• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • J0SSAN

Hejhej, igår var jag på vattengympa, Det var kul men kanske inte så jätteansträngande men nu är jag ju bara i v 22 så det blir nog mer lagom när jag vuxit till mig lite Drömmer. Jag som tyckte att jag fått riktigt stor mage låg ju rätt i lä jämfört med övriga deltagare...

• muminbebis
    MHEK skrev 2010-09-28 20:14:30 följande:
    Har inte känt bebis än förutom vissa diffusa tecken som skulle kunna vara något annat. Försöker att inte bli orolig men lite orolig är jag allt. Skulle så gärna vilja känna något nu men jag vet ju att det kan dröja för förstagångs föderskor. Jag har RUL nästa onsdag så det är drygt en vecka kvar. När har du RUL?
    Ja jag förstår din oro, för så känner jag också, men vi får helt enkelt vänta så kommer det säkert. Så länge vi har krämpor och sånt är vi ju gravida;). Idag har jag huvudvärk och inbilar mig direkt att något är fel... Jag har RUL den 7 så det blir på torsdag nästa vecka:). Ska bli skönt att se så allt står rätt till:). Vi funderar på att köpa en sån där Babysound, så att vi kan lyssna på bebis genom magen sen:)
  • Jätten gluff gluff
    J0SSAN skrev 2010-09-28 21:45:59 följande:
    Hejhej, igår var jag på vattengympa, Det var kul men kanske inte så jätteansträngande men nu är jag ju bara i v 22 så det blir nog mer lagom när jag vuxit till mig lite Drömmer. Jag som tyckte att jag fått riktigt stor mage låg ju rätt i lä jämfört med övriga deltagare...
    Vad skoj! Jag ska på mitt första pass idag. Är ju i vecka 27 & känner mig helt enorm vissa dagar.
    Kan inte bestämma mig för om jag ska ha en bikini eller en mammabadräkt som är liiiite för stor. Spelar väl ingen roll alls förstås.
  • Kajsa30

Och jag ska på mitt första Magplask imorgon. Spännande! Glad att det inte är så fysiskt för det hade jag inte orkat =) (är i v 33).

• MorMaria81
    Kajsa30 skrev 2010-09-29 12:07:40 följande:
    Och jag ska på mitt första Magplask imorgon. Spännande! Glad att det inte är så fysiskt för det hade jag inte orkat =) (är i v 33).
    Låter spännande! Jag går på vanlig vattengympa och det är jätte skönt att gympa i vattnet! Man kan verkligen anpassa det efter egen ork och förmåga tycker jag. I början kändes det jättelätt men när man sen går upp ur polen känns det som man väger 150 kg! SÅ skönt att känna sig lite lätt i vattnet. Jag är bara i v 29 så än så länge går det ganska bra att ta i.
    Hoppas det blir kul! Har hört mycket bra om magplasket! Skriv gärna hur det var..
  • MHEK

Kul att några kommit igång med vattengympa. Jag ska börja vattengympa för gravida på Kristinedal nästa vecka. Ser verkligen fram emot det för jag har inte alls rört mig särskilt mycket under graviditeten. Är det någon som har varit på Kristinedals vattegympa? Är lite rädd för att det ska vara kallt vatten. Tycker inte alls att det är mysigt att vare sig simma eller jympa om inte vattnet är varmt.

• Bjornis

Idag var vi på 3D ul var det ju tänkt men vår knodd har redan lagt sig tillrätta verkar det som  med huvudet långt ner och då blev det inga 3D bilder alls. Men hon konstaterade att det definitivt är en grabb och jag fick några andra fina bilder som jag nu (stolt) tvingar på er!

Fossing:

Profil:

Ansiktet framifrån (lite till vänster i bild med lite öppen mun). Fick även en filmsekvens på detta (typ 3 sekunder) när han öppnade och stängde munnen. SÖTIS. Då blev jag kär.
  • Heini
    Kajsa30 skrev 2010-09-29 12:07:40 följande:
    Vattengympa verkar vara poppis hos gravida och jag förstår nu varför. Jag var på mitt första Magplask i måndags. Det var lite fysiskt, mycket avslappnande men mest roligt :) Ser redan fram emot nästa måndag. (Är i v 30)

För övrigt tror jag att jag drabbats av någon foglossning av light-variant. Eller så är det bara kroppen och nedre ryggregionen som rent allmänt säger ifrån när jag ansträngt mig för mycket. I måndags kväll hade jag ont efter Magplasket och promenad, igår hade jag ont efter städning och tvättande, idag har jag ont efter att ha haft rört mig på friluftsdagen med eleverna hela skoldagen. Det gör ont på kvällarna och när jag under nätterna försöker byta ställning. Det påverkar mig inte så mycket egentligen men ändå ytterligare en fråga att ställa till barnmorskan på fredag.

Bjornis: Mysigt med extra ultraljud. Synd på 3D-bilderna men desto roligare med filmsnutten :) Kan tänka mig att väntan och längtan blir större när man får se det lilla pyret live och så tydligt se vad h*n gör.
  • J0SSAN
    MHEK skrev 2010-09-29 19:48:32 följande:
    Kul att några kommit igång med vattengympa. Jag ska börja vattengympa för gravida på Kristinedal nästa vecka. Ser verkligen fram emot det för jag har inte alls rört mig särskilt mycket under graviditeten. Är det någon som har varit på Kristinedals vattegympa? Är lite rädd för att det ska vara kallt vatten. Tycker inte alls att det är mysigt att vare sig simma eller jympa om inte vattnet är varmt.
    Jag tror tyvärr inte att det är någon varmvattenpol på Kristinedal, så du får gympa extra mycket för att hålla dig varm. Och sedan är det jalltid gott med lite bastu efteråt.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?