• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 09:57:37 följande:
    Dumtant! Rynkar på näsan *kram*
    Vet du, jag tror att juni är en bättre månad att få plus på. Cool Är med i en annan tråd och där har 4 av 5 av dem som plussat i slutet av apr, början av maj fått mf...
    Så juni är månaden det kommer att krylla av plus i den här tråden!
    Hoppas det! Skrattande
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:15:26 följande:
    Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(
    Vad skönt att ni har en så bra läkare! Nu kommer det hända grejer tror jag!Glad

Ja, varför får man ondare då, tro?...
  • needtobreathe

Åååh va underbart M! {#emotions_dlg.flower}

Jag hade avbokat tiden nästa vecka och kört på den här läkaren, han verkar ju ta de väldigt seriöst och där behövs nog varken tjat eller tårar för att få den hjälp du vill/måste ha! :)

Nu jävlar! :D

Tråkigt att vi inte kunde ses förresten :( Så jäkla segt här.. vill heeem! Men efter ronden kl 4 trorja vi rullar hemåt.. gutt! Ska på återbes på tis, du har inte möjlighet o ses då, lunch?

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-05-25 13:41:44 följande:
    Åååh va underbart M! {#emotions_dlg.flower}

Jag hade avbokat tiden nästa vecka och kört på den här läkaren, han verkar ju ta de väldigt seriöst och där behövs nog varken tjat eller tårar för att få den hjälp du vill/måste ha! :)

Nu jävlar! :D

Tråkigt att vi inte kunde ses förresten :( Så jäkla segt här.. vill heeem! Men efter ronden kl 4 trorja vi rullar hemåt.. gutt! Ska på återbes på tis, du har inte möjlighet o ses då, lunch?
    Ja det var galet idag, vi hade två omgångar med tre samtidigt.. det där låter helknäppt när jag läser det... men en kollega sprang lite emellan patienterna för att vi skulle få ihop det... lite feltänk vid bokningen dr tror jag...

Lunch på tisdag låter skitbra! Jag tycker vi spikar det så säger jag att jag går ifrån bara! :D

Ja jag avbokar nog faktiskt... hon i jakobsberg har varit bra men...  ganska kall...eller...opersonlig... det här kändes braaaaaa... å A sa samma sak... :)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:55:13 följande:
    Ja det var galet idag, vi hade två omgångar med tre samtidigt.. det där låter helknäppt när jag läser det... men en kollega sprang lite emellan patienterna för att vi skulle få ihop det... lite feltänk vid bokningen dr tror jag...

Lunch på tisdag låter skitbra! Jag tycker vi spikar det så säger jag att jag går ifrån bara! :D

Ja jag avbokar nog faktiskt... hon i jakobsberg har varit bra men...  ganska kall...eller...opersonlig... det här kändes braaaaaa... å A sa samma sak... :)
    Haha fiifan! ;) Då förstår ja att de va full rulle.. men då kör vi på tis istället! Jag fick välja tid, vi ska in för prover o sånt bara.. så säg när de passar dig så är jag här tills dess! :)

Jo men dåså, då är de givet! De ska inte va kallt o opersonligt när de är ngt så pass viktigt man går igenom, då vill man ha förståelse, stöd, hjälp.. allt! Jag hade inte klarat mig utan min läkare på ultragyn som följde mig från scratch o skrev ut progesteron utan problem.. de är så de ska va, man ska inte behöva bli ifrågasatt hela tiden. Nu hoppas ja på er o håller alla tummar!!
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:15:26 följande:
    Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(
    Men vad härligt att höra, MCT!! Visst blev man väl lite paff när de säger att man ska få trombyl o progesteron utan att man ens hunnit nämna det...

Avboka det andra, kör på detta, verkar mkt mer seriöst!

Kram på dig!
    ♥ ♥ ♥
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 15:15:30 följande:
    Men vad härligt att höra, MCT!! Visst blev man väl lite paff när de säger att man ska få trombyl o progesteron utan att man ens hunnit nämna det...

Avboka det andra, kör på detta, verkar mkt mer seriöst!

Kram på dig!
    Ursäkta en opåläst men vad exakt gör trombylen och progesteronet för något? Progesteron är för att ägget ska fästa va? Skäms Tänkte att det kan vara bra att veta, ifall jag också hamnar där.
  • SoMa72
    Lofot skrev 2011-05-25 15:24:10 följande:
    Ursäkta en opåläst men vad exakt gör trombylen och progesteronet för något? Progesteron är för att ägget ska fästa va? Skäms Tänkte att det kan vara bra att veta, ifall jag också hamnar där.
    Ingen fara, gumman!
    Ja och trombylen är blodförtunnade, för att förhindra blodproppar som ev. gör att grav stöts bort...
    ♥ ♥ ♥
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 15:35:46 följande:
    Ingen fara, gumman!
    Ja och trombylen är blodförtunnade, för att förhindra blodproppar som ev. gör att grav stöts bort...
    Ja ok. Tack :)

Sådant får man kolla efter tre mf gissar jag? då det görs en utredning?
    Hur kollar man sånt?

Sen har jag en till liten undran, medan jag ändå håller på menar jag Flört.
    hur lever ni mellan mens och äl, lever ni på som vanligt. Tar ett glas vin ibland och så? Jag har blivit så feg för det där med vin och kaffe då jag tänker att det på nåt sätt påverkar mig negativt, även om jag inte är med barn just nu. Eller är det bästa att helt enkelt dricka sina koppar kaffe om dagen och ta ett glas vin nån helgdag med mina väninnor?
    Jag är splittrad då jag vill maximera mina chanser att det ska bli nåt, samtidigt som jag vet att jag slappnar av om jag lever på som vanligt och inte grubblar så värst mycket och att det då troligtvis tar sig lättare...? Eller vad tror ni?
  • SoMa72
    Lofot skrev 2011-05-25 15:40:15 följande:
    Ja ok. Tack :)

Sådant får man kolla efter tre mf gissar jag? då det görs en utredning?
    Hur kollar man sånt?

Sen har jag en till liten undran, medan jag ändå håller på menar jag Flört.
    hur lever ni mellan mens och äl, lever ni på som vanligt. Tar ett glas vin ibland och så? Jag har blivit så feg för det där med vin och kaffe då jag tänker att det på nåt sätt påverkar mig negativt, även om jag inte är med barn just nu. Eller är det bästa att helt enkelt dricka sina koppar kaffe om dagen och ta ett glas vin nån helgdag med mina väninnor?
    Jag är splittrad då jag vill maximera mina chanser att det ska bli nåt, samtidigt som jag vet att jag slappnar av om jag lever på som vanligt och inte grubblar så värst mycket och att det då troligtvis tar sig lättare...? Eller vad tror ni?
    Japp, det stämmer...

Jag lever som vanligt, bebis får ändå inte näring fr mamman förrän i v 5-6 väl? Och skulle man leva som nån asket under  mellantiden kan man ju gå o lägga sig under en liten stubbe Tungan ute Vi måste väl få ha lite livskvalité också? Det gör ju att man står ut med detta eviga jagande efter bebbe...
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3