• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • skruttnorpan
    Bellas7 skrev 2011-02-22 14:55:41 följande:
    Japp full lär jag nog inte bli :) men en annan har ju lyxen och har sportlov Tungan ute så det e semester hela veckan.
    Men ett eller två glas kommer nog slinka ner helst nu när jag sörjer Flört  att min mens säkert lär komma och jag får lägga till en tidig mf till på listan.  Men jag lär på det igen till nästa månad haha har redan räknat ut äl dagarna utan jag ens har fått min mens än hehe Vadå skadad
    men... du testade ju positivt i morse väl?? var det samma märke eller en annan sort? Om det är annan sort är det ju inte ett dugg konstigt om det blev ett svagare plus i morse, då kan det ju bara handla om olika känslighet!

Gå på magkänslan, många vet ju inte ens om att de är gravida och dricker i början av grav. Jag hade nog inte gjort det i din sits, men känner du dig lugn med det så ska det ju inte vara någon fara!
    Hoppas på dig!
    telgebo skrev 2011-02-22 11:37:00 följande:
    Jag är skitledsen och orolig och osynlig, lust att begrava mig sjäälv tills någon kan garantera att detta kommer gå vägen. Ska aldrig någonsin mer utsätta mig för denna extrema oro igen, definitivt sista gången jag är gravid. Blir det inget denna gång så vågar jag inte försöka igen för jag pallar inte denna extrema oron.

oj, du har det verkligen inte lätt! O vad är det för pappa till barnet!? Hoppas VUL kan lugna dig i alla fall, men prata/skriv av dig allt du behöver! Klart det ska gå vägen!

kramar

• Bellas7
    sugarrush skrev 2011-02-22 14:55:30 följande:

Eller nej förresten, nu ångrar jag mig. Ifall du upptäcker imorrn att du är gravid, hade det inte känts lite jobbigt då? Jag skulle nog inte vågat, inser jag nu.

men tror ni att  det kan spela någon roll om det var svagt positivt i morse både på cb och testlagrets samma som jag tog i går. Det kan ju bara inte bli positivt i morgon om det inte ökat något sedan i går utan det har snarare minskat. hmm

Jag vill ju sörja med vin i kväll Flört för det var faktist klart och tydligt plus i går medans i dag får man anstränga sig för att se ett positivt streck. Det testet jag tog vid middag kan du bara se strecket om du håller det över en lampa. men kommer nog ta ett testlagrets test till innan kvällen och mitt vin bara för vara säker
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-02-22 15:30:47 följande:

men tror ni att  det kan spela någon roll om det var svagt positivt i morse både på cb och testlagrets samma som jag tog i går. Det kan ju bara inte bli positivt i morgon om det inte ökat något sedan i går utan det har snarare minskat. hmm

Jag vill ju sörja med vin i kväll Flört för det var faktist klart och tydligt plus i går medans i dag får man anstränga sig för att se ett positivt streck. Det testet jag tog vid middag kan du bara se strecket om du håller det över en lampa. men kommer nog ta ett testlagrets test till innan kvällen och mitt vin bara för vara säker
    Det var ju nån...hmm.. Odd? Som hade starkare plus på kvällar än mornar.. det har ju egentligen mer med hur koncentrerad urinen är än när på dagen man testar.
  • sugarrush

Leaeva:
    jag tror faktiskt att du är gravid. Du har ju fått streck på många olika test.
    Ta det lugnt, hormonet stiger inte så fort i början. Kolla imorrn igen!
    Kram!

Fjärde gången gillt?
  • Bellas7

Nu tog jag ett test till för jag har hällt upp ett glas vin, hmm testet e ungefär lika svagt som i går eller faktist tittade på alla testen jag har tagit 5 st och alla är lika super svaga förutom ett som jag tog först det e starkare. Hmm kanske jag inte borde dricka iallafall för jag vet säkert. Det är ju fortfarande positivt om än super duper svagt.
    Förlåt för jag tvingar på era mina tankar hela tiden ;)

