• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-01 08:45:12 följande:
    Nu behöver jag er hjälp!! Ska beställa progesteronkräm, min läkare "tror" ju inte på att det hjälper, så några vagitatoter lär jag inte få.. Tips på var jag kan köpa kräm behövs!! När o hur ofta, hur mkt salva ska jag ta?

Ska ringa gyn nu under fm, får se vad de säger, men 2 kurer pergo o inget plus :(
    Du kan inte vända på det tll din läkare då? "du tror inte det hjälper, men tror du det skadar?" Om det inte skadar att försöka så kan han/hon ju knappast ha några argument för att du inte ska få prova iaf??

Jag vet tyvärr inte var man köper salvan.... :(
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • FruW

Tack fina ni för tipsen! Ska se vad han säger, krämen kostade 300 så är ju inte hela världen..

Sitter i soffan med valpen i knät, tur vi har honom! Gråten i halsen... Kompisen som ca här i går berättade att hon är gravid, i v 5, var inte ens meningen... Då är det lite jobbigt med neg test :(

Vill inte träffa ngn idag, sitter i min mörka håla o gråter :(

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-01 09:21:47 följande:
    Tack fina ni för tipsen! Ska se vad han säger, krämen kostade 300 så är ju inte hela världen..

Sitter i soffan med valpen i knät, tur vi har honom! Gråten i halsen... Kompisen som ca här i går berättade att hon är gravid, i v 5, var inte ens meningen... Då är det lite jobbigt med neg test :(

Vill inte träffa ngn idag, sitter i min mörka håla o gråter :(
    Ohh gumman... din tur kommer, det är jag helt säker på... det är okej att gräva ner sig igen, bara man tar med sig spaden så man kommer upp igen....  <3
  • HjärtatAlicia

Fortsätter hålla koll på er och håller alla tummar och tår för mimmi och jowian {#emotions_dlg.flower}

Tog nytt test ida, för att hålla koll på stegringen! för fyra dagar sen var plus-stecket typ 1/3 så svagt som kontrollstrecket, men idag var det lika starkt som kontrollstrecket :D

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-01 09:25:13 följande:
    Fortsätter hålla koll på er och håller alla tummar och tår för mimmi och jowian {#emotions_dlg.flower}

Tog nytt test ida, för att hålla koll på stegringen! för fyra dagar sen var plus-stecket typ 1/3 så svagt som kontrollstrecket, men idag var det lika starkt som kontrollstrecket :D
    Oh vad härligt! Grattis!
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-08-01 09:28:40 följande:
    Oh vad härligt! Grattis!
    Jaaa =) Tack!
    Ska ringa till gyn idag och se om dom kan boka in ett vul i vecka 8 till mig, så jag kan få se  om där är ngn hjärtaktivitet.. är sjukt nojjig :/
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-01 09:30:10 följande:
    Jaaa =) Tack!
    Ska ringa till gyn idag och se om dom kan boka in ett vul i vecka 8 till mig, så jag kan få se  om där är ngn hjärtaktivitet.. är sjukt nojjig :/
    Jag förstår det...
  • sugarrush

Mimmi, jag körde sådan kräm! Jag visste inte om jag skulle få Vaggisar så jag tänkte att krämen var bättre än inget liksom.
    Jag kolllade med flera läkare och alla jag pratade med påpekade att det inte är bevisat att protesteron ger ngn effekt mot mf, MEN att det samtidigt inte är farligt att prova.
    Det slutade med att jag körde kräm de förta dagarna, sedan fick Vaggisar från v5-6 typ, och så trappade jag ner båda preparaten från vecka 9-10 ungefär.
    Hoppas det funkar för dig! (och du, jag har bestämt att du kommer plussa snart! Och då kommer du och kompisen bli gravidkompisar!) KRAM

• HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-08-01 09:43:39 följande:
    Jag förstår det...
    Men dom ska väl inte kunna neka mig ett vul? har ju både mf o ma bakom mig och har ju fått lite färgade flytningar redan..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3