• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Liinda
    Kiaa skrev 2010-08-25 21:52:40 följande:
    Mina78: Ok, det låter ju inte så farligt då. Då vet du ju i allafall att det är tidsbegränsat.
    Vilken vecka var du i när dom tog proverna?

Var och tittade på lägenheten igår. Det var en fyra, idag bor vi i en trea. Vi hade ställt in oss på att vi skulle strunta i om tapeterna var fula och annat sånt som man kan åtgärda antingen själva eller genom hyresvärden. (Och fula och gamla var dom). Men det största problemet med lägenheten var att planlösningen av köket var så usel att det inte ens gick att få in ett matbord för 4 personer. Då bor jag hellre kvar i vår trea i väntan på ett bättre alternativ. Man behöver ju ändå inte så mycket mer utrymme i början.

Men - possitiva nyheter. Ringde våran hyresvärd för att fråga hur man kunde lösa barnvagnsfrågan där vi bor nu. Och då berättar hon att det visst finns ett barnvagnsrum i vår uppgång, bara att det inte använts på flera år och dörren inte är uppmärkt - Så jag är nöjd ändå
    Gud va bra med ett barnvagnsrum.. i har en liten trång trappuppgång, så jag vet inte hur vi ska få plats med vagnen. vi får väll köra in den i lägenheten, men det é ju lagom kul under vintern.. :/
  • MHEK
    Liinda skrev 2010-08-26 09:49:25 följande:
    usch va jobbigt att fortfarande må så illa.. :/ vilken vecka är du i?

Tack ska du ha. :) jag har letat efter en sån här tråd, men inte hittat den, men så helt plötsligt va den bara där. :) 
    Ja det är en väldigt trevlig tråd det här!

Ja det är jobbigt att må illa, jag är i v 12+6 så det borde ha gått över vid det här laget tycker man. Men några får dras med det några veckor till och tydligen är jag en av dem. Jag har semester nästa vecka så jag hoppas att det går över innan jag börjar jobba veckan därpå. 
  • Liinda
    MHEK skrev 2010-08-26 12:54:26 följande:
    Ja det är en väldigt trevlig tråd det här!

Ja det är jobbigt att må illa, jag är i v 12+6 så det borde ha gått över vid det här laget tycker man. Men några får dras med det några veckor till och tydligen är jag en av dem. Jag har semester nästa vecka så jag hoppas att det går över innan jag börjar jobba veckan därpå. 
    jag mådde illa ett tag efter vecka 12.. nästan till 16-17 tror jag.. lite dålig koll.. 
    Ni kan jag få slängar av illamående då jag dricker för fort eller äter nått konstigt.. :P
    Men det é värt det. :) 
  • cotton

Kiia, tycker absolut att ni ska flytta först när ni är supernöjda då ni, som du skriver, faktiskt bor i en trea. Men visst, har mansom två  bott i en trea, kan det ändå bli en omställning. Vi letar treor med ljus och lykta så att vi kan flytta från vår tvåa. Men vi känner också att planlösning är A och O. Ingen idé att flytta bara för att inte trivas riktigt. SÅ kul är det inte att flytta direkt...

• cotton

Tarda, vad lustigt att du också fått en anti-craving på choklad! Så fort jag säger det till folk, tittar de på mig som om jag vore från en annan planet... Typ "Vad? HUR kan en gravid inte vilja ha lassvis med choklad?!"

Bra tips att blanda apelsinjuice med mineralvatten. Ska jag prova ikväll. Känns som en nyttigare variant av läsk!

Mina78, hur märkte du av din graviddiabetes? Under provtagningen vid inskrivningen eller märkte du av det själv och bad om en undersökning. 

Hittills har allt sett bra ut för mig och mina värden, men man tänker liiite på det med tanke på hur mycket juice man smäller i sig...

• Englastar

tja alla är ju väldigt olika - jag som inte gillar choklad i vanliga fall (ja jag vet, jag är konstig) hade kallt räknat med att det skulle bli min craving bara för det. Men som tur var har jag väldigt lite sockersug alls faktiskt - dock är cola och juice väldigt gott... Ska nog börja köpa med mig mineralvatten till jobbet också, känner att jag är dålig på att dricka under dagen, bra tips som sagt :o)

Vi bor i en trea med en pojk på snart 9 år och det kommer nog fungera finfint i ett par år till, den lilla behöver ju inget eget rum förrän då. Man kan klara mer än man tror...

• Mela75

Jag ser att ni har lägenheter på tapen. Hur många av er har eget rum till bebsien även om spjäsängen kommer att stå i sovrummet i början???

• Englastar

inte vi i alla fall - så som det är nu och vi kommer som sagt inte flytta än på ett par år :o)

• Mela75

Det är svårt att hitta bra lägenheter i göteborg till ett rimligt pris. Det var därför vi flyttade till kungälv.
    Vi hade en tvåa och hade inte fått plats med spjälsäng i sovrummet.

• Mina 78

Cotton: Det märktes genom ett något förhöjt värde hos BM som ledde till ett glukosbelastningstest. Jag har absolut inte märkt av den själv, det gör man oftast inte. Har sen jag började testa haft väldigt bra värden så det är en ganska lindrig form.

Mela: Vi har en tre och en halva och en flicka sedan tidigare varannan vecka, så småningom kommer den lilla få ett eget rum, men inte på ett par år

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?