• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • J0SSAN
    Bjornis skrev 2010-11-11 14:50:14 följande:
    Ah Jossan, då träffas du Tarda där för de skulle också gå profylaxen på lördag. Själv ska vi till födelsehuset ikväll ikväll och lyssna på Cayenne om dyktekniken. Mkt intressant.

Djurgårdsrutan: Härligt att höra av dig och fint att lillan mår bra.
    Åh vad kul! Undrar om jag kommer känna igen henne...
  • SL79

Skönt att höra att ni mår bra Djurgårdsrutan och hoppas att ni får komma hem snart.

Kul att det är så många som tränar profylax. Jag är så himla glad att jag gjorde det innan förlossningen. Det känns skittöntigt att sitta och nypa varandra i låren och andas men i efterhand så var det bra. För mig känns det som att jag inte hade klarat mig utan profylaxandningen, särskilt på slutet när jag inte fick ha lustgasen eftersom jag var tvungen att vara så pass med i huvudet att jag kunde krysta ordentligt. Hade det inte varit för att vi övat krystteknik på profylaxkursen så tror jag att det hade blivit akutsnitt istället. Så jag rekommenderar det varmt!

Ni som har varit på profylax och föreläsningar på födelsehuset, tycker ni att det är bra där? Jag såg att de har spädbarnsmassage och bärsjalskurs som jag funderar på att gå.

Kiaa, hoppas att det löser sig med FK. Vi fick också mycket begagnade kläder och det är jag väldigt glad för. Mitt SF-mått låg precis på mitten hela graviditeten men ut kom en kille på 54 cm så alla kläder i strl 50 var bara att packa ner igen och nu är 56-62 lagom. Ett tips är att inte köpa för mycket sparkdräkter, pyjamaser mm med fötter på. Vi har knappt kunna använda några av de vi har för han har för långa ben och för stora fötter Skrattande.

• Bjornis
    SL79 skrev 2010-11-11 17:05:04 följande:
    Skönt att höra att ni mår bra Djurgårdsrutan och hoppas att ni får komma hem snart.

Kul att det är så många som tränar profylax. Jag är så himla glad att jag gjorde det innan förlossningen. Det känns skittöntigt att sitta och nypa varandra i låren och andas men i efterhand så var det bra. För mig känns det som att jag inte hade klarat mig utan profylaxandningen, särskilt på slutet när jag inte fick ha lustgasen eftersom jag var tvungen att vara så pass med i huvudet att jag kunde krysta ordentligt. Hade det inte varit för att vi övat krystteknik på profylaxkursen så tror jag att det hade blivit akutsnitt istället. Så jag rekommenderar det varmt!

Ni som har varit på profylax och föreläsningar på födelsehuset, tycker ni att det är bra där? Jag såg att de har spädbarnsmassage och bärsjalskurs som jag funderar på att gå.

Kiaa, hoppas att det löser sig med FK. Vi fick också mycket begagnade kläder och det är jag väldigt glad för. Mitt SF-mått låg precis på mitten hela graviditeten men ut kom en kille på 54 cm så alla kläder i strl 50 var bara att packa ner igen och nu är 56-62 lagom. Ett tips är att inte köpa för mycket sparkdräkter, pyjamaser mm med fötter på. Vi har knappt kunna använda några av de vi har för han har för långa ben och för stora fötter Skrattande.
    Ang födelsehuset så var föreläsningen med susanna heli för ett par veckor sen jättebra!! Det var ju på en sån vanlig torsdagssföreläsning:
    http://www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
    Vi var iaf sjukt nöjda då sist och hoppas på att bli lika nöjda idag! Kommer nog gå nån kurs hos dem. Typ spädbarnsmassagen! Jag tyckte det var väldigt mysigt och flummigt där så måste nästan prova. Hehe.
  • snöflinga04

Stort grattis Sassy! Visst är det underbart man kan knappt tro att det är sant. Idag är Alvin fyra veckor tiden går så snabbt. Vad ska eran lilla kille heta?

