• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Englastar

Tack Skäms Kände att det var lite jobbigt att backa bland sidorna om jag glömde av något om någon... Kanske ska vara någon mer info med eller?

• cotton

Hm, vi kanske kan börja där?  Det är ju helt okej info, namn, ålder, var vi bor och när vi har BF  :)

• Annizzzen

Här var det livat i helgen, tog ett tag att läsa ikapp.

Jag var på tidigt ul idag
    Fick se den lilla krabaten röra sig, känns så skönt att veta att allt ser bra ut.

Kanon bra med en medlemslista Englastar
    Jag såg att min ålder och var jag bor saknas. Om du uppdatarar nån gång så är jag är 31 och bor i Askim.

Jag bokar in den 29 juni också, riktigt kul att få träffa er.

• cotton

Å grattis Annizzen till ett lyckat UL! Vad underbart att få se sin lilla bebis sprattla och leva rövare dä inne i magen!   Och du är hjärtligt välkommen den 29 juni!

• Lillebäcks mamma

Grattis Annizzen! Visst är det en helt fantastisk känsla? Svårt att förstå att det som visas på skärmen är inuti en själv, eller hur?

Tack Englastar! Det var precis vad vi behövde. Idag fick jag nya bud i Mellerud Tungan ute Från början hade jag bf 27 dec. Efter första tidiga ul fick jag flyttat fram det till 30 dec. Idag flyttades det igen till den 29 dec. Och jag tror mest på det sista, det innebär nämligen att barnet blev till samma dag som min ögglossnig. Och det verkar ju rimligt Flört

Ska bli jättekul att få träffa er den 29:e juni!

• Kiaa

Här var det mycket liv. Kul!
    Bra med "medlemslistan" Englastar! Tack.

Jag har haft en hel del symptom. Jag har varit vansinnigt hungrig (vi pratar värk i magen) samtidigt som jag inte kunnat få mig själv till att äta nånting. På hela dagen. Framåt kvällen släppte matavertionen och jag proppade i mig allt (helst onyttigt) som fanns i närheten.
    Jag har sprungit på toaletten för att kissa (pyttelite varje gång) typ 2 gånger i timmen. Dessutom var jag uppe 1-2 ggr per natt och kissade.
    Jag har varit SJUKT trött!!! Sovit 10h per natt och ändå varit tvungen att sova minst en timme när jag kom hem från jobbet.
    Mina bröst har varit så ömma att jag fått köpa en speciellt natt-bh för att över huvudtaget kunna sova. för att inte tala om hur off-limit de varit för min stackars sambo.
    Humörsvängningar har jag haft en och annan av, och till och med några mindre (omotiverade) gråtattackacker.

Ja, det var nog det hela.  Men de senaste 4-5 dagarna har jag mått prima. Tyvärr kom då detta med svanskotan (foglossningen?) men det är inte så farligt.
    Och om 8 dagar är det som sagt dags för första ultraljudet.

Ja just det, och sen har magen svullnat så jag ser vansinnigt gravid ut, och vägen plussat ett par kilo redan.

• jennie90a

Ser att det har hänt en hel del här inne under helgen, jag kan tyvärr inte komma på fikan. Men hoppas ni får det trevligt :)

Måste säga att jag är inne i den där bra perioden nu under graviditeten, illamåendet är över och jag känner mig allmänt bra. Bortsett från min ihållande trötthet då kanske. Och dessa eviga toalettbesöken! Undrar lite hur det ska bli sen när man har kommit ännu längre in i graviditeten, lär ju få bosätta mig där då!

• Lillebäcks mamma

Jennie90a vi verkar vara på exakt samma ställe just nu. De eviga toalettbesöken alltså...Man får ju motion i alla fall Tungan ute
    Synd att du inte kan följa med oss på vår fika, men det blir fler gånger!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?