• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • MHEK

Lillebäcks mamma: Wow vad häftigt att ni ska få en tjej och vilka fina bilder. Sitter på jobbet och bara ler när jag ser dem. Grattis!

• Jätten gluff gluff

Vilka fina bilder Lillebäcks mamma!

Åh, tänk om man inte får gå på nåt mer UL... det är ju  inte standard iaf & vi har inte tänkt boka in nåt privat eftersom vi inte vill ha reda på kön.

Men jag njuter av varenda spark & de kommer tätare nu!

• MorMaria81

Åh underbara bilder Lillebäcks mamma! Man blir verkligen sugen på att göra ett till Ul nu!! VIlka fina namn ni har också!!

• Englastar

Tänkte bara flika in en lite arg kommentar om vår underbara akutsjukvård i det här landet.... På väg hem från jobbet igår fick jag enorma smärtor i nedre delen av magen/livmodern, som knivhugg ungefär och körde direkt till Sahlgrenskas gynakut. Men icke - har man gått över v.20 får man inte komma in där utan blir förflyttad till Östra. Transporten tog nästan 45 minuter att få fram (jag var inte direkt körbar själv) och sen när man väl kommer fram, så har inte Sahlgrenska ringt upp och sagt att man är på väg, utan Östras personal står som ett stort frågetecken... De enda riktigt trevliga var ambulanspersonalen, men de var lika undrande som jag över bristen på kommunikation. Som tur var tog det inte alltför lång tid att komma in, få prover, gynundersökning och ultraljud för att kolla att allt var ok. Allt såg bra ut och den enda förklaringen de kunde klämma ur sig var att det skulle vara orsakat av tarmarna, men jag vet inte ritkigt om jag kan tro på det. Hur som helst så gav det med sig framåt kvällen/natten, men jag hoppas det inte kommer igen....

• Jätten gluff gluff

Fy Englastar.... det låter verkligen inte som nån trevlig upplevelse!

• MorMaria81

Usch  Englastar vad jobbigt!! Hoppas att du ändå mår bra efter allt.
    Jag kommer ihåg att jag hade en period runt de veckorna (20-24) när jag hade jätte ont i magen. Men då kände jag att det var magen (tarmarna) och inte själva livmodern.
    Vi hoppas  på att det inte kommer igen!!

• Kiaa
    Englastar: Låter verkligen inte trevligt - varken smärtan eller bemötandet! Hoppas att du slipper ifrån flera liknande upplevelser!

Själv har jag nu blivit sjukskriven på halvtid, från och med imorgon. Ryggontet har inte blivit bättre, snarare tvärt om, och ju tyngre jag blir ju svårare och mer slitsamt för kroppen är det att stå upp hela tiden (mitt problem är ju att jag inte kan sitta ner utan att få ont). I allafall, nu har läkaren godkänt sjukskrivningen, men frågan är om försäkringskassan kommer göra det. Jag är jätteorolig - för det tar ju ett tag att få beslutet från försäkringskassan och tänk om dom säger nej, så mycket pengar vi då förlorar...
  • Heini
    Kiaa skrev 2010-09-21 16:13:42 följande:
    Själv har jag nu blivit sjukskriven på halvtid, från och med imorgon. Ryggontet har inte blivit bättre, snarare tvärt om, och ju tyngre jag blir ju svårare och mer slitsamt för kroppen är det att stå upp hela tiden (mitt problem är ju att jag inte kan sitta ner utan att få ont). I allafall, nu har läkaren godkänt sjukskrivningen, men frågan är om försäkringskassan kommer göra det. Jag är jätteorolig - för det tar ju ett tag att få beslutet från försäkringskassan och tänk om dom säger nej, så mycket pengar vi då förlorar...
    Tråkigt såklart att du har de här smärtorna men skönt i ditt fall att få gå ner i arbetstid så pass att det förhoppningvis underlättar ryggbesvären men att ändå få behålla vardagen ett tag till :)

Men visst är det sjukt att man inte kan lita på vårt sjukförsäkringssystem. Det sunda förnuftet säger en inget annat än att lita på den undersökande läkarens bedömning, men tyvärr ser det inte alltid ut så när det handlar om F-kassan har jag förstått. Jag hoppas det inte ska bli några bekymmer för dig!
  • MHEK

Kiaa: Tråkigt att det inte har blivit bättre med rytggsmärtorna men bra att du blev sjukskriven. Man ska inte gå runt och plågas. Håller tummarna för att FK godkänner sjukskrivningen!

• Annizzzen
    Lillebäcks mamma: Tjo ho!!! Grattis till att det blir en liten tjej!! Tyvärr kan jag dock inte se bilden, nåt konstigt med denna webläsare
    Jätte fina namn också.

Vi har även vi äntligen bestämt oss och det blir ett könsultraljud om 2 veckor, längtar i massor Vill ju veta vad det är för en liten snyltgäst som bor där i magen!!

Englastar: Fy vilken trist upplevelse, hoppas verkligen inte att du får vara med om den igen och ingen annan heller såklart.

Kiaa: Fy för ryggont, håller tummarna för att det ska bli bättre snart. Skönt att du får vila lite mer nu iaf, hoppas att det löser sig med FK också... 
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?