• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff

Jag mår bra tack, har lite ont i ryggen & ganska ont i revbenen (?), men annars är det bra.
    Längtar efter helgen!

• Englastar

Fick en sån underbar morgonkommentar av en kvinnlig kollega idag... "Nu ser du så där rund och go ut"
    Har på mig en sån där lång tröja som fungerar som klänning också och den är randig, vilket ju förstärker en del. Den kommentare hade ju inte gått så bra hem i annat fall :o)

• Jätten gluff gluff

nä, men nu så! jag är rätt stolt över min runda fina mage! Skrattande

• knittgirl84

Idag var det äntligen dags för RUL. Allt såg bra ut och det var riktigt spännande att få se hur bebisen sprattlade där inne. Nytt BF är 25 feb, så det är bättre än det jag har gått på förut, nämligen 3 mars.

Jag kan förresten inte komma på fikat på tisdag, jag hade förträngt att jag ska till Finland med jobbet då. Men det kommer väl fler chanser ?

• MHEK

Grattis knittgirl, vad roligt att allt såg bra ut! Jag längtar efter vårt RUL som är den 6 okt. Börjar närma sig nu Glad

• Kiaa

Gomorron alla pigga!
    Imorgon bär det av till Ullared för min del. Är det nån som varit där nyligen och som kan tipsa om vilka fina bebisgrejer som kan tänkas finnas där?

Knittgirl 84: Grattis till fint UL!

• Jätten gluff gluff

Grattis till lyckat RUL Knittgirl! Härligt!

Nej, jag har inte varit på Ullared... men jag tänkte åka, så du får gärna komma med tips sen!

• J0SSAN
    Kiaa skrev 2010-09-25 08:18:41 följande:
    Gomorron alla pigga!
    Imorgon bär det av till Ullared för min del. Är det nån som varit där nyligen och som kan tipsa om vilka fina bebisgrejer som kan tänkas finnas där?

Knittgirl 84: Grattis till fint UL!
    Jag var där i somras men då var jag bara i v 8 eller nåt så köpte inget till mig men kikade lite - och det fanns jättemycket bra så skall absolut åka dit när det närmar sig! Köpte iaf en jättemjuk och fin bebisfilt i present till kompis som väntade barn. Men det fanns allt från nappar till barnvagnar...
  • Kiaa
    J0SSAN skrev 2010-09-25 09:05:38 följande:
    Jag var där i somras men då var jag bara i v 8 eller nåt så köpte inget till mig men kikade lite - och det fanns jättemycket bra så skall absolut åka dit när det närmar sig! Köpte iaf en jättemjuk och fin bebisfilt i present till kompis som väntade barn. Men det fanns allt från nappar till barnvagnar...
    Brukar inte köpa kläder till mig själv när jag är där, men funderar på om det kan tänkas finnas några mammakläder. Nån som vet?
  • Heini
    Kiaa skrev 2010-09-25 09:46:13 följande:
    Brukar inte köpa kläder till mig själv när jag är där, men funderar på om det kan tänkas finnas några mammakläder. Nån som vet?
    Jag kollade efter mammakläder när jag var där senast (för 4 veckor sedan) och utbudet var riktigt dåligt då, endast somriga 3/4-byxor och linnen i princip. Dock får dom ju in varor hela tiden så man kan aldrig veta vilka pärlor som gömmer sig där denna helg :)
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?