J0SSAN skrev 2010-12-25 22:46:45 följande:
Lillebäcks mamma - varför får du inte ta smärtlindring? Verkar ju jätteläskigt att veta att man inte har nån utväg ifall det skulle bli för olidligt...

För 10 år sedan gjorde jag ett pricktest, där jag tydligen fick utslag på -kainer (all medicin som slutar på -kain, vilket är samtliga smärtstillande). Jag frågade vad som hände om jag t.ex behövde bedövning hos tandläkare och hudläkaren sa att då finns det annat man kan få, som inte innehåller -kain.
Funderade inte mer på det och har inte behövt bedövning någon gång i mitt liv, men informerade ändå barnmorskan vid inskrivningen i vecka 9 om denna allergi.
Min barnmorska antog tydligen att det fanns annat, eftersom hon inte skickade en remiss. Först när vi pratade om förlossning i vecka 34 och jag frågade vad mina alternativ var skickade hon en remiss. Några dagar senare ringde en mycket irriterad narkosläkare upp från förlossningen och tyckte det var underligt att ingen utrett detta. Då fanns inte tid att göra det och eftersom ingen kommer att ha lust att testa vad som händer när jag får bedövning första gången under en förlossning så får jag helt enkelt vara utan.
Om det blir ks så söver dom mig, vilket ju känns helläskigt med. Men men, ut måste hon ju. Det är bara till att hoppas på att man inte behöver bli klippt och att man spricker så lite som möjligt :P Jag får begära in några extra tuber lustgas när det ska sys