• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    pixerpie skrev 2011-04-10 19:43:06 följande:
    Ja, MCT... skärpning kroppen... Och hoppas du snart är i en normal cykel med äl och allt. Du skulle få medicinerar mot dina sködkörtelvärden nu, eller? Levaxin?

Knaskroppar, är vi trötta på nu, SoMa. Kan vi inte bara få vara plus utan strul?? Har funderat på någon progesteronkräm jag med... Men vågar inte självmedicinera, gjorde ju det och sen har kroppen fått knas... Iof har det ju blivit lika mycket knas mha läkarns medicin också... Varför kan det inte få vara enkelt??
    Nope inget sånt alls på gång för min del... på tisdag eftermiddag har vi tid på jakobsberbs sjukhus för utredning..eller samtal iaf... hoppas hoppas...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MissT
    pixerpie skrev 2011-04-10 19:47:16 följande:
    Tack MissT, såg du svarat i vår andra tråd med! Ja,ett plus skulle ju inte vara fel, ha-ha!! Hur mår du av pergon då?

Ha en skön kväll, nu lite tv sedan sängen...
    Har inga känningar av pergon alls men jag hoppas att den gör sitt jobb så att ÄL dyker upp inom de närmaste dagarna. Väntar med spänning

Här blev det också tv och nu väntar sängen.....
  • got2b

Då var helgens sista åktur över. Puh! Kör en extra för säkerhetsskull imorgon kväll. Stackars sambon =)
    Har varit utomhus hela helgen och det har varit superskönt. Hoppas nästa helg blir lika fin. Och påskhelgen med för den delen. Har utomhusaktiviteter då.

Tänkte ge mig på att leta efter listan. Kan nog ta en stund =)
    Hoppas ni haft en mysig helg!

• got2b

Hittade den! Hoppas ingen fallit bort. Ändrar BIM på mig själv med.

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - Leaeva (3 mf och ett x)
    24 april - meh84 (3:e försöket efter MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    MissT
    SoMa72

• Lofot
    got2b skrev 2011-04-11 00:25:00 följande:
    Hittade den! Hoppas ingen fallit bort. Ändrar BIM på mig själv med.

BIM APRIL

BIM MAJ

MCT79
    MissT
    SoMa72
    Jag har fallit bort :) Fast jag har åandrasidan aldrig stått med i denna listan, kom jag på. Det var i en annan tråd, tror jag.
    Ja, herregud va många trådar...
    Skriver med mig här också på ett ungefärligt bimdatum.

BIM APRIL
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    BIM MAJ

MCT79
    MissT
    SoMa72
  • Lofot
    MissT skrev 2011-04-10 19:44:04 följande:
    pixan - vad trist och frustrerande......hoppas att mensen eller ännu bättre ett plus dyker upp snart.

Rosen - jag det är underbart med vår Hoppas att veckorna går fort och att mensen inte dyker upp utan att du får ett plus i stället.

MCT - trevlig åktur

Önskar er alla en riktigt mysig och trevlig söndagkväll!
    Som flera av er andra skriver så ska det vara/bli våran tur snart!
    Tack så mycket! Håller alla tummar och tår jag har för mig och alla er andra också! Det ska gå den här gången, för alla!!!
  • Odetta

Hej vänner!

Tittar in från tråden efter nästa tråd

Ni är alla fantastiska kvinnor och det ni nu går igenom är skit rent ut sagt, men ni kommer alla få era bebisar och när ni sitter där med era små, då kommer ni vara helt fantastiska föräldrar.

Jag vet. Även fast 2010 var ett helvetesår för oss med 4 mf på raken så sitter jag nu här med våran heffaklump i famnen och skulle inte vilja vara utan honom för allt i världen. Skit mf...absolut, men hade det inte blivit som det blev så hade det inte blivit som det blev nu och då hade vi ju inte fått just vår Vidar 

Det kommer att gå, ge absolut inte upp!

ps: och ett litet tips på vägen....glöm inte att leva också. Glömmer man det ser man sedan tillbaks på denna tid med enbart sorg, för förutom mf så blir det ju även förlorad tid. Man lever bara en gång...så trots motgångar, glöm inte att lyfta på huvudet mot solen och njut av värmen!

*stora stora kramar till er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lofot
    Odetta skrev 2011-04-11 08:33:16 följande:
    Hej vänner!

Ni är alla fantastiska kvinnor och det ni nu går igenom är skit rent ut sagt, men ni kommer alla få era bebisar och när ni sitter där med era små, då kommer ni vara helt fantastiska föräldrar.

Jag vet. Även fast 2010 var ett helvetesår för oss med 4 mf på raken så sitter jag nu här med våran heffaklump i famnen och skulle inte vilja vara utan honom för allt i världen. Skit mf...absolut, men hade det inte blivit som det blev så hade det inte blivit som det blev nu och då hade vi ju inte fått just vår Vidar 

ps: och ett litet tips på vägen....glöm inte att leva också. Glömmer man det ser man sedan tillbaks på denna tid med enbart sorg, för förutom mf så blir det ju även förlorad tid. Man lever bara en gång...så trots motgångar, glöm inte att lyfta på huvudet mot solen och njut av värmen!

Uppiggande meddelande!
    Tack så mycket. Glad

Mysigt med en liten Vidar :D
  • MCT79
    Odetta skrev 2011-04-11 08:33:16 följande:
    Hej vänner!

Duh ar rätt Odd, jag älskar det här.. "life is what happens while we are busy making other plans.." Lite tänkvärt...=)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • FruW

Tack söta ODD, vi behöver nog alla bli påminda om det ibland! MCT bra tankar det där!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3