FruW skrev 2011-02-22 20:04:29 följande:
Leaeva, som jag har förstått det ska man va försiktig med att jämföra testerna, även av samma fabrikat. Det kan dels skilja sig mellan testerna o dels hur koncentrerat ditt urin är, då blir strecken olika... Så, mitt enda råd är det tråkiga: ge det några dagar så får de se.. jag tror absolut du är gravid, ett streck är ett sträck! O är du orolig hade jag skippat vinet, så behöver du inte fundera över om det hade ngn påverkan OM du skulle få mf igen.. Men jag tror att du kan dricka ett glas eller två, utan att bebis tar skada!
Telgebo, jobbigt att du mår så dåligt? Du kan inte ringa bm o be att få prata med en kurator eller liknande? Vet att ngn annan i plustråden har fått sådan hjälp, o varit mkt nöjd med det.. Du kan ju inte gå så här orolig i 9 månader! Du kanske även kan få hjälp att prata ned pappan där? Om han inte vill ha barnet, är du då beredd att bli ensam förälder??
Jag har ingen BM än, måste göra VUL innan jag får boka in mig till BM.
Tror att jag kommer kunna pusta ut efter första VUL om allt ser bra ut, det är det så extremt oroligt innan man vet om det är något barn och om det utvecklas normalt och om hjärtat slår, första kollen. 14 nervösa dagar kvar så om 2 veckor vid denna tid då vet jag varåt det barkar om jag mår skit igen eller är lycklig.
jag är inställd på att bli ensam, det har jag varit ända sedan jag beslutade mig för att föröska få barn. Pappan till detta barn är ingen jag har konkt med, han vill inte heller lära känna mig har han tydligt sagt i ett kort mail till mig och han gör vad som helst bara jag gör abort. Vi sågs en gång, blev lite intima och på den vägen är det och sedan har vi aldrig setts nåt mer.