Javisst skrev 2011-05-26 22:09:14 följande:
Tack för svaret sofy! Vi har redan gjort en missfallsutredning så tror inte vi ska göra nya tester utan mer lägga upp en plan inför en kommande graviditiet. Eller tja, det är iaf det jag hoppas på, men vet faktiskt inte hur de tänkt det hela. Och om jag nu, mot förmodan, blir gravid vi säger imorgon kommer det fortarande vara så tidigt att det kanske inte ens vet om det inför läkarbesök och då kan ju inte ev. medicinering spela så stor roll om den kommer några dagar sent? *försöker övertala mig själv* Velar så mycket fram och tillbaka, vill ju verkligen ha de bästa förutsättningarna såklart men vet inte ens om jag kommer få någon hjälp hos läkaren och då har vi ju väntat fördjäves...
Grattis till din lille kille!
Ingen fara :)
Vi visste ju inte heller om vi skulle få hjälp.. jag plussade 16 augusti och ringde läkaren direkt på morgonen den 17e.. (blev alltså gravid i slutet av juli..) o egentligen ville hon att jag skulle medicineras för bästa förutsättningar från ÄL eftersom ja alltid fått tidiga MF.. men ja, där stod ja me plusset på stickan i ren panik o va livrädd.. trodde inte de skulle gå vägen alls eftersom jag började me progesteronet i vecka 4+2.. då började de redan skita sig i andra graviditeter.. började sen blöda några dar senare, var dock ingen fara.. men sen igen i 7+2, störtblödning me klumpar o skit.. men nerå, lillgrabben hängde kvar därinne :) Och ja, nu e han här.. så de kan gå bra ändå även om du inte får behandling från scratch, håller mina tummar för er!
Min BM sa en bra grej till mig när ja kom dit o sa att ja inte trodde de skulle gå bra, "Men nångång måste de ju gå bra.. o den gången är nu" De levde ja på sen när de kändes tungt!