• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • knittgirl84
    snöflinga04 skrev 2010-10-20 07:27:04 följande:
    Nu är våran Alvin äntligen här! Han föddes i söndags 17 okt kl 8.00 (på BF+12) 52 cm och 4250g. Hjärta
    Grattis! Vad härligt!
  • Jätten gluff gluff

Djurgårdsrutan var väl först, dramatiskt & allt, men det verkar ju som att allt gått bra. Tur!

Vem blir nästa på tur då??

Hur mår ni andra?

Jag har samlat på mig lite krämpor nu känns det som... Får ont i revbenen ju längre dagen går, för att jag sitter ner på jobbet antar jag... Ont i ryggen när jag står eller går, fogarna antar jag. & så halsbrännan såklart... vissa dagar blir jag tokig på den!! Andra dagar är den nästan obefintlig.
    Den senaste veckan har jag dessutom fått extremt ont i sidan av magen, gissar att det är nånstans i nederkant av ytterrevben, alternativt muskelfäste för magmusklerna. Har varit förkyld några veckor & hostat en hel del & förut gjorde det ont just när jag hostade. Nu gör det ont hela tiden. Värker som ett stort jäkla blåmärke. Jobbigt, för nu kan jag inte sova på den sidan heller. En sida kvar liksom...
    Men jag pratade med barnmorskan som håller i magplasket jag var på igår & hon sa att det med största sannolikhet beror på hostan. & att det bara är att vänta tills det går över. Vilket tydligen kan ta tid....

Har blivit pysslig också! Sytt en nalle, en gosedjurskanin & en skallra till Knodden! Riktigt fina blev dom också! Nån mer som blivit pysslig & boar?

• J0SSAN
    Jätten gluff gluff skrev 2010-10-21 08:14:40 följande:
    Djurgårdsrutan var väl först, dramatiskt & allt, men det verkar ju som att allt gått bra. Tur!

Vem blir nästa på tur då??

Hur mår ni andra?

Jag har samlat på mig lite krämpor nu känns det som... Får ont i revbenen ju längre dagen går, för att jag sitter ner på jobbet antar jag... Ont i ryggen när jag står eller går, fogarna antar jag. & så halsbrännan såklart... vissa dagar blir jag tokig på den!! Andra dagar är den nästan obefintlig.
    Den senaste veckan har jag dessutom fått extremt ont i sidan av magen, gissar att det är nånstans i nederkant av ytterrevben, alternativt muskelfäste för magmusklerna. Har varit förkyld några veckor & hostat en hel del & förut gjorde det ont just när jag hostade. Nu gör det ont hela tiden. Värker som ett stort jäkla blåmärke. Jobbigt, för nu kan jag inte sova på den sidan heller. En sida kvar liksom...
    Men jag pratade med barnmorskan som håller i magplasket jag var på igår & hon sa att det med största sannolikhet beror på hostan. & att det bara är att vänta tills det går över. Vilket tydligen kan ta tid....

Har blivit pysslig också! Sytt en nalle, en gosedjurskanin & en skallra till Knodden! Riktigt fina blev dom också! Nån mer som blivit pysslig & boar?
    Hej, satt precis och läste i Ett barn blir till och där stod det att det var vanligt att få ont på högra sidan under revbenen och att det berodde på gallbesvär pga den ökade påfrestningen på levern - det försvann av sig själv efter förlossningen men tills dess kunde det hjälpa att äta mer lättsmält mat med mindre fett, vilket förövrigt är bra mot halsbrännan oxå.

Jag har också pysslat en hel del, sytt lakan till spjälsängen och broderat på. Typiskt terapiarbete för att vänja sig vid tanken tror jagDrömmer
  • Jätten gluff gluff

Oj, gallbesvär alltså? Där ser man. Vet inte vilket det är, men jobbigt är det att ha ont iaf... går mest runt & är trött hela tiden känns det som....

Vad fint med hemmabroderade lakan!

• snöflinga04

Tack så mycket! Glad
    Förlossningen gick väldigt bra, startade i lördags  vid kl. 16 med förverkar efter svampplockning. Söndags morgonen kl. 5 åkte vi till förlossningen mölndal, de gjorde ctg och vid kl.6 så var det rakt in på fölossningens salen, kl.8 var Alvin ute.  BM och sköterskan som var med under förlossningen var verkligen toppen. BB var också toppen! Kan varmt rekomendera Mölndal
    Alla tre mår bara bra! Alvin är en jättesnäll bebis sover och äter som han ska. Hjärta

• Jätten gluff gluff

Det låter ju alldeles perfekt snöflinga! Skrattande

• MorMaria81
    snöflinga04 skrev 2010-10-22 12:57:12 följande:

Tack så mycket! Glad
    Förlossningen gick väldigt bra, startade i lördags  vid kl. 16 med förverkar efter svampplockning. Söndags morgonen kl. 5 åkte vi till förlossningen mölndal, de gjorde ctg och vid kl.6 så var det rakt in på fölossningens salen, kl.8 var Alvin ute.  BM och sköterskan som var med under förlossningen var verkligen toppen. BB var också toppen! Kan varmt rekomendera Mölndal
    Alla tre mår bara bra! Alvin är en jättesnäll bebis sover och äter som han ska. Hjärta

Låter fantastiskt! Jag har också hört att Mölndal ska vara bra så det är nog dit jag önskar åka sen.
    Härligt att ni mår bra och att allt fungerar bra!
    Nu längtar man verkligen!!
  • MHEK

Härligt att höra att det gick så bra Snöflinga och jag håller med MorMaria nu längtar man verkligen....även om det är ganska lång tid kvar för mig.

• MorMaria81

Hej på er!

Hur har ni det? Trist väder här i göteborg nu!Rynkar på näsan
    Igår var vi på första föräldrarutbildningen. Det verkar väl helt ok men man kan ju läsa så extremt mycket på nätet nu för tiden så man vet ju det mesta redan. Jag går i gamlestan. Någon annan som går på föräldrarutbildning? Vi är med i en liten grupp och det var lite fnittrigt när vi började med par och andnings övningar.Glad
    Får väl se, nästa gång skulle hon prata lite om sex och samlivet. Känns lite absurt att sitta och diskutera det med 8 st främmande personer..

På torsdag går jag in i v 33 och det känns som att det går väldigt snabbt nu. Börjar fundera på allt man vill hinna med innan lillan tittar ut. Man märker skillnad på rörelserna i magen också. Börjar väl bli trångt nu.

Mina foglossningar börjar bli bättre också och det känns sååå skönt. Trodde inte att jag skulle kunna gå vid det här laget eftersom det hela började så tididgt men tydligen har min vila varit till stor hjälp.

Ha det fint allesammans!

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?