• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Jadå, det heter "bun in the oven" på engelska också!
    Så han borde fatta!

• sugarrush

Ah, nu fattar jag. Nej jag tror inte han har hört talas om den, inte vad jag vet...

• Natur

Hej igen!
    vill börja med att säga grattis till alla som plussat... STORT GRATTIS!

sedan vill jag säga hjälp?!
    har ju haft två mens sedan missfallet varav den senaste var 6 dagar sen (inget plus) nu väntar jag äl om ca 1 vecka och nu har jag bruna flytningar kom tom som en liten röd klump? haft lite stickningar i livmoder trakten vad kan detta vara?

Gravid är jag inte... kan det vara normalt iom ma i oktober?

• MCT79
    Natur skrev 2011-01-14 12:57:03 följande:

Hej igen!
    vill börja med att säga grattis till alla som plussat... STORT GRATTIS!

sedan vill jag säga hjälp?!
    har ju haft två mens sedan missfallet varav den senaste var 6 dagar sen (inget plus) nu väntar jag äl om ca 1 vecka och nu har jag bruna flytningar kom tom som en liten röd klump? haft lite stickningar i livmoder trakten vad kan detta vara?

Gravid är jag inte... kan det vara normalt iom ma i oktober?

Hej tjejen, kan tyvärr inte svara på din fråga... kan det vara så att kroppen är lite oregelbunden efter allt som varit?
  • FruW

Hej tjejer

Premiärtur för fl i nya mobilen, iphone, så ni får ha överseende med om det blir ngt konstigt :)

Vilka fina plus ni har levererat de senaste dagarna!! Härligt att se!! nu hoppas jag att den turen sitter i månaden ut, så att vi som är kvar kan hänga på er andra in i plustråden

Tror min äl har passerat, vi myste nog varannan till var tredje dag, så jag hoppas på en chans, vill så gärna plussa den här månaden! Då skulle det inte kännas riktigt lika jobbigt med alla vänner som snart ska få barn.. O då kan jag få testa behandlingen med, är spänd på att prova den!

Ngn som har bim snart?
    Föresten hittade jag en jättebra app, P tracker för att hålla koll på mens, äl o så ;)

Stor kram från mig

• Natur

MCT:  kan ju vara så, får väl försöka stressa ner men det känns som om motgångarna hopar sig=( lessen...

• Natur

Mimmi: kul med iphone! jag håller tummen för att det tagit sig! heja heja

• sugarrush

Natur, det kanske kan vara lite ofarliga mellanblödningar helt enkelt....?
    Känner du dig orolig, ring gyn.
    Har dina mensen varit "normala" eller har det varit ovanligt kraftiga. För om det varit ovanligt stora kan det ju tyda på att inte allt kommit ut... Men jag tippar på det förstnämnda, en ofarlig mellanblödning.

Mimmi, jag kör också FL i iphone när jag är på jobbet, funkar helt ok. En sak bara, man kan inte ara anonym i inlägg från mobilen! Så tänk på det om du skriver i känsliga trådar och vill vara anonym, att det kan man inte vara.
    Det finns lite gravid-appar också som du snart kan ladda ner (eftersom du kommer plussa om några veckor). Både på svenska och på engelska. Många av dem är gratis.

Förresten, jag körde bulltricket för sambon.
    Han fattade nog inte alls faktiskt, jag sade först bara att jag bakade till honom och så tittade han in i ugnen.  "Åh en kanelbulle" sade han! "Ja, det är en bulle i ugnen", sade jag. "Vad gott, är den till mig?" frågade han då. "Men hallå, det är BULLE I UGNEN!" sade jag igen. Då fattade han.
    Han blev jätteglad! (Puckad sambo man har va )

• Natur

sugar: haha va gulligt! många kramar till dig o sambon, nu ska du se att allt blir bra

ja hoppas på normal mellanblödning då, för mensen har varit normal o jag var på vul efter ma iom att jag fick cytotec o då var allt ute...

kan detta störa nästa äl?

• sugarrush

Nej det tror jag inte. Jag tror inte du behöver oroa dig, endel har det varje månad utan att något är fel.
    Jag brukar få lite mensrester, som sista liten minimens, några dagar efter att mensen har tagit slut. Brukar ske ungefär 1 v innan ÄL. Kanske är det ngt sådant.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3