• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • snöflinga04

Jag kommer inte ha tillgång till internet på resten av dagen så jag kommer inte på fikan, eftersom jag inte vet om det är någon mer som kommer.

• Jätten gluff gluff

Hej på er!

Jag är i Sthlm på lite minisemester på egen hand. Sambon är på kurs, så jag roar mig själv på dagarna. Idag hoppas jag på att shoppa lite.

Vad bra med Ullareds-tips. Vi ska också dit såsmåningom, fast det är klart, då kan ju utbudet ha förändrats enormt.

Jag har också fått ont i ryggen. Det är jobbigt att gå & att vända sig i sängen. Men vända mig måste jag, ofta, för annars får jag så ont i höfterna... ha ha... man är en krympling!
    Knodden växer så det står härliga till, i alla fall magen, känner mig enorm! H*n har rört sig massor de senaste dagarna, jag njuter av varje buff/spark/rörelse. Igår kväll kände jag t om en fot när h*n sträckte på sig!

• Kajsa30

Tyvärr kan jag inte komma på fikan ikväll, men är gärna med om vi ses nästa vecka.

• Mina 78

Hej,

jag kan inte heller... är dunderförkyld, men måste jobba så all fritid går åt till att vila. Vilket är svårt eftersom  jag också har fått en släng av ryggont. Har inte alls ont på dagarna. Bara när jag ligger ner och försöker vila. det är grymt irriterande. Jag kan vara hur trött som helst, men jag kan inte sova eller vila för då värker dt i ryggen. I går var jag dock på massage så idag är det lite bättre.

Jag börjar också känna mig enorm och då är det ändå 2 månader kvar tills det är dags! Tänk om jag får dras med ryggontet hela vägen och inte får sova på två månader... hur ska jag då orka när bebisen väl kommer ut? Attans. jag som tidigare lyckats fokusera på allt det underbara med att vara gravid känner att detta blev ett väldigt negativt inlägg. En del av det negativa är nog också att förkylningen gör att jag inte kan träna, då mår jag alltid dåligt. 

• Kajsa30
    Mina 78 skrev 2010-09-28 15:12:31 följande:
    Hej,

jag kan inte heller... är dunderförkyld, men måste jobba så all fritid går åt till att vila. Vilket är svårt eftersom  jag också har fått en släng av ryggont. Har inte alls ont på dagarna. Bara när jag ligger ner och försöker vila. det är grymt irriterande. Jag kan vara hur trött som helst, men jag kan inte sova eller vila för då värker dt i ryggen. I går var jag dock på massage så idag är det lite bättre.

Jag börjar också känna mig enorm och då är det ändå 2 månader kvar tills det är dags! Tänk om jag får dras med ryggontet hela vägen och inte får sova på två månader... hur ska jag då orka när bebisen väl kommer ut? Attans. jag som tidigare lyckats fokusera på allt det underbara med att vara gravid känner att detta blev ett väldigt negativt inlägg. En del av det negativa är nog också att förkylningen gör att jag inte kan träna, då mår jag alltid dåligt. 
    Vad har du för BF? Jag har 22 nov dvs om exakt 8 veckor. Fick tips idag om att lägga upp benen när man ligger i sängen så att svanken sjunker ner eller att stå och pressa ryggen mot en vägg. Vi får helt enkelt dela med oss av olika tips för ryggbesvär för det är inte alls skoj, tur att jag kan jobba hemifrån ibland iaf. Massage lät ju inte helt fel, var gick du då?
  • MorMaria81

Men då kanske vi kan bestäma en ny fika istället.
    Jag kan nog inte nästa vecka men efter det kan jag... Glad

• Mina 78
    Kajsa30 skrev 2010-09-28 15:21:27 följande:
    Vad har du för BF? Jag har 22 nov dvs om exakt 8 veckor. Fick tips idag om att lägga upp benen när man ligger i sängen så att svanken sjunker ner eller att stå och pressa ryggen mot en vägg. Vi får helt enkelt dela med oss av olika tips för ryggbesvär för det är inte alls skoj, tur att jag kan jobba hemifrån ibland iaf. Massage lät ju inte helt fel, var gick du då?
    Jag har BF 2 december så en vecka efter dig ungefär. Tack för tipsen. Att stå sitta och gå på jobbet är konstigt nog inga besvär alls. Bara liggandet. Det man liksom hoppas ska vara vilsamt. Jag gick på massage på flexmassage, det var kanonbra, man kan boka på internet. Kostade 360 kronor för en halvtimme och hon hade särskilda kuddar så att man kunde ligga på mage.

Jag kan inte heller nästa vecka. I regel funkar ojämna veckor bättre än jämna 
  • muminbebis
    MHEK skrev 2010-09-27 08:14:32 följande:

Åh vad skönt. Då kan jag sluta orora mig. Även jag känner att magen har blir större och större nu. Innan kände jag mig mer rund och plufsig men nu börjar det komma en hård kula Glad

Har också lite småont här och var och är ju i samma vecka som dig. Jag känner  extra mycket under revbenen när jag suttit ner en stund.
    Har du känt bebis än? Det har inte jag. I allafall inte vad jag vet:)
  • MHEK
    muminbebis skrev 2010-09-28 18:56:20 följande:
    Har också lite småont här och var och är ju i samma vecka som dig. Jag känner  extra mycket under revbenen när jag suttit ner en stund.
    Har du känt bebis än? Det har inte jag. I allafall inte vad jag vet:)
    Har inte känt bebis än förutom vissa diffusa tecken som skulle kunna vara något annat. Försöker att inte bli orolig men lite orolig är jag allt. Skulle så gärna vilja känna något nu men jag vet ju att det kan dröja för förstagångs föderskor. Jag har RUL nästa onsdag så det är drygt en vecka kvar. När har du RUL?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?