• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

MCT - svarar dig här med... Så fruktansvärt hemskt! :( är så ledsen för er skull!!! Vi finns här, ös ur dig det du behöver, vi hjälper dig vidare när du är redo! Önskar jag kunde ge dig en ordentlig kram nu, men skickar många stora här iaf..

• Bellas7
    MCT79 skrev 2011-03-24 15:20:16 följande:
    När jag rest mig igen och samlat lite mer kraft, kommer jag tillbaka och kämpar med er tjejer...

Fick veta vid läkarbesöket att det är ett MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....

Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    ohh gumman fy fasen vet hur du känner det. en jävla käftsmäll så man tappar andan. Finns inget att säga för att trösta...

Vi finns här för att hjälpa och stötta på alla sätt och vis Stor stor KRAM
  • SoMa72

MCT, jag skriver här oxå... Blir så otroligt ledsen (och fysiskt illamående) för din skull!! Sällar mig till de andra gulliga tjejerna - vi finns här för dig!

• SoMa72

Vad är det för orättvist skitliv det ska vara ibland??? Nu är jag så arg o ledsen för MCTs skull att jag ligger och gråter... Vad har vi gjort för att förtjäna detta??? Det finns iaf ingen Gud, det tror jag vi alla är överens om.

• Längtan efter liten

MCT: även jag skriver här...
    Jag är så otroligt ledsen för er skull..
    INGEN ska någonsin behöva genomgå detta..
    Och ska man det kand et väl endå få stanna på ETT!!!

Längtan efter liten är stor
  • Bellas7

Jag har tre MA bakom mig v 17, v12 v 10. Det sista året mf v 8 v 6 och ett x i v. 8.
    Tänkar kommer upp hela tiden att nu är det slut jag orkar inte. Att ligga inne hos doktorn och de mäter och sedan kommer de fram till att hjärtat inte slår är det hemskaste man varit med om. Mina fall skrapning på två små tvilling flickor var det jobbigaste för den ena levde den andre död och de delade moderkaka så båda skulle vara döds innan v 20. Hemskt..,..,,

Jag lider så mycket med dig gumman

• MissT
    MCT79 skrev 2011-03-24 15:20:16 följande:
    När jag rest mig igen och samlat lite mer kraft, kommer jag tillbaka och kämpar med er tjejer...

Fick veta vid läkarbesöket att det är ett MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....

Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    Vaaa nej men......vad grymt , blir så ledsen för er skull
    Skriver som de andra....finns här för dig när/om du vill. Du har ställt upp för mig på ett underbart sätt och jag finns här. Hör av dig om du vill ha dina tabletter tillbaka, har ju inte börjat äta dem.

Livet är både grymt och orättvist. Förstår om det känns botten och förtvivlande just nu men jag hoppas att du framöver kan resa dig igen och jag hoppas innerligt att nästa graviditet kommer att lyckas. Det förtjänar du!
    Stor kram till dig
  • Dag och natt

Skriver här med - jag gråter med dig MCT79, jag är så så ledsen för er skull! Gråter Skickar en massa massa kramar för det finns inte ord nog. Det är så otroligt orättvist och hemskt och överförjävligt och jag känner verkligen med dig. Hjärta KRAM!!

Tänkte samtidigt själv hoppa in i tråden igen. Vi fick mf i juni-10 och då var jag med i denna tråd. Blev gravid igen aug-10. På RUL i vecka 19 upptäckte läkarna att det var i underkant med fostervatten, att hon varken kissade eller svalde och att hon då var tre veckor för liten i storlek jämfört med vad hon var på KUB-testet. Månaden efter bestod av flera UL-undersökningar där vi fick besked om att de misstänkte allvarliga missbildningar på organen men det var inte förrän den 17 dec som vi förstod att hon inte kommer att överleva födseln. Den 27 dec avbröt vi därför graviditeten (i ca vecka 22-23). Vi har fortfarande inte fått veta alla svar från obduktionen (på tis får vi veta resten) men första provsvaren visade iaf att hennes hjärta var deformerat, att hon var på väg att få hjärtsvikt och inte skulle överlevt i magen, att hon var ytterligare flera veckor för liten och att hon svälte... Mamma och pappas lilla hjärta. Hjärta Hon fick namnet Wilma. I vår, när tjälen har gått ur marken, kommer hon att urnsättas i en minneslund bara för barn. En liten tröstande tanke att hon har andra små barn runtomkring sig och inte behöver vara ensam...

Vi kände att vi inte ville vänta med barnverkstaden utan gärna ville ha ett syskon till henne så efter att mensen kom tillbaka i februari har vi försökt, men det har inte tagit sig ännu. Vet att det här är en superbra tråd så jag vill gärna vara med er i vår resa mot våra drömmars mål! 

• MissT
    Dag och natt skrev 2011-03-24 19:30:09 följande:
    Skriver här med - jag gråter med dig MCT79, jag är så så ledsen för er skull! Gråter Skickar en massa massa kramar för det finns inte ord nog. Det är så otroligt orättvist och hemskt och överförjävligt och jag känner verkligen med dig. Hjärta KRAM!!

Tänkte samtidigt själv hoppa in i tråden igen. Vi fick mf i juni-10 och då var jag med i denna tråd. Blev gravid igen aug-10. På RUL i vecka 19 upptäckte läkarna att det var i underkant med fostervatten, att hon varken kissade eller svalde och att hon då var tre veckor för liten i storlek jämfört med vad hon var på KUB-testet. Månaden efter bestod av flera UL-undersökningar där vi fick besked om att de misstänkte allvarliga missbildningar på organen men det var inte förrän den 17 dec som vi förstod att hon inte kommer att överleva födseln. Den 27 dec avbröt vi därför graviditeten (i ca vecka 22-23). Vi har fortfarande inte fått veta alla svar från obduktionen (på tis får vi veta resten) men första provsvaren visade iaf att hennes hjärta var deformerat, att hon var på väg att få hjärtsvikt och inte skulle överlevt i magen, att hon var ytterligare flera veckor för liten och att hon svälte... Mamma och pappas lilla hjärta. Hjärta Hon fick namnet Wilma. I vår, när tjälen har gått ur marken, kommer hon att urnsättas i en minneslund bara för barn. En liten tröstande tanke att hon har andra små barn runtomkring sig och inte behöver vara ensam...

Vi kände att vi inte ville vänta med barnverkstaden utan gärna ville ha ett syskon till henne så efter att mensen kom tillbaka i februari har vi försökt, men det har inte tagit sig ännu. Vet att det här är en superbra tråd så jag vill gärna vara med er i vår resa mot våra drömmars mål! 

Så trist att du ska behöva komma tillbaka, men välkommen hit.
    Vilken resa du varit med om, så grymt och tungt men vad stark du verkar i allt det hemska.
    Hoppas att ni får alla svar kring lilla Wilma, vilket vackert namn. Har själv en dotter med samma namn. 

Jag hoppas innerligt att ni ska lyckas snart igen och att nästa graviditet flyter på i 9 mån {#emotions_dlg.flower}
  • FruW

Havsklippan, du är så klart varmt välkommen tillbaka till oss o tråden! Jag minns dig väl o det fruktansvärda som ni fick gå igenom med lilla Wilma :( skönt att ni är på banan igen, ska bli skoj att ha dig med på resan ;)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3