• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 08:06:49 följande:
    Tack Sugarrush, det är inte mycket tydligare idag men "live" kan jag se ett liiiitet starkare streck. Jag måste ha plussat väldigt tidigt nu, så här svagt var det inte på BIM-2 förra gången. Det kan vara så att min lutealfas har blivit ytterligare längre med den här cykeln, det har ju varit olika senaste månaderna.

Däremot har jag ganska mycket symtom som dock gör mig säker.Skrattande Full aktivitet i tjejmagen, tröttheten och brösten har börjat spänna som sjutton!
    OJOJ! Jo jag tycker allt jag ser ett mkt tydligare streck idag än det du la upp igår. (där såg jag ingenting faktisk :D) Men nu syns det ju!!! Skrattande

Stort grattis!
  • Dag och natt

Haha tack Rosen1, jag börjar själv bli mer övertygad nu... Men min sambo ser fortfarande ingenting, idag sa han att "det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen..." Skrattande

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 08:12:56 följande:
    Haha tack Rosen1, jag börjar själv bli mer övertygad nu... Men min sambo ser fortfarande ingenting, idag sa han att "det är som att leta efter Jesus i kaffekoppen..." Skrattande
    Haha, äh! Lyssna inte på han. Det var samma sak när jag var gravid sistens, då visade jag min make som fick ur sig ett..." eh...jaha?" Men visst var det ett streck alltid och det blev ju starkare.
    Heja heja nu! Håller alla tummar jag har!{#emotions_dlg.flower}
  • Lofot

Har en fråga. (som alltid Skrattande)
    Läste runt lite här om hur man ska effektivisera chansen att få till en skrutt.
    läste då att män kan äta zink och folsyra för att öka mängden "spermiplutter" och även göra dem piggare.
    Nu har vi inte kollat upp ifall maken har trötta små yngel, men vi gissar på inte eftersom det som sagt tagot sig två gånger förut. MEEEEEN, min fråga är då, kan han äta det ändå, eller kan det ha negativ inverkan på dem?
    Man vill ju som sagt göra allt för att maximera chanserna.

• Dag och natt
    Lofot skrev 2011-05-29 08:39:25 följande:
    Haha, äh! Lyssna inte på han. Det var samma sak när jag var gravid sistens, då visade jag min make som fick ur sig ett..." eh...jaha?" Men visst var det ett streck alltid och det blev ju starkare.
    Heja heja nu! Håller alla tummar jag har!{#emotions_dlg.flower}
    Haha tack, känns skönt att veta att man inte är ensam om att se strecket. Glad

Jag kan inte tänka mig att det kan ha en negativ inverkan på spermierna att äta zink även fast de redan är bra. Jag funderade själv på att köpa såna till sambon men det verkade ju inte behövas ändå. Men jag har ingen aning, kanske nån annan som vet säkert. 
  • Dag och natt

Räknade precis ut bf-datum, 7 februari - samma dag som vår första graviditet (som slutade i mf i vecka 6+1) var beräknad... Är inte det otroligt? Det är ju inte ristat i sten att det är just den dagen eftersom min cykel har varit olika lång efter förlossningen men ändå... Hoppas verkligen att det vill gå vägen och inte slutar som den eller den andra gången med Wilma.

• Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 09:38:44 följande:
    Räknade precis ut bf-datum, 7 februari - samma dag som vår första graviditet (som slutade i mf i vecka 6+1) var beräknad... Är inte det otroligt? Det är ju inte ristat i sten att det är just den dagen eftersom min cykel har varit olika lång efter förlossningen men ändå... Hoppas verkligen att det vill gå vägen och inte slutar som den eller den andra gången med Wilma.
    Verkligen otroligt! Du ska se att det kommer gå så bra så den här gången!
  • Dag och natt
    Lofot skrev 2011-05-29 09:46:26 följande:
    Verkligen otroligt! Du ska se att det kommer gå så bra så den här gången!
    *Kramar om glädjehårt!!* Solig
  • Lofot
    Dag och natt skrev 2011-05-29 10:00:04 följande:
    *Kramar om glädjehårt!!* Solig
  • FruW

Havsklippan - på gårdagens test kan jag inte se ngt streck tyvärr, men på dagens finns det något där! =D Håller tummarna stenhårt för dig vännen, vet också hur svårt det är att få de där supersvaga plussen att fastna på bild... Ngt är det i din mage, jag hoppas o tror att det kommer att stanna o växa till en fin o alldeles underbar bebis! <3

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3