• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    SoMa72 skrev 2011-05-25 16:03:43 följande:
    Japp, det stämmer...

Jag lever som vanligt, bebis får ändå inte näring fr mamman förrän i v 5-6 väl? Och skulle man leva som nån asket under  mellantiden kan man ju gå o lägga sig under en liten stubbe Tungan ute Vi måste väl få ha lite livskvalité också? Det gör ju att man står ut med detta eviga jagande efter bebbe...
    Ja, du har helt rätt. Då kanske man kan unna sig ett glas rött nån dag här framöver :) Brukar inte vara sugen men jag är faktiskt lite rödvinssugen. Herregud, på en onsdag!Oskyldig
  • Javisst

Jag gör som du SoMa72! Tror allt bara blir mycket jobbigare om man ska gå och noja sig redan INNAN graviditeten. Ta du ditt vin Rosen1, ibland måste man få lyxa till det även på en onsdag! Det är ju faktiskt lill-lördag

• soffy83

Hejsan tjejer!

Insåg att det var jättelänge sen jag var här inne. Hur går det för er alla som kämpar? Jag hoppas så att det blir ett plus som stannar för alla nu. Själv så tar jag en paus. Fick det där jobbet jag ville ha och kommer börja i augusti. Det är 6 månaders provanställning så vi får väl köra igång igen i början av nästa år.

Känns stundvis ganska jobbigt att skjuta upp något man längtar efter och vill så gärna. Men vet ändå att det är det bästa jag kan göra. Nu kan jag dessutom ge mer till barnen. Har haft ganska dåligt samvete under tiden med alla missfall, för man känner sig inte som en bra mamma. Jag hoppas i alla fall att första 6 månaderna på nya jobbet kommer springa iväg och att vi snart kan fortsätta jobba på vår efterlängtade lillebror/syster.

Mängder av kramar till alla er fina människor här inne som ger så mycket stöd när man behöver det. Ni är verkligen bäst. Jag kommer nog fortsätta titta in här då och då och se hur det går för er. Och jag vet att när vi väl tar upp kampen igen, då har ni alla de där efterlängtade fina gravidmagarna.

Massor med kramar

• soffy83

BIM MAJ
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    26-28 maj. Rosen1 ( 4e försöket, 2 mf)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    JowiAn (MF nov 10 och MF april 11.)
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11)

MissT (3 MA, de senaste i dec-10 och maj-11(ofostrig graviditet))

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84

• JoWiAn
    MCT79 skrev 2011-05-25 13:15:26 följande:
    Jag har precis kommit hem... idag hade vi vår utredningstid på danderyd... en äldre man... jag känner mig så lugn och tillfreds inombords, på ett sätt jag inte gjort på länge länge länge... Vilken underbar människa... mjuk, varm, lugn...

Planen är... massa blodprover (som jag redan gjort men vafan...) ultraljud m. kontrast för att kolla livmoder samt passage i äggstockarna (!)..(aldrig gjort efter mitt utomkveds). Vid plus ska jag behandlas med trombyl + progesteron (crinon gel) till v. 12.
    Han vill följa mig med VUL/UL till mödravården tar över (v 18) OM det inte hjälper med medicinering denna gången heller så föreslår han IVF då par med upprepade missfall av någon anledning lyckas väldigt väldigt bra med just IVF.

Jag känner mig lugn, hoppfull... jag kommer få vänta till nästa cykel med kontrastundersökningen, kanske tom en cykel extra (om jag inte blir gravid såklart), jag kommer behandlas med BÅDE progesteron OCH trombyl utan tjat och HAN föreslår tom IVF om detta inte lyckas. Jag KOMMER få min bebis nångång..jag känner det nu!

Nu överväger jag att avboka min kontrastundersökning som jag har nästa vecka på det andra stället.. Hon tror inte på progesteron eller ivf och jag kommer inte kunna springa ifrån jobbet och springa på två ställen hur länge som helst heller.. vad hade ni gjort???

Rosen tråkigt med mensen! Jag har blivit sån efter mina mf att jag känner av både äl och mens mycket mer än tidigare...  :(
    Gud vad skönt att det börjar hända saker!!! {#emotions_dlg.flower}

BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)

BIM MAJ
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    26-28 maj. Rosen1 ( 4e försöket, 2 mf)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11)

MissT (3 MA, de senaste i dec-10 och maj-11(ofostrig graviditet))

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84

ÄNTLIGEN  har jag fått min mens. Kom igår på dag 54!!!!!! Ja bättre sent än aldrig. Nu blöder jag som en öppen kran. Skönt att veta att kroppen är igång igen. Så fort mensen är slut så börjar vi med varannan dags metoden. Känns säkrast
  • MissT

Åh vad skönt JoWiAn....den där väntan är aldrig kul och det känns just nu som att man alltid går runt och väntar...på mens, på äl, på plus......och så börjar det om. Hoppas vi alla väntat färdigt snart gällande dessa saker!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3