• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Snigelkotten
    Joe skrev 2010-05-22 15:09:16 följande:
     Ni som duschar 7 ggr/vecka och tycker att allt under det är äckligt - störs ni alltså av kroppslukt etc hos fler än hälften av de ni möter i vardagen?
    Ja, absolut. Testa åka buss en vanlig onsdag eftermiddag i juni.

Ibland kräker man nästan på riktigt.
  • Denebola
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 17:51:26 följande:
    Det är inte ens nära renligt. Du måste seriöst lukta fruktansvärt nu när det är så varmt ute. Varför denna hygienfobi?
    Jag har inte den minsta hygienfobi. Jag tvättar mig när det behövs. Ergo sköljer jag även av mig svetten när det är varmt ute. Luktar inte illa alls. Får jag fråga dig varför du har sådan renlighetshysteri att du måste tvätta dig oavsett om det behövs eller inte?
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 17:53:00 följande:
    Du duschar alltså 2 gånger i veckan, och då bara med vatten? Inget tvål? Seriöst, fy fan.
    Jag duschar två gånger i veckan, jag punktrengör när och där det behövs övriga dagar. Tvål behövs inte då det är vattenlöslig smuts (svett), plus att det är onödigt att torka ut huden en massa. Är jag mer smutsig så använder jag vegetabilisk olja.
  • ääni
    Snigelkotten skrev 2010-05-22 17:55:34 följande:
    Ja, absolut. Testa åka buss en vanlig onsdag eftermiddag i juni. Ibland kräker man nästan på riktigt.
    Fast morgondusch förhindrar i och för sig inte att man svettas om det är riktigt varmt och mycket folk.
  • Queenie70

Jag läste en tråd en gång från en tjej som var förtvivlad över att hon luktade gammal död katt från snippan. Under trådens gång framkom det att hon dushade typ en gång i veckan, och undvek att dusha underlivet, eftersom hon hört att det var självrengörande

• Denebola
    ääni skrev 2010-05-22 18:02:04 följande:
    Fast morgondusch förhindrar i och för sig inte att man svettas om det är riktigt varmt och mycket folk.
    Exakt.
  • Himmelsblå
    Queenie70 skrev 2010-05-22 18:03:03 följande:
    Jag läste en tråd en gång från en tjej som var förtvivlad över att hon luktade gammal död katt från snippan. Under trådens gång framkom det att hon dushade typ en gång i veckan, och undvek att dusha underlivet, eftersom hon hört att det var självrengörande
    Fy!
    Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Em00

duschar gör jag kanske max ett par-tre gånger i veckan... badar gör jag desto oftare.

• Queenie70
    Denebola skrev 2010-05-22 18:06:29 följande:
    Det är självrengörande på så sätt att man inte behöver rengöra inuti slidan. Utanpå behöver man skölja ibland.
    Det som det handlar om är att man producerar flytningar som tar med sig bakterier ut, så att man ej ska få bakterier upp i livmoderna. Men dessa flytningar med baskelusker hamnar ju nere i snippan och i trollerna, och måste själklart sköljas bort för att inte börja stinka strömming.
  • Pormoicheia

Jag duschar  så pass ofta det behövs. Ibland innebär det 2 gånger om dagen, ibland innebär det 2 gånger i veckan.

Apprentice Moraltant *back in action*
  • Em00
    Queenie70 skrev 2010-05-22 16:10:18 följande:
    Det är änu värre, och jag tror folk är skitdåliga ¨på att tvätta händern efter muggen. Ofta går man in efter nån och konstaterar att det är torrt i handfatet. Därför gillar jag inte att äta det andra preparerat. Folk är snuskigare än man tror. blä.
    Jag vet ju inte hur ni gör, men jag brukar torka mig med toapapper när jag varit på toa, inte med händerna... Alltså behöver jag inte alltid tvätta dom efter
    att ha varit och t ex kissat.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?