Djurgårdsrutan: Skönt att allt har gått bra med Cornelia! När tror du att ni får komma hem?

• SL79
    Bjornis skrev 2010-11-11 18:02:52 följande:
    Ang födelsehuset så var föreläsningen med susanna heli för ett par veckor sen jättebra!! Det var ju på en sån vanlig torsdagssföreläsning:
    www.fodelsehuset.se/program/torsdagar.htm
    Vi var iaf sjukt nöjda då sist och hoppas på att bli lika nöjda idag! Kommer nog gå nån kurs hos dem. Typ spädbarnsmassagen! Jag tyckte det var väldigt mysigt och flummigt där så måste nästan prova. Hehe.
    Mysigt och flummigt låter bra. Jag får nog prova spädbarnsmassagen där.
    snöflinga04 skrev 2010-11-14 09:30:24 följande:
    Stort grattis Sassy! Visst är det underbart man kan knappt tro att det är sant. Idag är Alvin fyra veckor tiden går så snabbt. Vad ska eran lilla kille heta?
    Tack! Vår lilla kille ska heta Ville. Ja det är verkligen underbart, det börjar sjunka in att det är sant. Jag försöker njuta av tiden för som du säger så går det snabbt, tycker han växer för varje dag. Fyra veckor, då är ju Alvin stora killen nuGlad.
  • Mina 78

Grattis till lille Ville!

Åh vad man längtar när man läser om era små. Jag har drygt 2 veckor kvar nu och det börjar vara ganska jobbigt att sitta, det känns som att magen inte riktigt får plats. Det mesta hemma är klart nu och på fredag jobbar jag min sista dag. Det känns fortfarande helt overkligt, men att se vagnen och sängen varje dag gör det lite mer verkligt tycker jag

• snöflinga04
    SL79 skrev 2010-11-15 22:51:34 följande:
    Mysigt och flummigt låter bra. Jag får nog prova spädbarnsmassagen där.
    snöflinga04 skrev 2010-11-14 09:30:24 följande:
    Tack! Vår lilla kille ska heta Ville. Ja det är verkligen underbart, det börjar sjunka in att det är sant. Jag försöker njuta av tiden för som du säger så går det snabbt, tycker han växer för varje dag. Fyra veckor, då är ju Alvin stora killen nuGlad.
    Ja vi var på BVC i måndags. Alvin väger nu 5095g och är 57,5 cm lång, när han föddes vägde han 4250g och var 52cm lång. De växer värkligen snabbt!!
  • MorMaria81

Hej! Hur har ni det? Länge sedan någon skrev i tråden! Några väntar o några har fått bebis?! Vi fick imorse kl 6.23 vår dotter som väger 3585 och är 50 cm lång. Allt gick bra och vi är nu på bb på östra. Jag hann före dig Björnis som hade Bf samma dag va? ;) Hur går det för dig?
    Ha det gott allesammans!

• J0SSAN

Grattis Mor Maria!
    Jag är i vecka 35 nu, så väntar fortfarande. Idag var vi på Liseberg och köpte en jättegullig nalle som sitter här bredvid mig och väntar han med Tomte

• Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-12-22 19:41:40 följande:
    Hej! Hur har ni det? Länge sedan någon skrev i tråden! Några väntar o några har fått bebis?! Vi fick imorse kl 6.23 vår dotter som väger 3585 och är 50 cm lång. Allt gick bra och vi är nu på bb på östra. Jag hann före dig Björnis som hade Bf samma dag va? ;) Hur går det för dig?
    Ha det gott allesammans!
    Dammit! GRATTIS!!!! Jag önskar jag kunde fått haka på dig! Han känns så parkerad där inne.

Hur gick det? Förlossningsberättelse vill jag höra så klart. När du orkar. Men då lär ni komma hem på julafton då eller? Ååååå, bebis! VILL HA!
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?