• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt
    MissT skrev 2011-03-24 19:48:45 följande:
    Så trist att du ska behöva komma tillbaka, men välkommen hit.
    Vilken resa du varit med om, så grymt och tungt men vad stark du verkar i allt det hemska.
    Hoppas att ni får alla svar kring lilla Wilma, vilket vackert namn. Har själv en dotter med samma namn. 

Jag hoppas innerligt att ni ska lyckas snart igen och att nästa graviditet flyter på i 9 mån {#emotions_dlg.flower}
    Tack söta du. Det är bara en fasad att jag är stark. Med tiden har det bara blivit lite lättare att tala och skriva om det som hände. I början var det bara katastrof, ett virrvarr och chocken var total... Känslomässigt otroligt jobbigt att ta in. Att gå igenom förlossningen. Att få träffa henne, få ta på henne, denna lilla minimänniska. För hon hade ju allt... Det var svårt att förstå att det hade hänt. Kändes som jag gick i ett töcken. Desto jobbigare blev det av att läcka bröstmjölk i ca 2,5 månad därefter, trots att jag fick piller som skulle avstanna bröstmjölken. Nu kan jag läcka nångång då och då men mer sällan... Var sjukskriven fram till 7 februari och då kom jag tillbaka till jobbet mitt i en omorganisation, varken särskilt bra eller roligt att komma tillbaka till när man själv kämpar med att bara klara av dagen och inte bryta ihop. Första två veckorna på jobbet var det många tårar, eftersom det jobbar ca 75 pers på min avdelning och jag inte träffade alla samtidigt. Hade ju inte sett dem på fyra månader eftersom jag fick extremt graviditetsillamående (hyperemesis) och därför blev sjukskriven i oktober.

I måndags bröt jag ihop på jobbet, på riktigt började storgråta framför mina kollegor, så jag fick åka hem och stannade hemma i tisdags också. Men det skulle nog hända förr eller senare, att till slut orkar man inte hålla uppe fasaden längre...

Vad fint att din dotter också heter Wilma. Glad Natten efter vi hade fått veta att vi väntade en flicka (det var när vi bestämt oss för att avbryta, hade allt gått bra ville vi inte veta) så drömde jag om henne och att hon hette Wilma. Så det var det första jag sa till min sambo på morgonen, och han svarade då att det då var vad hon skulle heta. Hjärta

Hur är det nu, skriver ni in er i en särskild tråd för BIM? 
  • Dag och natt

Och jag minns så klart dig mimmi Glad Har tänkt många gånger att jag ska gå tillbaka till tråden men jag har inte varit riktigt mogen förrän nu. Har skrivit mycket i en tråd för änglamammor som har gett otroligt mycket stöd vilket jag verkligen har varit i behov av den första tiden. Nu känner jag mig starkare och vill verkligen stöttas, glädjas och sörjas åt i denna tråd också för det känns som hemmaplan. Glad Hur mår du mimmi och hur har allt gått för dig? Jag har inte varit uppdaterad. Kram!

• MissT
    Mimmi80 - Har två döttrar, de blir 9 och 6 till hösten. Det har varit en kamp båda gångerna men jag har haft turen att gå 9 mån genom två graviditeter. Har två MA med mig i bagaget och en katastrofalt dålig menscykel. Ibland känns det som att jag inte har rätt att må dåligt och känna mig ledsen och frustrerad eftersom jag har lyckats två gånger när ni är så många andra underbara personer som kämpar och ännu inte har fått möjligheten till ett barn. Det känns orättvist men samtidigt tar det inte bort min längtan eller min frustration över MA och menscykeln. 

