• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    MissT skrev 2011-04-27 10:46:49 följande:
    Är en aning frustrerad och konfunderad........Har varit helt inställd på att det inte gick vägen denna gång och jag har haft kraftig mensvärk sedan i söndags morse och trott att mensen varit på väg men den har ännu inte dykt upp och heller inget plus. Fick ju inget fullt utslag på ÄL test men en höjning den 11 april och jag åt pergo och var på VUL och läkaren sa att allt såg bra ut. Tycker att mensen borde kommit nu och jag är helt inställd på att den ska dyka upp men istället börjar kroppen spela mig spratt.......känner mig illamående från och till, brösten spänner emellanåt och jag hade rejäl halsbränna igår kväll. Suck....vet att det inte är så mycket mer att göra än att vänta och se vad som händer men jag vill bara få ordning på kroppen.

Ha en bra dag allihop {#emotions_dlg.flower}
    Håller tummarna för att det dyker upp ett fint plus, gumman! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ ♥ ♥
  • MissT

Tack alla
    Testade i morse och det var minus men jag avvaktar väl ett par dagar och testar igen om mensen inte kommer. Om varken plus eller mens dyker upp inom ett par dagar ringer jag KK och hör vad de säger.

Håller tummarna för oss alla och hoppas att vi snart ska lyckas!

• pixerpie
    MissT skrev 2011-04-27 12:20:25 följande:
    Tack alla
    Testade i morse och det var minus men jag avvaktar väl ett par dagar och testar igen om mensen inte kommer. Om varken plus eller mens dyker upp inom ett par dagar ringer jag KK och hör vad de säger.

Håller tummarna för oss alla och hoppas att vi snart ska lyckas!
    HEJ!

Frustrerande... Ungefär så mådde ju jag av pergon också... Och fick vänta 3,5 vecka efter bim innan den dök upp... Håller tummarna att du får ett FETT plus istället!!

SoMa! Kram!! Det är inte rättvisst- men du är så stark!! Jag beundrar din styrka!!!

Leava- grattis! Hoppas, hoppas, hoppas nu! Den här gången ska det gå vägen!! Spännande om det är tre... Kram!!

Ego!
    Ska på vul imorgon och se om jag fått några ägg... Känner mig förväntansfull!! Nu j-drar ska det bli bäbis!!!
    Mindre roligt är att det nu är ETT år sedan jag var gravid sist!! Fy f-n vad tiden går!!! Ett är sedan senaste mf- trodde inte det skulle ta så LÅNG tid igen... Bara att acceptera- vi har både svårt att bli gravida och att få behålla det- men helt underbart kommer det bli när det lyckas!!! Ge mig illamående, foglossningar och all annan "skit" man kan få som gravid... Gärna dubbeldos, bara jag blir gravid NU!!!!

Kram!!
  • MCT79

Hej tjejer!

Tråkigt MissT att kroppen strular, jag håller tummarna stenhårt för att du får ett fiiiint plus snart!!

Pixan, håller tummarna för dig också i morgon! Ett stort j-vla guldägg!!!

Ego: var till läkaren idag och fick svar på mina blodprover. Allt ser jättefint ut, så... Hon vill ju göra en ultraljud/kontrastundersökning av livmodern på cykeldag 8-9 och hon var övertygad om att jag skulle fått min mens idag men icke... igår var det 4 veckor sen skrapning. Har haft lite molvärk bara. Fick lämna ett graviditetstest som var negativt...såklart.

Bara vänta på mens... undersökningen.. sedan jaga plus! Hon vill iaf att jag medicineras med Trombyl under nästa graviditet och det känns skönt... att hon vill att jag ska äta det även om proverna är normala. Hennes erfarenhet var att det hjälpte ändå....

Kram till er alla!

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • SoMa72

Vad skönt att höra, MCT! Nu ska du se att det hjälper med Trombylen...

Pixan, håller tummarna!

Kram!

• FruW

Pixan samma här, ett helt långt jobbigt år sen senaste mf, trodde inte heller set skulle ta så lång tid! Var övertygad om att jag iaf skulle va gravid nu!! Blä :(

Lycka till med äggen!! Borde ha äl i dagarna jag med..

MCT bra läkare!! :)

• Bellas7

Pixan tack gumman :) ja jag hoppas att det ska gå vägen denna gång, hoppas hoppas :)

Jag tror att där är två stora ägg i morgon och att det kommer gå skitbra :) ska du se
    Ska hålla mina tummarna.

MCT vad bra att allt såg bra ut och att de har koll på dig vid nästa plus.

• MissT

pixan - Hoppas att ni får se minst ett rejält guldägg i morgon och att det resulterar i en graviditet och en bebis. Ska hålla tummarna för er i morgon. Fick du ÄL av pergon och ändå fick vänta så länge på mens? Hoppades att pergo skulle få ordning på kroppen och förhoppningsvis är det inte för sent för det ännu.

MCT - Tack Hoppas att vi båda får ett fint och kraftigt plus snart som resulterr i en liten bebis. Skönt att det såg bra ut och att du ska få trombyl nästa gång. Förhoppningsvis kommer mensen snart så att ni kan försöka på nytt.

SoMa, Mimmi - Håller tummarna stenhårt för att snart ska bli gravida igen och att det resulterar i en liten bebis

leaeva - Håller tummarna för att det är din tur att lyckas nu. Hoppas att den lille stannar där inne i 9 mån.

Kram till er alla

• JoWiAn

BIM APRIL

9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)
    14 april - Mimmi80 (12:e försöket efter 3 MF)
    21 april - SoMa72 (1:a försöket efter mf nr 3)
    23 april -  Leaeva (3 mf och ett x)
    25,26,27 april - Rosen1 (3 försöket efter 2 mf -10 och -11)
    25-26 april - MissT (MA dec-10)

BIM MAJ
    1 maj - JowiAn (inte försökt. MF nov 10 och MF april 11.)
    1 maj - Havsklippan  (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    23 maj - meh84 (4:e försöket efter MA dec-10)
    23 maj - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 3)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    MCT79
    Rosen 1
    GRAVIDA

• JoWiAn

Igår vr jag hos kuratorn hos BM. Kändes bra att prata av sig. Nu iväntar jag mens. Kommer nog i helgen nångång. Minläxa från kuratorn var att skita i alla test. Så nu har jag inga hemma! Har jag inte fått mens om 2 veckor så tastar jag.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3