• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MHEK

Hej, hoppas alla har haft en trevlig helg. Det har iallafall jag. Synd att den redan är slut dock. Jag har haft ganska mycket växtvärk på sistone, eller jag tror att det är växtvärk iallfall. Har man det i vecka 18 (17+0)? Eller är det sammandragningar? Har ont i livmodern som vid mensvärk. Förvirrar mig med alla begrepp och vet inte riktigt vad som är normalt eller inte. Känns ungefär som i de första veckorna av graviditeten och då var det ju växtvärk...

Förresten hittade du något på Ullared Kiia?

• J0SSAN
    MHEK skrev 2010-09-26 17:35:18 följande:
    Hej, hoppas alla har haft en trevlig helg. Det har iallafall jag. Synd att den redan är slut dock. Jag har haft ganska mycket växtvärk på sistone, eller jag tror att det är växtvärk iallfall. Har man det i vecka 18 (17+0)? Eller är det sammandragningar? Har ont i livmodern som vid mensvärk. Förvirrar mig med alla begrepp och vet inte riktigt vad som är normalt eller inte. Känns ungefär som i de första veckorna av graviditeten och då var det ju växtvärk...

Förresten hittade du något på Ullared Kiia?
    Hej det är garanterat växtverk, vecka 18 till 20 kommer en riktig växtspurt. Själv gick jag från nästan ingen mage till rigtig kula under dessa veckor...

Är också nyfiken på Ullaredsfynden :o)
  • Englastar

ja sammandragningar är nog lite tidigt - har själv fått de första runt v.22-23. Under den tiden du är nu växer de flesta rätt rejält, så det är säkert växtvärks som JOSSAN säger....

Hörde av en kollega att det fanns ganska bra fynd på Ullared när de varit där, speciellt bebiskläder för vintern och allt sånt där småkrafs som annars kan plocka till rätt rejält i pengar annars. Typ tvättlappar, tvålar, blöjor, nappar m.m. Vet sen innan att de brukar ha himla bra priser på overaller oxå.... Men mammakläder vet jag inget om alls, där är ju dock Tradera kanonbra.

• MHEK

Åh vad skönt. Då kan jag sluta orora mig. Även jag känner att magen har blir större och större nu. Innan kände jag mig mer rund och plufsig men nu börjar det komma en hård kula Glad

• MorMaria81

Hej allesammans!
    Hoppas ni har det bra i höstvädret! Jag mår bra, växer på och ska till Bm idag för kontroll v 29. Hoppas att allt är bra med mig och lillan. Jag börjar längta så mycket nu att den lill* ska komma ut! Vi köpte spjälsäng och skötbord i helgen.. Känns väldigt mysigt och lite overkligt!
    Jag har fått så mycket foglossningar. Har svårt att gå och kan knappt vända mig i sängen.. Usch.. Hoppas jag kan få tid till Sjukgymnast och kanske få lite hjälp.  Tur att jag inte jobbar just nu.. Någon annan med foglossningar?

Är det fika nu på tisdag?
    Ha en underbar vecka! Glad

• Kiaa

Hoppas alla haft en bra helg!
    Här kommer en liten rapport från Ullared.

Bebiskläder: Dom hade en hel del bodys och dyl. i dom minsta storlekarna. Vi har fått så många från min bror, så det enda vi köpte var en jättefins Beatles-body. Dom hade inte så mycket byxor där emot. Vi hade tänkt köpa vinteroverall, men det fanns bara 2 stycken att välja mellan i stl 56 och dom tyckte vi inte om, så det får bli att kolla efter det nån annanstans. Vintermössor, vantar och liknande hade dom inte heller.

Mammakläder: Fanns ugf 10 plagg att välja mellan. Några linnen, mjukisbyxor och ziptröja, 2 tunikor, svarta strumpbyxor, ett par skjortor - inget som föll mig i smaken så där blev det inga fynd. Jo förresten, köpte 2 amningbh från Swegmark för 60 kr st.

Bebistillbehör: Det här var nog den avdelningen jag tycke det fanns mest "fynd" på. Vi köpte våtservetter, tvättlappar,  bröstvårtskräm, påslakanset, täcke, kuddar, nappflaska, filt, babybok att fylla i, barntvål, barnsalva, babyolja, bomullspinnar och några nappar. Blöjor fanns tyvärr inte.
    Jag hade en liten förhoppning att hitta skötväska och åkpåse också, men dom få som fanns var verkligen inget snygga så det får bli nån annanstans.

Sen förändras ju utbudet jättemycket från dag till dag, men kanske kan ge en liten hint om vad som kan tänkas finnas om ni fundear på att åka dit

• snöflinga04

Fika imorgon tisdag kl 18, condeco linné? Jag är med!

• Kajsa30
    Kiaa skrev 2010-09-27 11:11:48 följande:

Hoppas alla haft en bra helg!
    Här kommer en liten rapport från Ullared.

Bebiskläder: Dom hade en hel del bodys och dyl. i dom minsta storlekarna. Vi har fått så många från min bror, så det enda vi köpte var en jättefins Beatles-body. Dom hade inte så mycket byxor där emot. Vi hade tänkt köpa vinteroverall, men det fanns bara 2 stycken att välja mellan i stl 56 och dom tyckte vi inte om, så det får bli att kolla efter det nån annanstans. Vintermössor, vantar och liknande hade dom inte heller.

Mammakläder: Fanns ugf 10 plagg att välja mellan. Några linnen, mjukisbyxor och ziptröja, 2 tunikor, svarta strumpbyxor, ett par skjortor - inget som föll mig i smaken så där blev det inga fynd. Jo förresten, köpte 2 amningbh från Swegmark för 60 kr st.

Bebistillbehör: Det här var nog den avdelningen jag tycke det fanns mest "fynd" på. Vi köpte våtservetter, tvättlappar,  bröstvårtskräm, påslakanset, täcke, kuddar, nappflaska, filt, babybok att fylla i, barntvål, barnsalva, babyolja, bomullspinnar och några nappar. Blöjor fanns tyvärr inte.
    Jag hade en liten förhoppning att hitta skötväska och åkpåse också, men dom få som fanns var verkligen inget snygga så det får bli nån annanstans.

Sen förändras ju utbudet jättemycket från dag till dag, men kanske kan ge en liten hint om vad som kan tänkas finnas om ni fundear på att åka dit

Åhh vilka bra tips!! Jag ska till Ullared den 10 okt och har faktiskt aldrig varit där. Det är just bebistillbehör som jag har kvar att köpa så det passar ju bra. Jag ska kopiera in din lista för den var ju riktigt bra =).

Annars har jag fått grymt ont i ryggen nu, slog till i helgen. Har typ aldrig haft ont i ryggen i hela mitt liv så detta var nåt nytt. Inte alls skoj. Hur är det med din rygg Kiaa? Enligt barnmorskan kan stress förvärra ryggont väldigt mycket så nu ska jag försöka ta det lite lugnt....
  • Kiaa
    snöflinga04 skrev 2010-09-27 14:43:28 följande:
    Fika imorgon tisdag kl 18, condeco linné? Jag är med!
    Skippar tyvärr fikat imorron. Har så ont i ryggen (får sota för bilfärden till/från Ullared nu) så att sitta på ett fik känns tyvärr inte lockande alls (eftersom det är just sittandet som gör så ont).

Snöflinga04: Så du har inte klämt fram nån bebis än?!!
  • snöflinga04

Nä, en så läge är det lungt på den fronten, en vecka till BF så vi får se när han vill komma ut Glad

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?