• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Bellas7
    got2b skrev 2011-04-25 10:08:07 följande:
    Det var Rosen1s kille som skulle iväg, inte min. Min ska hålla sig hemma! Glad
    haha förlåt
  • MCT79
    got2b skrev 2011-04-25 10:08:07 följande:
    Det var Rosen1s kille som skulle iväg, inte min. Min ska hålla sig hemma! Glad
    Hahahha! leaeva kanske har andra planer? Cool

Idag har jag trädgårdsjobbat hårt! 6 timmar har vi varit ute och jobbat intensivt med en tjugo minuters lunch... men det blir fiiiint!
    Förra året (första våren i huset) handlade mer om att rensa bort träd och buskar som var mellan 100 och döden och försöka få nån rätsida på vad som är vad.. i år vet vi mer om vad vi har och kan således planera och plantera mer!

Ni trädgårdsgalna kan ni rekommendera några trevliga perenner? Både höga och låga! Gärna i rött, rosa och vitt...
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • JoWiAn

Efter tips från LEAEVA hoppar jag gärna in här. 2 MF i bagaget: 5+5 15/11 2010 och 6+5 1/4 2011......
    Just nu mår jag inte så bra. Tänker mkt på framtida plus. O med pluset tänker jag: HJÄLP!!!! Ska det hända igen? Väntar på min första mens efter MF. Borde komma runt den 1 maj.

• MCT79

Hej JoWiAn.. har sett dig i tråden för oss testgalningar! Välkommen hit, tråkigt att du behöver denna tråden dock!

Jag har själv haft ett utomkveds, två tidiga mf och nu sist ett MA i v12... väntar på mens i dagsläget...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-04-24 23:42:04 följande:
    Nej de kan bara säga att det är ett syndrom, men så långt har förmodligen forskningen inte kommit att de vet exakt vad för syndrom. Fostervattenprovet visade inte några kromosomfel, men han sa att det gäller ju för de kromosomer som forskningen hittills har hittat. Det kan ju finnas kromosomer som vi inte känner till idag, och hon skulle kunna ha fel i nån sån, som jag förstod det. Samma dag som jag fick ta första pillret berättade den läkaren att de misstänkte en diagnos som benämns "VACTERL". Då måste man ha missbildningar i minst tre av de organen som dessa bokstäver står för på latin, vilket hon inte nådde upp till. Just det, hon hade mycket vätska också, i hud och hjärna. Ja det kändes som att det aldrig tog slut på fel, först de som de misstänkte, sen de som faktiskt blev bekräftade... Till slut orkade man nästan inte ta in mer information... Jo vi försöker igen, vi började försöka för snart ett år sen och har fortfarande inte ett levande barn så det känns otroligt sorgset.

Åh man undrar ju varför såna här saker händer, varför moderkakan släppte för er, man tycker ju att naturen ska kunna det här så att vi bara kan få våra fina barn! Jag hoppas att ni snart får bli gravida igen. Hjärta

Nu åker vi till Paris imorgon bitti så jag vet inte hur mycket jag kommer ha tillgång till internet! Men ni får sköta om er allihopa, hoppas att inga fler får tanten på besök nu! 
    Kramelikram!! {#emotions_dlg.flower}
    Usch, så mycket fel! Måste varit så jobbigt när du tog tabletterna :( Du fick också föda fram henne eller?
    Ja, varför måste det vara just VI som drabbas, som försökt och längtat så mycket!! Varför inte en tonårstjej som ändå inte vill ha barnet liksom? Nästa gång är det iaf vår tur! Oj, så länge! Har ni börjat någon utredning eller tänker göra eller så? Vi är bara inne på andra försöket sen det hände, känner mig redan desperat ;)
    Hoppas du får en underbar Parisresa!! kramar :D
    MCT79 skrev 2011-04-25 15:33:05 följande:
    Hahahha! leaeva kanske har andra planer? Cool

Idag har jag trädgårdsjobbat hårt! 6 timmar har vi varit ute och jobbat intensivt med en tjugo minuters lunch... men det blir fiiiint!
    Förra året (första våren i huset) handlade mer om att rensa bort träd och buskar som var mellan 100 och döden och försöka få nån rätsida på vad som är vad.. i år vet vi mer om vad vi har och kan således planera och plantera mer!

Ni trädgårdsgalna kan ni rekommendera några trevliga perenner? Både höga och låga! Gärna i rött, rosa och vitt...
    Jag ÄLSKAR irisar! Finns ju i massa olika färger och de är så underbara! Doftlilja är ju lite joxigt, men luktar himmelrike! Sen pioner och tulpaner och allt annat klassiskt ;) Solhattar är också så underbara.. Gillar du klätterväxter så finns det ju en hel uppsjö av klematis och kaprifol, är helt tokig i klätterväxter, tur vi har en trädgård där det lämpar sig hur bra som helst ;) Vi har vildvin över hela våra uthus, så mysigt! Och rosor i mängder, men köp kontinuerligt blommande eller remonterande så du får njuta hela sommaren! :)
  • Bellas7

JoWiAn vad skoj att du hittade hit :) detta är ett underbart gäng jag lovar :))) kram

Ego
    Bim idag ingen mens starkt plus hoppas hoppas verkligen men vågar inte räkna något förren v 7 efter vul, sen alla andra veckor får jag ta sedan Ush

• SoMa72

Ieaeva, det går bra den här gången!!!

Själv har jag börjat blöda nu o har vrålont...

Kramar

• SoMa72

Hade dock starkare utslag på äl-testet idag än igår, tog bara för att se att de oxå var blanka, skumt... :-/

• SoMa72

Havsklippan, passe un très bon séjour à Paris et profite bien du printemps!

• got2b
    JoWiAn skrev 2011-04-25 17:12:44 följande:
    Efter tips från LEAEVA hoppar jag gärna in här. 2 MF i bagaget: 5+5 15/11 2010 och 6+5 1/4 2011......
    Just nu mår jag inte så bra. Tänker mkt på framtida plus. O med pluset tänker jag: HJÄLP!!!! Ska det hända igen? Väntar på min första mens efter MF. Borde komma runt den 1 maj.
    Välkommen hit! Vi har setts i andra trådar.. Tråkigt att det blev ännu ett mf nu sist!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3