SL79 skrev 2010-11-11 17:05:04 följande:
Skönt att höra att ni mår bra Djurgårdsrutan och hoppas att ni får komma hem snart.
Kul att det är så många som tränar profylax. Jag är så himla glad att jag gjorde det innan förlossningen. Det känns skittöntigt att sitta och nypa varandra i låren och andas men i efterhand så var det bra. För mig känns det som att jag inte hade klarat mig utan profylaxandningen, särskilt på slutet när jag inte fick ha lustgasen eftersom jag var tvungen att vara så pass med i huvudet att jag kunde krysta ordentligt. Hade det inte varit för att vi övat krystteknik på profylaxkursen så tror jag att det hade blivit akutsnitt istället. Så jag rekommenderar det varmt!
Ni som har varit på profylax och föreläsningar på födelsehuset, tycker ni att det är bra där? Jag såg att de har spädbarnsmassage och bärsjalskurs som jag funderar på att gå.
Kiaa, hoppas att det löser sig med FK. Vi fick också mycket begagnade kläder och det är jag väldigt glad för. Mitt SF-mått låg precis på mitten hela graviditeten men ut kom en kille på 54 cm så alla kläder i strl 50 var bara att packa ner igen och nu är 56-62 lagom. Ett tips är att inte köpa för mycket sparkdräkter, pyjamaser mm med fötter på. Vi har knappt kunna använda några av de vi har för han har för långa ben och för stora fötter

.
Ang födelsehuset så var föreläsningen med susanna heli för ett par veckor sen jättebra!! Det var ju på en sån vanlig torsdagssföreläsning:
http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
Vi var iaf sjukt nöjda då sist och hoppas på att bli lika nöjda idag! Kommer nog gå nån kurs hos dem. Typ spädbarnsmassagen! Jag tyckte det var väldigt mysigt och flummigt där så måste nästan prova. Hehe.