Jätten gluff gluff skrev 2010-10-21 08:14:40 följande:
Djurgårdsrutan var väl först, dramatiskt & allt, men det verkar ju som att allt gått bra. Tur!
Vem blir nästa på tur då??
Hur mår ni andra?
Jag har samlat på mig lite krämpor nu känns det som... Får ont i revbenen ju längre dagen går, för att jag sitter ner på jobbet antar jag... Ont i ryggen när jag står eller går, fogarna antar jag. & så halsbrännan såklart... vissa dagar blir jag tokig på den!! Andra dagar är den nästan obefintlig.
Den senaste veckan har jag dessutom fått extremt ont i sidan av magen, gissar att det är nånstans i nederkant av ytterrevben, alternativt muskelfäste för magmusklerna. Har varit förkyld några veckor & hostat en hel del & förut gjorde det ont just när jag hostade. Nu gör det ont hela tiden. Värker som ett stort jäkla blåmärke. Jobbigt, för nu kan jag inte sova på den sidan heller. En sida kvar liksom...
Men jag pratade med barnmorskan som håller i magplasket jag var på igår & hon sa att det med största sannolikhet beror på hostan. & att det bara är att vänta tills det går över. Vilket tydligen kan ta tid....
Har blivit pysslig också! Sytt en nalle, en gosedjurskanin & en skallra till Knodden!

Riktigt fina blev dom också! Nån mer som blivit pysslig & boar?
Hej, satt precis och läste i Ett barn blir till och där stod det att det var vanligt att få ont på högra sidan under revbenen och att det berodde på gallbesvär pga den ökade påfrestningen på levern - det försvann av sig själv efter förlossningen men tills dess kunde det hjälpa att äta mer lättsmält mat med mindre fett, vilket förövrigt är bra mot halsbrännan oxå.
Jag har också pysslat en hel del, sytt lakan till spjälsängen och broderat på. Typiskt terapiarbete för att vänja sig vid tanken tror jag