• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Bjornis

Hej!

Jag vill också va med! Om jag får?  Jag är 31, bor i vasastan och jag och maken väntar första knodden. Fick ma i höstas. På senate vulet levde den där inne och röde på sig iaf så vi håller hoppet uppe. Ska på nupp på torsdag på mama mia så det är då vi får veta mer... Är i v 10+6 enligt äl. 10+2 enligt vul.

• Bjornis
    cotton skrev 2010-06-04 15:35:49 följande:

Ska ska förreten på inskrivning den 24 juni på MVC kungshöjd. Supertrevlig BM! .-)

Och jag ska på ultraljud på Carlanderska den 23 juni... blir en stressig vecka!

Å så du går också i kungshöjd. Ska dit 17 juni jag. Pratade med en himla trevlig bm när jag ringde. Känns bra.
  • Bjornis

Nu har jag läst lite till i tråden. Läst att det redan fixats vagn å allt!  Vi sneglar på en Urban Jungle vi. Eller en Mutzy. Har kompisar som har alla typer av vagnar så har provkört flertalet. Hehe. Buggan är ju söt också. Ett par kompisar har vänner i USA som köpte deras bugga där och postade över den. OK dyr frakt men det blev totalt 6500:- ist för nästan det dubbla hemma. Men jag har ingen som kan posta en vagn till mig. Fast vi ska åka till Vietnam om 2 veckor. Kanske kan köpa barnvagn där?? DET var en ny intressant tanke... Hmmm...

Ska sluta spamma tråden nu och umgås med min man.

• Kiaa

Har ägnat den senaste halvtimmen (?) åt att läsa igenom tråden. Vill ju gärna vara lite uppdaterad när jag nu går in och presenterar mig
    Jag är snart 32 och väntar första knodden 28 december. Bor i Högsbo och är inskriven på Frölunda torg hos en underbar BM.

Hade jättegärna följt med på en fika, men eftersom jag ska gifta mig 3 juli, i småland, så åker vi dit redan den 28 juni... alltså missar jag eran "date" med typ två dagar
    Hoppas det blir fler tillfällen!

• Erwanith

Jag tror att jag kan vara med på fikan (om man får vara med med magen Flört), men jag har bara schema fram till midsommar än så länge. Ska få det nya snart.
    Men jag preliminärbokarinmig så länge. :)

/C

• cotton

Välkommen alla nya tjejer! Gud så kul att vi börjar bli så många! Och ALLA är välkomna på fikan den 29:e! Och självklart blir det fler tillfällen... vi har ju en graviditet och sedan en mammaledighet att gå igenom ihop! 

Björnis, vad kul att du också ska till MVC Kungshöjd! Du får berätta här sen vad du tyckte om det?

Vet ni förresten om man får ett UL genom MVC runt vecka 10-11? Man måste väl inte vänta till vecka 18-20 eller?!?!

Jag ska på ett privat UL den 23 juni redan. (och skriva in mig på MVC Kungshöjd den 24:e). Blir mysiga dagar där före midsommar.

• cotton

Kiaa, grattis till bröllopet i förskott!!! Spännande med giftemål så snart!

• Lillebäcks mamma

Hej på er tjejer! Kul att tråden sprudlar av liv Glad

Grattis och välkomna hit alla nya! Stort grattis till blivande fru Klaa också! Så mysigt Skrattande

Vilken bm har du fått Bjornis? 

Cotton, jag fick ett tidigt ultraljud inbokat på kungshöjd. Det var inga problem alls Glad Så det är det ultraljudet vi ska på på måndag. 

Klart du får vara med me magen Erwanith Skrattande Vi andra ska försöka att inte stirra ner den av avundsjuka och längtan!

• Bjornis

Tack för välkomnandet!

*hämtar almanackan* Har fått nån som heter Karin som bm. Snappade aldrig upp efternamnet. Nån som går hos en Karin?   Jag ringde MVC för en vecka sen i v 10 för jag vågade inte innan för sist hade jag hunnit skriva in mig, boka RUL och nupp å allt och sen fick jag ma... Så varit lite fegare denna gång även om min magkänsla hela tiden varit bra än så länge med denna graven.

• frökenelin

Hej alla!
    Jisses vad det skrivs här! Jag har varit borta några dagar och inte hunnit hänga med. Kul med flera nya! Men shit, det där med barnvagn tänker jag inte alls tänka på ännu på typ 6 månader... Jag känner knappt ens av att jag är gravid, så jag vill åtminstone vänta till efter mitt tidiga UL innan jag börjar fundera på grejer kring barnet...
    Fikadate hade varit jättekul! Jag prel.bokar det. Har tidigt UL den 24 juni, så om jag ser ett litet hjärta då så hänger jag gärna med er!

Jag känner fortfarande knappt någonting och kan inte riktigt slappna av. Min sambo sa idag att jag kanske är skengravid, men jag plussade ju 4 gånger förra veckan (har inte testat sedan dess) och har ingen mens! Jag är väldigt trött och lättstött, har ömma bröst och god aptit men det är allt. Men det kanske kommer, går in i v7 i morgon (tror jag...)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?