet ville hon göra vad hon kan, annars sa hon (som många sagt här i tråden) att det är först efter tre missfall man startar en utredning. Hon skrev ut trombyl och hmm vad det nu hette, prog eller prod nånting som är sprutor som jag ska ta så fort jag blir gravid igen (om vi vill försöka igen). Först en booster med dubbel dos och sen två gånger i veckan fram till och med v12. Samt att jag ska ringa henne för ett ul om och när jag blir gravid.

Är jättekluven hur vi ska göra.... jag frågade om när man kan sätta in spiral efter skrapningen och hon sa att det kan de göra under op om jag vill.... Men jag tror jag och maken ska diskutera hur vi vill göra.

Tack för era omtankar.

Sköt om er

Kram kram

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Pancakes

Åh, Atti vad ledsen jag blir! Beklagar verkligen! Stackars stackars dig som måste gå igenom detta igen!!! Skönt att läkaren var så himla bra i alla fall, det gör ju faktiskt mycket. Jag hade en oengagerad som typ ryckte på axlarna åt det hela och sa att "det är så himla vanligt" och det gjorde allt ännu jobbigare. Stora kramar till dig! Du verkar verkligen stark!

• MCT79

Hej tjejer,

Atti det gör ont i mig att läsa dina rader, skickar en massa kramar åt ditt håll. Ta hand om er nu och fundera över hur ni vill göra. Sånt här sliter ju på relationen och ibland glömmer man kanske att uppskatta det man redan har för att man fokuserar så mkt på vad man vill ha. KRAAAM!

SoMa trist att både mens och plus uteblir, hoppas plusset kommer snart!

Ego, något har hänt med min ägglossning om det är bara rosenroten som fuckar upp allt eller om det är nått annat. Min cykel har ju pendlat mellan 25-41 dagar nu, det stöööör mig.
    Jag undrar lite över äggreserver och om det kan vara så att jag helt enkelt inte ägglossar varje månad längre?? Är så himla ledsen, känner mig otillräcklig och okvinnlig och en massa andra ord på o...
    Ringde läkaren där vi gjorde missfallsutredningen och nästa onsdag har vi en tid där igen. Se om han har nått mer att erbjuda oss i behandlingsväg.
    Jag kör vidare med ältester men får absolut inget utslag alls ännu så länge. Bara sååå ledsen just nu.. å bråk blir det med sambon också... fasen.. :((

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3