• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt

Gäääääsp... jag är jättetrött, och hoppas att det är ett bra tecken... Jag gäspar snart sönder käkarna... Glad

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Javisst

Håller tummarna för dig Havsklippan!

Hm, räknade precis ut att jag har varit gravid i 38 veckor sammanlagt... hm.. nästan en hel graviditet! Synd att det inte var en och samma bara Rynkar på näsan

Hur har ni gjort när ni har haft tid för läkarbesök? Vi har en tid på en privat klinik om två, tre veckor som jag hoppas ska hjälpa oss med mediciner och dylikt och jag vet inte om tanken är att vi ska ta det lugnt fram till dess. Vi har hitills skyddat oss sedan senaste skrapningen, men jag vet inte hur man gör med det här riktigt. Vi har lätt att bli gravida så det är väl inte totalt omöjligt att det går fort även den här gången, men åh andra sidan har det alltid dröjt rätt många veckor innan ÄL och mens kommit igång efter skrapning tidigare. Visst det är bara några veckor och egentligen borde det inte vara jobbigt... några veckor hit eller dit liksom... men det känns blää! Vill inte vänta!

• needtobreathe
    Javisst skrev 2011-05-26 21:42:20 följande:
    Håller tummarna för dig Havsklippan!

Hm, räknade precis ut att jag har varit gravid i 38 veckor sammanlagt... hm.. nästan en hel graviditet! Synd att det inte var en och samma bara Rynkar på näsan

Hur har ni gjort när ni har haft tid för läkarbesök? Vi har en tid på en privat klinik om två, tre veckor som jag hoppas ska hjälpa oss med mediciner och dylikt och jag vet inte om tanken är att vi ska ta det lugnt fram till dess. Vi har hitills skyddat oss sedan senaste skrapningen, men jag vet inte hur man gör med det här riktigt. Vi har lätt att bli gravida så det är väl inte totalt omöjligt att det går fort även den här gången, men åh andra sidan har det alltid dröjt rätt många veckor innan ÄL och mens kommit igång efter skrapning tidigare. Visst det är bara några veckor och egentligen borde det inte vara jobbigt... några veckor hit eller dit liksom... men det känns blää! Vill inte vänta!
    Under vår utredning förra sommarn blev vi tillsagda o vänta 2 månader för att kroppen skulla hämta sig (hade mf i feb, april, o juni..) men vi hade sex ändå utan o skydda oss o sa att de bir som de blir.. blev gravid i juli o ringde då upp läkaren (provsvaren va inte klara förrän 25 augusti) men fick progesteron utskrivet ändå, vet inte om de va slumpen eller inte men de gick hela vägen o han föddes nu 11 april :)

Lycka till!
  • Javisst

Tack för svaret sofy! Vi har redan gjort en missfallsutredning så tror inte vi ska göra nya tester utan mer lägga upp en plan inför en kommande graviditiet. Eller tja, det är iaf det jag hoppas på, men vet faktiskt inte hur de tänkt det hela. Och om jag nu, mot förmodan, blir gravid vi säger imorgon kommer det fortarande vara så tidigt att det kanske inte ens vet om det inför läkarbesök och då kan ju inte ev. medicinering spela så stor roll om den kommer några dagar sent? *försöker övertala mig själv* Velar så mycket fram och tillbaka, vill ju verkligen ha de bästa förutsättningarna såklart men vet inte ens om jag kommer få någon hjälp hos läkaren och då har vi ju väntat fördjäves...

Grattis till din lille kille!

• needtobreathe
    Javisst skrev 2011-05-26 22:09:14 följande:
    Tack för svaret sofy! Vi har redan gjort en missfallsutredning så tror inte vi ska göra nya tester utan mer lägga upp en plan inför en kommande graviditiet. Eller tja, det är iaf det jag hoppas på, men vet faktiskt inte hur de tänkt det hela. Och om jag nu, mot förmodan, blir gravid vi säger imorgon kommer det fortarande vara så tidigt att det kanske inte ens vet om det inför läkarbesök och då kan ju inte ev. medicinering spela så stor roll om den kommer några dagar sent? *försöker övertala mig själv* Velar så mycket fram och tillbaka, vill ju verkligen ha de bästa förutsättningarna såklart men vet inte ens om jag kommer få någon hjälp hos läkaren och då har vi ju väntat fördjäves...

Grattis till din lille kille!
    Ingen fara :)

Vi visste ju inte heller om vi skulle få hjälp.. jag plussade 16 augusti och ringde läkaren direkt på morgonen den 17e.. (blev alltså gravid i slutet av juli..) o egentligen ville hon att jag skulle medicineras för bästa förutsättningar från ÄL eftersom ja alltid fått tidiga MF.. men ja, där stod ja me plusset på stickan i ren panik o va livrädd.. trodde inte de skulle gå vägen alls eftersom jag började me progesteronet i vecka 4+2.. då började de redan skita sig i andra graviditeter.. började sen blöda några dar senare, var dock ingen fara.. men sen igen i 7+2, störtblödning me klumpar o skit.. men nerå, lillgrabben hängde kvar därinne :) Och ja, nu e han här.. så de kan gå bra ändå även om du inte får behandling från scratch, håller mina tummar för er!

Min BM sa en bra grej till mig när ja kom dit o sa att ja inte trodde de skulle gå bra, "Men nångång måste de ju gå bra.. o den gången är nu" De levde ja på sen när de kändes tungt!
  • Dag och natt

Godmorgon alla ivriga testare! Jag kan berätta att jag tog ett CB-test imorse där ett svagt svagt plus syns... Supertidigt så jag skriver inte att jag fått plus än förrän det blir starkare, förhoppningsvis i slutet av helgen, början av nästa vecka. Eller ja, nu har jag bara en digital kvar så den borde ge ganska klara besked så slipper jag fundera om jag är inbillningssjuk eller inte. Glad Det gick inte ens att fota, så svagt var det... Cool

Sofy, jag har försökt maila dig för ett tag sen men jag tror jag har fallit ur från din adressbok. Så om du vill ha mail från mig får du gärna lägga till mig igen söta snälla rara. Skrattande Vill ju höra hur livet leker med Devin! Glad Kram på dig!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Wiii Havsklippan!!! Alla tummar för dig vännen!

KRAM

• MissT

Hej tjejer!

Fick mitt livs chock idag. Var på uppföljningsvul inför skrapning och vår graviditet som dömdes ut av läkaren förra veckan som en ofostrig graviditet visade sig vara en "normal" graviditet. Fick se både ett foster och ett pickande hjärta vid dagens vul Har ju inte vågat hoppats alls i o m vad läkaren sa till oss förra veckan men antagligen kollade hon inte särskilt noga för något mer än en hinnsäck tycker jag hon borde kunnat se eftersom hjärtat syntes tydligt idag. Beräknades till 7+3 så 1v mindre än vad vi tidigare räknat på enl äl. Är så lyckligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mirakel kan tydligen ske och jag hoppas på många mirakel här inne

Havsklippan - Åhh vad spännande. Håller tummarna för att strecket blir starkare!

Kram till er alla

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3