• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72

Tack för hjälpen! Ja, hellre att den är för tidig än att den är mkt försenad. Fast jag blev ju rätt knäckt när den dök upp, hade inte räknat med att få nån alls... nåja, nya friska tag och hallå Sangria i solen

Mimmi80: Grattis till förlovningen!!!

• FruW

Sofy, tack vännen!! Ja det känns fantastiskt kul, mkt att bestämma o planera, men roligt! Datum är satt o lokal bokad, ring har vi hittat men ej beställt ännu, "färgtema" klart, mat o tårta har vi börjat spana på.. Så "bara" klänning o så kvar., jag hoppas att ett litet plus ligger o väntar på oss, fast just nu känner jag konstigt nog att det är helt ok att det väntar lite, vill nog inte va höggravid på bröllopet..

Sofy, gick igång lite i plustråden nyss, sorry!! Hoppas du inte tar illa vid dig, alla gör så klart som man vill!!!

Pancakes, vi är redan förlovade, har varit i snart 4 år, är inte så traditionella av oss, men frieriet var överraskande o jätteromantiskt, är såå glad î?

SoMa, undrade just var du va... Blä för tanten!! Unna dig en extra drink, för snart sitter du här med en liten i magen!!

Själv va jag på jobbet o vände i morse, så ligger i soffan med mensvärk istället î? hatar att det ska göra ont!!

• Bellas7

Japp i dag kom mensen/blödningen YES :) jag e på det igen, gött gött femte gången gillt eller hur tjejer.

Ska äta en tesked björnlim efter äl varje dag denna månad så mimmi det måste du med göra. Jag har hört att det kommer funka från säkra källor Flört

FruW skrev 2011-02-25 05:45:49 följande:
    Leaeva, du vet att du har rätt till en mf-utredning va? Om du vill kan jag tipsa dig om den läkare jag går hos. På sjukhuset här är det en överläkare som bedriver en studie om par med upprepade mf. Jag är själv med i studien, väntar bara på plusset så att behandlingen kan starta.. Hör av dig om du är intresserad!

Kram
    Jag har gjort utredning för ett par år sedan efter 3 ma. Och fick ofrivillig barnlöshet.  Jag går privat och hormonbehandlas varje månad. Vilket e tur då jag e 38 år. Men kommer köra på ivf om det inte sätter sig fast efter sommaren. Har en liten buse här :)
  • Bellas7

SoMa din lilla gris hoppas det e varmt och gött och en liten bäbis bagaget med dig hem :)

• FruW

Leaeva, skönt att höra att du får hjälp!! Förstod jag det rätt som att ni lyckats få en liten buse?? Kram till dig!

Skönt med att blödningen kommit igång, jobbigt att vänta på den! Hoppas det snart är över!!

• SoMa72

Ieaeva, jag tror inte på bebbe i bagaget, har nog inte äl här utan direkt jag kommer hem, så vi fortsätter vår jakt tillsammans, var så säker.
    Men varmt o gött ja, just nu är det helmolnigt för första gången sen 14:e feb, får väl gå o shoppa lite kanske?

• Bellas7
    FruW skrev 2011-02-25 09:47:50 följande:
    Leaeva, skönt att höra att du får hjälp!! Förstod jag det rätt som att ni lyckats få en liten buse?? Kram till dig!

Skönt med att blödningen kommit igång, jobbigt att vänta på den! Hoppas det snart är över!!
    japp efter flera ma så funkade det :) fast hade blödningar en gång i månaden till v20 men allt funkade bra.

Nu ska jag köpa massor av lim så fixar det sig hehe
  • pixerpie
    skruttnorpan skrev 2011-02-25 08:35:58 följande:
    Leaeva- STOR KRAM! Din inställnin gär beundransvärd! Ta hand om dig under helgen nu! Kramar

Pixan- klart det är ett löfte! Kolla på BF-listan, där står du nästa månad!Flört Kram
    Tack!! Ha- ha... en bäbis till första advent blir bra! BEställt, bara att hoppas jag har "tumme" med storken nu...

( Men fick tag på pergo igen efter mycket "pyssel" så nu har jag tagit min första tablett igår... Ser dock inte framemot humörssvängningarna den för med sig..)
  • skruttnorpan

haha, då får vi se upp med ilskna inlägg från pixans håll nu då Tungan ute

SoMa- hur har det gått med den där stödgruppen för de som vill bli gravida? Har det hänt något mer där?

• SoMa72

Skruttis: Ingen aning mer än att jag inte blev en av de utvalda iaf... Fast jag är medlem i Clearbluegruppen, har inte kollat där så mkt nu på semestern.

Igår lusläste jag grymt många inlägg om nidisar och började givetvis inbilla mig att den blödning jag hade var en sån o inte mens på BIM-5. :-P När ska jag lära mig?!?!?

Idag firar vi 3-årsdag här nere där allt började...

Kram på er, gullungar!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3