• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MHEK
    MorMaria81 skrev 2010-08-27 11:54:00 följande:
    Vi bor i en 2:a på 81 kvm så det ska nog det första året men visst är vi sugna på större boende gärna med egen uteplats och lite gräs. Det kommer nog upp något fint snart som man förhoppningsvis har råd med..

Jag har fått lite choklad cravings, konstigt att så många inte är sugna på det. Kanske det har med könet i magen och göra? :)
    Kalla drycker är också väääldigt gott!! Gärna med massor av is. :)

Måste också kolla upp det där med barnvagnsrum, vi bor iofs en halv trappa upp men det kan ju vara jobbigt nog när ma ska släpa varje dag kan jag tänka mig.

Jag ser fram emot fikan på måndag. Har vi sagt någon tid? Har ju aldrig kunnat vara med så jag är lite spänd!
    Var bruka ni ses? Condeco? (stavas det så?)
    Jag tror att vi har sagt kl 18 på Condeco. Jag ser också fram emot fikan, ska bli roligt!
  • Kiaa
    MHEK skrev 2010-08-27 15:44:31 följande:
    Jag tror att vi har sagt kl 18 på Condeco. Jag ser också fram emot fikan, ska bli roligt!
    18.00 på Condeco var det sagt ja Glad
    Vilka kommer?

Kiaa
  • Kajsa30

Yes, måndag kl 18 på Condeco var det sagt. Jag kommer!!

Är hemma efter 5 dagar i Sitges, Barcelona. Härligt så länge man höll sig i skuggan eller i vattnet =).

Ha en trevlig helg allihop!! Här blir det soffa och TV =).

• muminbebis

Oj här händer det så mycket att man inte hinner med i svängarna:)
    Vi har inte heller eget rum till bebis, men det fungerar ändå det första året tror vi:)
    Det där med föräldrapeng verkar vara ett krångligt kapitel. Jag jobbade nästan heltid, sen pluggade jag i 5,5 år och jobbade helger och lov. Efter studierna jobbade jag 40% i två månader  och 150% i en och nu jobbar jag 75% fram till sommaren(om det nu inte hade varit för bebis i mars) Jag har ingen aning om vad min mammapeng kommer att beräknas på.....Någon som förstår sig på det?

• Mina 78

SGI, som ju är grunden för föräldrapengen räknas på den inkomst du förväntats ha om du inte var hemma. Om du hade haft en fast tjänst på 75% hade det varit den som räknats, men eftersom det inte är en fast tjänst är jag inte helt säker. Jag vet att SGI räknas på tidigare inkomst o det är mer fördelaktigt, men det är ju osäkert vad gäller din situation. Men det vet ju försäkringskassan så det bästa är väl att ringa dem

• Kajsa30
    SL79 skrev 2010-08-28 08:57:42 följande:
    Jag kommer på måndag. Är det Condeco Linné som gäller?

Yes, Condeco Linné.

• Kiaa

Lägg till om jag har missat nån...

Condeco, Linné, Måndag 18:00

Kiaa
    MorMaria81
    MHEK
    Kajsa30
    Snöflinga04
    Sassy

• Mina 78

Jag ska också försöka komma om jag hinner

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?