• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Åh, GRATTIS Bjornis! {#emotions_dlg.flower}
    Vilket enastående jobb ni genomförde! Fokusera på det och känn stoltheten över att du stod ut så länge som du gjorde. Tråkigt att dyktekniken inte gav vad du (och jag) hoppats på, men jag tror det är viktigt att inte känna besvikelse. Alla förlossningar är olika och i slutändan är det viktigaste ju att mamma och bebis mår bra och får mötas Glad 
    Så mysigt att äntligen få ha din lillälskling hos dig! Solig 

• Heini

Härligt! Ett stort grattis till er, Björnis! Ni verkar vara ena riktiga kämpar båda två :)

• Lillebäcks mamma

Idag, två dagar innan BF var vi hos bm och fick veta att magen växt 4 cm på 2,5 veckor. Jisses amalia! Förvånad Barnmorskan var inte orolig dock, vi ligger fortfarande väldigt nära mittkurvan (sf=39). Men själv börjar man ju undra, hur stor bebis är det egentligen där inne?!
    Ni som har fått era bebisar, tycker ni er kunna se något som helst samband med födelsevikt och sf-mått?

Har fått otroligt mycket mer vatten i kroppen de senaste två veckorna och kan nästan inte få på mig skorna längre, så kanske att det kan ha något med det att göra...Eller också visste helt enkelt bara den där julmaten vart den skulle Tungan ute 

• Jätten gluff gluff

Oj! Jag ska till bm nu om 45 minuter Lillebäcks mamma, får se om min mage också växt så? Tror inte det... Hur känns det för dig nu så nära BF? Jag börjar bli nervös på allvar känner jag! Fast jag inser ju såklart att det kan dröja veckor ännu....

• Bjornis

Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt! 

Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
    Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?

• Lillebäcks mamma
    Jätten gluff gluff skrev 2010-12-30 15:46:15 följande:
    Oj! Jag ska till bm nu om 45 minuter Lillebäcks mamma, får se om min mage också växt så? Tror inte det... Hur känns det för dig nu så nära BF? Jag börjar bli nervös på allvar känner jag! Fast jag inser ju såklart att det kan dröja veckor ännu....
    Hur gick det för er? 
    Vår lilla är i alla fall fixerat sig, gick inte att rucka henne ens en milimeter Glad Jag känner mig inte så nervös, mest pirrig. Men nu håller jag verkligen tummarna för att hon väntar med att komma till efter nyår. Inte så roligt att fylla år på årets sista dag Tungan ute
    Bjornis skrev 2010-12-30 16:15:51 följande:
    Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt! 

Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
    Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?

Åh, avis! Solig Mysigt att få gosa bebis dagarna i ända!
  • Heini
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-30 14:44:39 följande:
    Idag, två dagar innan BF var vi hos bm och fick veta att magen växt 4 cm på 2,5 veckor. Jisses amalia! Förvånad Barnmorskan var inte orolig dock, vi ligger fortfarande väldigt nära mittkurvan (sf=39). Men själv börjar man ju undra, hur stor bebis är det egentligen där inne?!
    Ni som har fått era bebisar, tycker ni er kunna se något som helst samband med födelsevikt och sf-mått?
    Mitt sf-mått har legat på normalkurvan precis hela tiden under graviditeten och jag fick en kille på 5160 gram, så något direkt samband kan nog inte skönjas i mitt fall i alla fall :)
  • Lillebäcks mamma
    Heini skrev 2010-12-30 17:02:37 följande:
    Mitt sf-mått har legat på normalkurvan precis hela tiden under graviditeten och jag fick en kille på 5160 gram, så något direkt samband kan nog inte skönjas i mitt fall i alla fall :)
    Nej, barnmorskan sa att det inte går att säga något samband heller. 
    Vi gjorde ett UL i vecka 35 och då beräknades hon väga 2,1 kg. Så risken för att hon skulle fördubblat sin vikt på fem veckor bör ju vara minimal. Men man börjar ju undra...
  • J0SSAN

Nu har jag precis kommit hem från mina föräldrar med en säck kläder som jag själv hade som bebis, en hel del som mamma stickat och en jättegullig brun och vitrandig sparkdräkt från polarn och pyret i storlek 50 som jag hade på mig hem från BB. Längtar så efter att krama en lite bebis i den dräkten Hjärta

• Kiaa

Idag är det BF+2 för min del. Inga tecken på att det är nått på G än, och för min del får det absolut gärna vänta nån dag till. Hellre en tidig 2011:a än en jättesen 2010:a  Glad

Gott nytt år till er alla! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?