Dag och natt skrev 2011-04-24 23:42:04 följande:
Nej de kan bara säga att det är ett syndrom, men så långt har förmodligen forskningen inte kommit att de vet exakt vad för syndrom. Fostervattenprovet visade inte några kromosomfel, men han sa att det gäller ju för de kromosomer som forskningen hittills har hittat. Det kan ju finnas kromosomer som vi inte känner till idag, och hon skulle kunna ha fel i nån sån, som jag förstod det. Samma dag som jag fick ta första pillret berättade den läkaren att de misstänkte en diagnos som benämns "VACTERL". Då måste man ha missbildningar i minst tre av de organen som dessa bokstäver står för på latin, vilket hon inte nådde upp till. Just det, hon hade mycket vätska också, i hud och hjärna. Ja det kändes som att det aldrig tog slut på fel, först de som de misstänkte, sen de som faktiskt blev bekräftade... Till slut orkade man nästan inte ta in mer information... Jo vi försöker igen, vi började försöka för snart ett år sen och har fortfarande inte ett levande barn så det känns otroligt sorgset.
Åh man undrar ju varför såna här saker händer, varför moderkakan släppte för er, man tycker ju att naturen ska kunna det här så att vi bara kan få våra fina barn! Jag hoppas att ni snart får bli gravida igen.
Nu åker vi till Paris imorgon bitti så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tillgång till internet! Men ni får sköta om er allihopa, hoppas att inga fler får tanten på besök nu!
Kramelikram!!

Usch, så mycket fel! Måste varit så jobbigt när du tog tabletterna :( Du fick också föda fram henne eller?
Ja, varför måste det vara just VI som drabbas, som försökt och längtat så mycket!! Varför inte en tonårstjej som ändå inte vill ha barnet liksom? Nästa gång är det iaf vår tur! Oj, så länge! Har ni börjat någon utredning eller tänker göra eller så? Vi är bara inne på andra försöket sen det hände, känner mig redan desperat ;)
Hoppas du får en underbar Parisresa!! kramar :D
MCT79 skrev 2011-04-25 15:33:05 följande:
Hahahha! leaeva kanske har andra planer?
Idag har jag trädgårdsjobbat hårt! 6 timmar har vi varit ute och jobbat intensivt med en tjugo minuters lunch... men det blir fiiiint!
Förra året (första våren i huset) handlade mer om att rensa bort träd och buskar som var mellan 100 och döden och försöka få nån rätsida på vad som är vad.. i år vet vi mer om vad vi har och kan således planera och plantera mer!
Ni trädgårdsgalna kan ni rekommendera några trevliga perenner? Både höga och låga! Gärna i rött, rosa och vitt...
Jag ÄLSKAR irisar! Finns ju i massa olika färger och de är så underbara! Doftlilja är ju lite joxigt, men luktar himmelrike! Sen pioner och tulpaner och allt annat klassiskt ;) Solhattar är också så underbara.. Gillar du klätterväxter så finns det ju en hel uppsjö av klematis och kaprifol, är helt tokig i klätterväxter, tur vi har en trädgård där det lämpar sig hur bra som helst ;) Vi har vildvin över hela våra uthus, så mysigt! Och rosor i mängder, men köp kontinuerligt blommande eller remonterande så du får njuta hela sommaren! :)