• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Liinda
    Mela75 skrev 2010-08-25 13:29:59 följande:
    Gud vad sugan jag blev på apelsinjuice Glad
    Är det någon som har börjat att titta på ammnings och sovkuddar??  Jag har också känningar men i svanken.
    Jag är i vecka 20+1 men annars märkar jag inte av så mycket mer än enstaka buffar och nattliga toabesök.
    Nattliga toa besök! Dom e hemska, jag bill bara sova hela natten men måste upp på toa.. Vissa dagar är det värre än andra, men jag tycker ändå att jag vart på toaletten större delen av min graviditet. :P
  • Mela75
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-25 13:35:24 följande:
    Jag har köpt gravidkudde Mela75... love it! Den är typ 150 cm lång & fylld med små små plastkulor. Sover jättedåligt utan den & får ont i höfterna. Köpte den i en butik i karlstad som jag inte minns vad den heter. Men den finns på nätet också. Kostade ca 300 kr.

Cravings.... nja... njäe... oliver... surt godis. Men ingen extremt.
    Jag står i valet och kvalet mellan en ng baby och en dreamgenii.. lite beslutsångest.
  • Mela75
    Englastar skrev 2010-08-25 13:35:38 följande:
    Jag vet, jag har ställt ett paket i kylen på jobbet så det finns tillgängligt :o) tänkte försöka undvika den kuddkostnaden till förmån för vanliga kuddar att lägga mellan knäna när man ska sova. Ska ju underlätta i princip lika mycket sägs det... igår natt var första natten jag vaknade vid 03 och behövde gå på toa - annars har jag varit förskonad från det helt och hållet.
    Jag har testat vanlig kudde men jag rör mycket på mig så det verkar inte funka.
    Lyckans dig att ha sluppit det fram tills nu :)
  • Liinda
    Jätten gluff gluff skrev 2010-08-25 13:35:24 följande:
    Jag har köpt gravidkudde Mela75... love it! Den är typ 150 cm lång & fylld med små små plastkulor. Sover jättedåligt utan den & får ont i höfterna. Köpte den i en butik i karlstad som jag inte minns vad den heter. Men den finns på nätet också. Kostade ca 300 kr.

Cravings.... nja... njäe... oliver... surt godis. Men ingen extremt.
    Är ammningskudde & gravidkudde samma?
  • MorMaria81
    Lycklig2010: jag började gråta när jag läste din berättelse om sparkarna!! Känner igen mig.. Men väntar och väntar och så händer det plötsligt!Glad
  • cotton

Å vad roligt, för apelsinjuice är något som jag gått från att dricka ytterst sällan (som icke gravid) till att dricka dagligen... Kul att man inte är ensam om det.

Också roligt att läsa och känna igen sig i att hungern kan komma otroligt plötsligt nu. Nästan om en blixt från klar himmel, och när man väl blir hungrig, ja, då vill jag ha mat NU...

En rolig sak är att jag fått en anti-craving. Jag som alltid älskat choklad, är verkligen inte det minsta sugen. Kexchoklad går ner, men det är ju inte så mycket kakao i en sådan...

• Jätten gluff gluff
    Liinda skrev 2010-08-25 13:49:10 följande:
    Är ammningskudde & gravidkudde samma?
    Nej, amningskudden är böjd, u-formad liksom. Gravidkudden är rak. Men bägge går nog att använda till bägge syftena tror jag!
    MorMaria81 skrev 2010-08-25 14:03:04 följande:
    Lycklig2010: jag började gråta när jag läste din berättelse om sparkarna!! Känner igen mig.. Men väntar och väntar och så händer det plötsligt!Glad
    Gullig du är! Hjärta Ja, det VAR ett stort ögonblick, helt magiskt! Gravid
  • MHEK

Vilken otrolig upplevelse Lycklig2010! Måste ha varit en underbar känsla.

Eftersom jag fortfarande mår väldigt illa måste jag äta i princip hela tiden för att stå ut. Har i princip fått avsmak för all sorts mat eftersom det nästan känns som ett tvång att äta...hoppas det går över snart. Har i och med det inga cravings efter något alls men söta saker går ner lättare.

Välkommen Liinda!

• Tarda
    cotton skrev 2010-08-25 14:37:02 följande:
    Å vad roligt, för apelsinjuice är något som jag gått från att dricka ytterst sällan (som icke gravid) till att dricka dagligen... Kul att man inte är ensam om det.

Också roligt att läsa och känna igen sig i att hungern kan komma otroligt plötsligt nu. Nästan om en blixt från klar himmel, och när man väl blir hungrig, ja, då vill jag ha mat NU...

En rolig sak är att jag fått en anti-craving. Jag som alltid älskat choklad, är verkligen inte det minsta sugen. Kexchoklad går ner, men det är ju inte så mycket kakao i en sådan...
    Bra namn där, jag anti-cravar verkligen choklad, känns märkligt men jag är så osugen.
    Däremot är jag tokigt beroende av minimorötter, äter dem som om det vore crack i påsen.
    Apelsinjuice blandar jag med kolsyrat vatten, blir väldigt läskande och gott.
  • Mina 78

Jag har inte haft några cravings alls, kanske möjligen söta drycker. Tyvärr har jag fått en släng graviddiabetes så det blir inga mer söta drycker för mig alls :(

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?