• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • knittgirl84
    MorMaria81 skrev 2010-10-13 22:25:08 följande:
    Knittgirl84: Ska vi skippa fikan då kanske? Känns inte som att det är så bra uppslutning i tråden.
    Folk kanske har fullt upp så här när hösten dragit igång.
    Vi kan ju prova ett nytt datum vid ett senare tillfälle.
    Låter som en bra idé.
  • Kajsa30

Hej,

Nu var det ett bra tag sedan jag tittade in här. Hoppas allt är bra med er!

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på =). Vet ni var man kan köpa skötbord som man fäster på badkaret med fack/korgar under? Gärna till en inte alltför hög penning.

• Mina 78
    Kajsa30 skrev 2010-10-14 12:34:40 följande:
    Hej,

Nu var det ett bra tag sedan jag tittade in här. Hoppas allt är bra med er!

Jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på =). Vet ni var man kan köpa skötbord som man fäster på badkaret med fack/korgar under? Gärna till en inte alltför hög penning.
    På Babyproffsen har de billiga sådana, de har dessutom dem som månadens vara under oktober så då är de extra billiga
  • Kajsa30
    Mina 78 skrev 2010-10-14 17:08:36 följande:
    På Babyproffsen har de billiga sådana, de har dessutom dem som månadens vara under oktober så då är de extra billiga
    Menar du den för 999 kr? Tyckte det var lite dyrt för den känns ju så enkel. Tydligen har Jysk haft det tidigare för bara några hundralappar. Men man kanske får inse att barngrejer är dyrt =), ska spana på blocket också. Tack för tipset iallafall!
  • Mina 78

Oj! Jag såg nu att den var så dyr... jag trodde att den kostade 499 som väggskötbordet .Som du säger ser det ju väldigt enkelt ut

• MorMaria81
    Kajsa30:
    Antilop på ikea har ju inga korgar under men fack uppe. Man kan ju fixa en egen lösning med korg under om man orkar och kan.

eller kolla in:
    www.blocket.se/goteborg/Skotbord_30051191.htm&w=1

Är det ett sånt du menar?

Själv har jag köpt en skötbyrå från Ikea. Vi har minimalt med plats i badrummet nämligen och den kanman ju ha i barnrummet senare.

Hoppas allt är bra med dig annars. Du har inte så långt kvar nu va?

Härligt väder vi haft i göteborg nu! Inte så vanligt här. Brukar ju regna hela tiden!
  • Jejja82
    MHEK skrev 2010-10-12 12:52:22 följande:

Nej det stämmer nog Mina 78 att Barnmorskegruppen inte har några föräldragrupper. Nu har jag googlat lite på det och väntar på telefonsamtal från Eriksbergs mvc. Har bestämt mig för att byta dit, hoppas det inte blir några problem. Vad trevligt att ni bor vid Danaplatsen. Det är ju jätte praktiskt att gå där man bor. Vi bor vid hållplatsen Nordviksgatan mellan Eriksberg centrum och Sannegårdshamnen. Ja precis jag har ett tag kvar, är i v 20 nu. Vad bra att du skrev om detta i forumet annars hade jag nog aldrig fått reda på att de öppnat en ny mvc. Tycker att de inte har marknadsfört sig särskilt mycket men jag kan ju ha missat det också....

Hej!
    Jag går också på MVC Eriksberg. Har hunnit med två besök och det är jättefina lokaler.
    Vi skall gå föräldrautbildningen i Kungälv där vi bor och det var inga problem även om jag inte är skriven där.
  • Mina 78

Vi var där igår, det var verkligen toppenfint även om det fortfarande var lite byggkaos. Vilken Barnmorska har ni? Vi har Christina. Hon är rar, men en aning förvirrad. Föräldragrupp känns ju absolut bäst att gå där man bor. Jag förväntar mig inte direkt att lära mig så mcyekt av den (eftersom man läser på så mycket själv), men däremot att träffa lite folk i samma område

• Jejja82

Vi går hos en tjej som heter Lena. Hon passar in på din beskrivning av Christina, aningen förvirrad men hur go som helst!
    Jag ser fram emot föräldrakursen, första tillfället för oss är nästa vecka.
    Mest av anledningen att träffa andra i samma område. Vi är dessutom nyinflyttade i Kungälv så vi hittar typ till ICA maxi och hem:)
    Ser fram emot 3 veckors ledigt innan BF, då har jag tid att strosa omkring och lära känna staden mer!

• Kajsa30
    MorMaria81 skrev 2010-10-15 10:39:04 följande:
    Kajsa30:
    Antilop på ikea har ju inga korgar under men fack uppe. Man kan ju fixa en egen lösning med korg under om man orkar och kan.

eller kolla in:
    www.blocket.se/goteborg/Skotbord_30051191.htm...

Är det ett sånt du menar?

Själv har jag köpt en skötbyrå från Ikea. Vi har minimalt med plats i badrummet nämligen och den kanman ju ha i barnrummet senare.

Hoppas allt är bra med dig annars. Du har inte så långt kvar nu va?

Härligt väder vi haft i göteborg nu! Inte så vanligt här. Brukar ju regna hela tiden!
    Tack snälla, ska spana in det.

Det närmar sig definitivt för mig, 5,5 veckor kvar =). Jag jobbar endast 2 veckor efter denna, känns sjukt overkligt. Vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?