• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Natur

Leaeva: ta ett glas om det känns rätt men jag skulle inte dömma ut denna graviditeten än... testa igen om några dagar...

• Bellas7

Mm tack ni e så underbara. Jag har valt att ta ett glas vin men inget mer. Anser om det e meningen att jag får mf så får jag det ändå :((
    Men tar igen det på tjejfest i helgen ... Någon som e sugen ;))))

• Bellas7

Ja fortfarande ingen mens här och testet visar samma som de andra hundra testen jag har tagit. En super duper svag rosa linje. Så Ingen minskning och ingen ökning hmm vet inte om jag ska tänka gravid eller inte

• telgebo
    FruW skrev 2011-02-22 20:04:29 följande:
    Leaeva, som jag har förstått det ska man va försiktig med att jämföra testerna, även av samma fabrikat. Det kan dels skilja sig mellan testerna o dels hur koncentrerat ditt urin är, då blir strecken olika... Så, mitt enda råd är det tråkiga: ge det några dagar så får de se.. jag tror absolut du är gravid, ett streck är ett sträck! O är du orolig hade jag skippat vinet, så behöver du inte fundera över om det hade ngn påverkan OM du skulle få mf igen.. Men jag tror att du kan dricka ett glas eller två, utan att bebis tar skada!

Telgebo, jobbigt att du mår så dåligt? Du kan inte ringa bm o be att få prata med en kurator eller liknande? Vet att ngn annan i plustråden har fått sådan hjälp, o varit mkt nöjd med det.. Du kan ju inte gå så här orolig i 9 månader! Du kanske även kan få hjälp att prata ned pappan där? Om han inte vill ha barnet, är du då beredd att bli ensam förälder??
    Jag har ingen BM än, måste göra VUL innan jag får boka in mig till BM.

Tror att jag kommer kunna pusta ut efter första VUL om allt ser bra ut, det är det så extremt oroligt innan man vet om det är något barn  och om det utvecklas normalt och om hjärtat slår, första kollen. 14 nervösa dagar kvar så om 2 veckor vid denna tid då vet jag varåt det barkar om jag mår skit igen eller är lycklig.

jag är inställd på att bli ensam, det har jag varit ända sedan jag beslutade mig för att föröska få barn. Pappan till detta barn är ingen jag har konkt med, han vill inte heller lära känna mig har han tydligt sagt i ett kort mail till mig och han gör vad som helst bara jag gör abort. Vi sågs en gång, blev lite intima och på den vägen är det och sedan har vi aldrig setts nåt mer.
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-02-23 12:04:09 följande:
    Ja fortfarande ingen mens här och testet visar samma som de andra hundra testen jag har tagit. En super duper svag rosa linje. Så Ingen minskning och ingen ökning hmm vet inte om jag ska tänka gravid eller inte
    Du kan inte testa med CB eller CB digital då?
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • Bellas7

Testade med cb i går och fick ett svagt brett plus men som sagt super svagt

Jag hoppas min mens ska komma nu så vi kan på det igen ;)

• telgebo
    Bellas7 skrev 2011-02-23 13:05:04 följande:
    Testade med cb i går och fick ett svagt brett plus men som sagt super svagt

Jag hoppas min mens ska komma nu så vi kan på det igen ;)
    men ett brett plus betyder ju plus, du är ju gravid vännen Grattis
    Gravid v.5+3 BF 24/10
  • FruW

Go kväll flickor!! Inte mkt liv i tråden på sista tiden, kan det bero på att så många av oss nu har haft turen att få hänga i plustråden istället?? ;) vill gärna att den här tråden kan leva vidare, har betytt (betyder!!) mkt för mig i kampen för ett nytt plus!!

Lite depp idag.. En av mina närmsta vänner fick i dagarna sin bebis, underbart söt!! Jätteglad för deras skull, men själv sitter jag här med mens o värk :( vill också plussa ju!! Vad hjälper det med att få trombyl o annan hjälp om man aldrig plussar?!

Förlåt för gnället, men jag tror ni förstår mig..

Kram!!

• Bellas7
    FruW skrev 2011-02-23 20:26:25 följande:
    Go kväll flickor!! Inte mkt liv i tråden på sista tiden, kan det bero på att så många av oss nu har haft turen att få hänga i plustråden istället?? ;) vill gärna att den här tråden kan leva vidare, har betytt (betyder!!) mkt för mig i kampen för ett nytt plus!!

Lite depp idag.. En av mina närmsta vänner fick i dagarna sin bebis, underbart söt!! Jätteglad för deras skull, men själv sitter jag här med mens o värk :( vill också plussa ju!! Vad hjälper det med att få trombyl o annan hjälp om man aldrig plussar?!

Förlåt för gnället, men jag tror ni förstår mig..

Kram!!
    Hej gumman Jag förstår dig. Min svägerska var här ikväll och hon har största magen i världen. Hon ska ha om tre veckor. Fasen vad det är orättvist :(

Jag vill ju med .... NUU fattar inte att det inte funkar , så jäkla trött på dessa missfall.

Klart att tråden måste leva vidare, vi är ju flera stycken som väntar på ett plus :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3