• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:30:31 följande:
    Man kan hoppas på det bästa, annars kanske man blir tvungen att plugga vidare efter 7-8 månader :(
    Ja, jag har redan planerat att jobba extra när man slutat amma.. så kan mannen vara hemma kvällar & helger när jag jobbar..
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 12:37:17 följande:
    Ja, jag har redan planerat att jobba extra när man slutat amma.. så kan mannen vara hemma kvällar & helger när jag jobbar..
    Jag vill inte gå tbx till undersköterska, aldrig mer. Så jag läser hellre full tid.
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:39:56 följande:
    Jag vill inte gå tbx till undersköterska, aldrig mer. Så jag läser hellre full tid.
    hehe, jag trivs faktiskt med att arbeta inom vården. Inte som att jobba på förskola, men det duger när man behvöer pengar.. :P
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 12:51:48 följande:
    hehe, jag trivs faktiskt med att arbeta inom vården. Inte som att jobba på förskola, men det duger när man behvöer pengar.. :P
    Nej inte efter förtal, skitsnack och stående inbeodringar varje dag pga av att min kollega var sjuk och jag var tvungen att vänta på kvällspersonal. Jag gick till slut över huvudet på chefen när jag slutade med omdelbar verkan. Han fick sparken sen nyanställde de 23 stycken. Vi gick på knäna.
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 12:55:38 följande:
    Nej inte efter förtal, skitsnack och stående inbeodringar varje dag pga av att min kollega var sjuk och jag var tvungen att vänta på kvällspersonal. Jag gick till slut över huvudet på chefen när jag slutade med omdelbar verkan. Han fick sparken sen nyanställde de 23 stycken. Vi gick på knäna.
    ne, det låter ju inget vidare alls..

Jag tror inte att jag skullle vilja jobba med det på heltid, med de arbetstiderna som är & de kraven som finns på oss.. Men jag trivs med att jobba timmar & under sommaren, Dock vill jag verkligen inte jobba helgen nu då jag börjar skolan på måndag. :( Hade vart skönt med lite ledigt.. men, men.. jag har valt det själv.. :P
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 13:05:54 följande:
    ne, det låter ju inget vidare alls..

Jag tror inte att jag skullle vilja jobba med det på heltid, med de arbetstiderna som är & de kraven som finns på oss.. Men jag trivs med att jobba timmar & under sommaren, Dock vill jag verkligen inte jobba helgen nu då jag börjar skolan på måndag. :( Hade vart skönt med lite ledigt.. men, men.. jag har valt det själv.. :P
    Ok jag har ledigt till onsdag :)
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 13:10:05 följande:
    Ok jag har ledigt till onsdag :)
    fy va gött.. jag ångrar att jag tog på mig helgen med.. man är inte riktigt van vid att man inte orkar som förr.. :P
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 13:15:59 följande:
    fy va gött.. jag ångrar att jag tog på mig helgen med.. man är inte riktigt van vid att man inte orkar som förr.. :P
    Har ni mycket på erat program?? Vi kommer att ha dagar från 9-16, 17 de närmaste 2 månaderna plus allt man ska läsa själva och labbrapporter.
    Jag hör ofta om folk som kan plugga vid sidan och ingen i min klass har kunnat det..vad läser de för program??
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-27 13:24:35 följande:
    Har ni mycket på erat program?? Vi kommer att ha dagar från 9-16, 17 de närmaste 2 månaderna plus allt man ska läsa själva och labbrapporter.
    Jag hör ofta om folk som kan plugga vid sidan och ingen i min klass har kunnat det..vad läser de för program??
    denna kursen verkar det som att kursledaren tror att vi pluggar 120% för vi har tid 8-17 & den två seminarium & en hemtenta som skall skrivas.. Men, det får väll gå som allt annat, men man får ju lite ont i magen..

Ja, men det låter ju som om ni kommer ha mer än 100% oxå.. oohh.. labbrapporter, låter krångligt.. :P
    Haha.. vi har kunnat det innan, haft dagar då vi inte är i skolan & så, men nu vet jag inte vad som tagit åt dom.. Får skälla på dom på Måndag & fråga vad det é för fel på dom.. :P Haha! 
  • Mela75
    Liinda skrev 2010-08-27 13:28:43 följande:
    denna kursen verkar det som att kursledaren tror att vi pluggar 120% för vi har tid 8-17 & den två seminarium & en hemtenta som skall skrivas.. Men, det får väll gå som allt annat, men man får ju lite ont i magen..

Ja, men det låter ju som om ni kommer ha mer än 100% oxå.. oohh.. labbrapporter, låter krångligt.. :P
    Haha.. vi har kunnat det innan, haft dagar då vi inte är i skolan & så, men nu vet jag inte vad som tagit åt dom.. Får skälla på dom på Måndag & fråga vad det é för fel på dom.. :P Haha! 
    Lyckost, vi har alltid minst 40 timmar studier..ofta sitter vi kvar tills 6-7 på kvällarna så jag är så glad att jag har fått ett kontor hemma nu så jag kan stänga in mig.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?