• telgebo
    Bellas7 skrev 2011-02-22 14:45:16 följande:
    jag vet hur det känns och hade min man velat ha barn så tydligt hade jag inte försökt mer.
    Jag kunde aldrig tro att jag skulle vara sådant här nervvrak som jag är. Aldrig varit i närheten av denna extrema oron och det dumma är ju att jag kan ju inte göra nåt om det nu skulle gå åt helvete denna gång med och ändå så oroar kjag mig så mycket.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-02-22 14:47:38 följande:
    Så tjejer vad tror ni. Mina test blev tydligt positiva i går och även det i morse var svagt positivt CB. Det jag tog vid middag efter två timmars hållade var negativt. I allafall så ska en kompis komma hit i kväll och äta lite gott och vi hade tänkt dricka vin. Vad hade ni gjort?

Jag har mensvärk men ingen mens än, men sen har jag haft mens värk sedan i torsdags förra veckan
    Mensvärk har jag också känt av och fått höra att det är växtvärk och helt normalt vid graviditet.

Konstigt att CB blev negativt idag om det var positivt igår. Vilken vecka är du i?

Jag hade hoppat över vinet, skulle få nippran på mig själv om jag hade druckit vin och så testar man positivt dagen efter eller 2. Du har ju testat positivt igår så troligen är du gravid.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    skruttnorpan skrev 2011-02-22 15:20:18 följande:
    men... du testade ju positivt i morse väl?? var det samma märke eller en annan sort? Om det är annan sort är det ju inte ett dugg konstigt om det blev ett svagare plus i morse, då kan det ju bara handla om olika känslighet!

Gå på magkänslan, många vet ju inte ens om att de är gravida och dricker i början av grav. Jag hade nog inte gjort det i din sits, men känner du dig lugn med det så ska det ju inte vara någon fara!
    Hoppas på dig!
    telgebo skrev 2011-02-22 11:37:00 följande:
    Jag är skitledsen och orolig och osynlig, lust att begrava mig sjäälv tills någon kan garantera att detta kommer gå vägen. Ska aldrig någonsin mer utsätta mig för denna extrema oro igen, definitivt sista gången jag är gravid. Blir det inget denna gång så vågar jag inte försöka igen för jag pallar inte denna extrema oron.

oj, du har det verkligen inte lätt! O vad är det för pappa till barnet!? Hoppas VUL kan lugna dig i alla fall, men prata/skriv av dig allt du behöver! Klart det ska gå vägen!

kramar

pappan till barnet är en sktstövel milt uttryckt. Jag har sökt han i flera dagar för att face to face berätta om graviditeten. Jag visste ju att han inte han inte skulle jubla över den. Jag fick inte tag i han så jag skrev som det är att jag är gravid och hans reaktion var inte nådig. Hanskrev ordagrant gör abort för helvete annars är du helt jävla sjuk i huvudet helt sjuk, vill inte ha med dig att göra gör abort.

Jag känner mig orolig över vad han tänkas göra, rädsla att han ska söka upp mig, stå och vänta på mig här där jag bor och skada mig för att framkalla ett mf genom att sparka mig hårt i magen.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-02-22 15:30:47 följande:

Hade du druckit mycket innan du testade? Nyss kissat? Sånt kan ju spela roll.
    Gravid v.5+2 BF 24/10
  • FruW

Leaeva, som jag har förstått det ska man va försiktig med att jämföra testerna, även av samma fabrikat. Det kan dels skilja sig mellan testerna o dels hur koncentrerat ditt urin är, då blir strecken olika... Så, mitt enda råd är det tråkiga: ge det några dagar så får de se.. jag tror absolut du är gravid, ett streck är ett sträck! O är du orolig hade jag skippat vinet, så behöver du inte fundera över om det hade ngn påverkan OM du skulle få mf igen.. Men jag tror att du kan dricka ett glas eller två, utan att bebis tar skada!

Telgebo, jobbigt att du mår så dåligt? Du kan inte ringa bm o be att få prata med en kurator eller liknande? Vet att ngn annan i plustråden har fått sådan hjälp, o varit mkt nöjd med det.. Du kan ju inte gå så här orolig i 9 månader! Du kanske även kan få hjälp att prata ned pappan där? Om han inte vill ha barnet, är du då beredd att bli ensam förälder??

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3