Havsklippan - Jag kan inte sätta mig in i det du varit med om...eller ja teoretiskt kan jag göra det men eftersom jag inte gått igenom samma sak så kan jag ju inte fullt ut göra det. Det är inte konstigt om hela världen rasat samman och att det kommer bakslag eller vad man ska kalla det även när du försöker ta dig framåt för det finns inte ord att beskriva det du gått igenom. Tycker att mina MA varit jobbiga men de har varit i v 10 och v 14 och inte alls på samma sätt. Fostren hade gått tillbaka i utvecklingen och var liksom inga bebisar. Min fasad är också skröplig. Jag försöker hålla skenet uppe men ibland lyckas jag inte och ibland vill jag inte. Ibland vill jag visa för världen att jag är ledsen och frustrerad. Har fått ett oerhört stöd här inne, här finns en helt annan sorts förståelse än vad det finns i min riktiga värld och det är skönt att det finns någonstans att vända sig. Även om det är en fasad att du visar dig start så tycker jag att det är starkt av dig att berätta om det du varit med om och jag hoppas att det ger dig något tillbaka. För mig har det känns viktigt att få prata om det jag varit med om och skriva av mig och spy galla. BIM lista finns, har dock inte själv varit med i den för jag har inte fått lillbaka min mens efter min skrapning i dec men snart ska jag börja med provera så jaghoppas ha ett BIM-datum framöver.
  • MCT79

Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((

det gick åt skogen...igen.
  • skruttnorpan

Nu är tårarna i full sprut igen- MCT, leaeva, Havsklippan- ni är helt kalrt de starkaste männsikor jag känner! Fy F-N vadlivet är orättvist och vad vissa ska behöva stå ut med! Många tankar med er och alla varmaste tankar om att det ska gå vägen för er nu!

MCT-hoppas du snart får den hjälp du behöver! Stor kram

• got2b
    MCT79 skrev 2011-03-25 07:31:38 följande:
    Hej pinglor.. jag vill bara tacka för alla varma ord... tack tack, ni är så himla gullig!
    Tillbringade hela kvällen på danderyds gynakut och fick träffa en surfitta till sköterska som förklarade att det var dumt att komma en torsdag med det här eftersom avdelning 14 var stängd på lördagar.... jag bara grät men borde ha svarat "ja ursäkta det var dåligt planerat av mig!!"
    Sen fick jag iaf träffa en urgullig läkare som undersökte mig både länge och väl. Hon fattar inte hur läkaren i Kungsängen fick fostret till 11 mm hon mätte det till 19-20mm och tror att det avstannade 8+4.. 4 dagar efter vi fick se hjärtat slå...

Oh well.. ska tillbaka på söndag morgon och få MIfegyn som stoppar progesteronproduktionen och mjukar upp tappen... sen läggs jag in på tisdag morgon och får cytotec. Jag blöder ut fastande på avdelningen och hoppas kroppen sköter det själv annars skrapas jag samma dag.. antar det är därför de vill ha mig fastande..
    Moderkakan, livmodern och mängden fostervatten motsvarar v12 precis som det ska... bara lilla knyttet som inte var med...  :((
    Ledsen att även du behöver gå igenom en sån här händelse. Ingen borde göra det.. Tänker på dig! Kram
  • Bellas7

Ja då tog testgalningen ett test till och konstigt nog blev det ett rosa streck på det, inte super starkt men tydligt.
    Sen en minuter efter testet och jag skulle torka mig kom det lite brunt i trosan men det är från min kräm jag för upp efter behandlingen så någonstans har jag blött lite men det verkar inte komma mer nu,

Jag har ju fått plus så måmga gånger och det verkar vara bra men sen blir det inget mer i v 6-7 så jag är faktist inte glad det känns konstigt
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2011-03-25 11:56:10 följande:

Ja då tog testgalningen ett test till och konstigt nog blev det ett rosa streck på det, inte super starkt men tydligt.
    Sen en minuter efter testet och jag skulle torka mig kom det lite brunt i trosan men det är från min kräm jag för upp efter behandlingen så någonstans har jag blött lite men det verkar inte komma mer nu,

Jag har ju fått plus så måmga gånger och det verkar vara bra men sen blir det inget mer i v 6-7 så jag är faktist inte glad det känns konstigt
    Det där ser ju klart positivt ut! GRATTIS!
    Håller tummarna för att det ska gå bra nu!
    Fjärde gången gillt?
  • MissT
    Bellas7 skrev 2011-03-25 11:56:10 följande:

Åhhh grattis...ser helt klart ett streck
    Kan förstå om det känns konstigt eftersom du fått plus tidigare men att det då sen inte vår vägen men jag håller tummarna stenhårt för att strecket blir starkare och att det går vägen den här gången.
    Hoppas ....hoppas!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3