• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Haha, jag borde nog göra det men faktiskt inte. Tänkte försöka köra på dyktekniken, bad, varma handdukar och massage. Mitt mantra är "man kan inte dö av smärta" Tungan ute

Ja, det är verkligen fem-stjärnig service i den där magen Solig När man gått upp klockan fem på morgonen för att suget efter risgrynsgröt blev allt för stort så känner man sig ju farligt nära curlinglivet...

• Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-26 15:37:03 följande:
    Haha, jag borde nog göra det men faktiskt inte. Tänkte försöka köra på dyktekniken, bad, varma handdukar och massage. Mitt mantra är "man kan inte dö av smärta" Tungan ute

Ja, det är verkligen fem-stjärnig service i den där magen Solig När man gått upp klockan fem på morgonen för att suget efter risgrynsgröt blev allt för stort så känner man sig ju farligt nära curlinglivet...
    Haha, curlingmorsa redan liksom. 
    Så du ska också köra på dyktekniken? Jag med. Ska bli intressant att jämföra våra erfarenheter sen!!
    Till din lista lägger jag akupunktur och ev TENS och sterila kvaddlar (om jag verkligen vill testa annat).  

Jag börjar bli lite hoppfull, mer av slemproppen lossnar hela tiden och jag har som sagt massa sd, inga onda dock. Knodden knölar på och känns som att han tappat tummen för han rör på huvudet alldeles obehagligt där nere. Haha. Läste det nånstans att om det känns som att bebisen vrider mycket på huvudet så kan det vara för att den "tappat tummen". Det var sött.  
  • Lillebäcks mamma

Hihi, va gulligt Bjornis! Vi har sett på ultraljuden att lilla Emilia suger på tummen där inne med Solig

Förutom mol-/mensvärk så har jag inga symptom alls på att det skulle vara på G.
    6 dagar kvar idag Glad

• Bjornis

Jag har regelbundna sammandragninger nu. Klockar dem för att det är lite kul och de kommer var 4:e minut. Inget som gör ont ju men när man inte haft nästan några sd alls under hela tiden så blir det fascinerande. Haha. Ska till bm imorn så ska bli kul att ha nåt att berätta!

• Lillebäcks mamma

Åh, spännande! 
    Emellanåt har jag ganska kraftig mensvärk, ibland till och med så att jag vaknar av det och inte kan somna om. Men det är ingenting som kommer och går utan är mer konstant i flera timmar. Så jag längtar lite tills man kan få något som går att klocka Tungan ute 

När var det du hade bf, Bjornis? 

• Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-26 19:55:40 följande:
    Åh, spännande! 
    Emellanåt har jag ganska kraftig mensvärk, ibland till och med så att jag vaknar av det och inte kan somna om. Men det är ingenting som kommer och går utan är mer konstant i flera timmar. Så jag längtar lite tills man kan få något som går att klocka Tungan ute 

När var det du hade bf, Bjornis? 
    22 dec så på övertid nu! Men enligt äl den 25 dec men ändå övertid ju så! 
    Mensvärk har jag också haft till och från under de sista 2-3 veckorna men som du säger, det håller liksom i sig. Kanske en timme då och då. Mest på nätterna. 

• Lillebäcks mamma
    Bjornis skrev 2010-12-26 20:03:12 följande:
    22 dec så på övertid nu! Men enligt äl den 25 dec men ändå övertid ju så! 
    Mensvärk har jag också haft till och från under de sista 2-3 veckorna men som du säger, det håller liksom i sig. Kanske en timme då och då. Mest på nätterna. 
    Oj, förstår om det går långsamt! Tycker det redan har saktat ner ganska rejält Tungan ute Dagarna känns mycket längre! Och då har jag ändå sambon hemma nu, så man slipper vänta ensam Glad

Har du bestämt dig för Östra eller Mölndal?
  • Bjornis
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-26 20:10:40 följande:
    Oj, förstår om det går långsamt! Tycker det redan har saktat ner ganska rejält Tungan ute Dagarna känns mycket längre! Och då har jag ändå sambon hemma nu, så man slipper vänta ensam Glad

Har du bestämt dig för Östra eller Mölndal?
    Har du också sambon hemma? Min har jullov (tack gode gud för lärare). Blir östra för jag har nu ett bmi över 35 och då ska man tydligen föda på östra. Så jag slipper välja. Fast det hade kvittat iofs. Hört bra om båda! Själv?  
  • Lillebäcks mamma
    Bjornis skrev 2010-12-26 20:29:32 följande:
    Har du också sambon hemma? Min har jullov (tack gode gud för lärare). Blir östra för jag har nu ett bmi över 35 och då ska man tydligen föda på östra. Så jag slipper välja. Fast det hade kvittat iofs. Hört bra om båda! Själv?  
    Åhå, finns det sådana rekommendatooner? Där ser man. Själv har jag ingen aning om vad jag väger Skrattande Hur skönt som helst! Ska definitivt använda samma metod nästa graviditet. Har bett bm att inte säga, bara anteckna och så har jag tittat bort när jag kiivit upp på vågen. 
    Så skönt att slippa vikthetsen och faktiskt uppriktigt kunna svara "jag har ingen aning" när folk frågar hur mycket man har gått upp. Usch, människor tar sig sånna friheter att fråga om privata saker när man är gravid...

Vi vill till Östra med. Ingen egentlig anledning förutom att de har fler familjerum och det är viktigt för oss att sambon får stanna Glad 
    Ja, det är skönt att få lite sällskap här hemma. Han har tagit ledigt till den 10:e januari, men vi hoppas ju på att hon ska komma innan dess. Sen ska vi vara hemma båda två i en månad. Så vi mjuklandar i föräldralivet Solig 
  • Tarda
    Bjornis skrev 2010-12-26 20:29:32 följande:
    Jag ringde faktiskt för att kolla upp det där med BMI över 35 och det de går på är din inskrivningsvikt på MVC, så ligger man under 35 då men går upp under graviditeten ska det inte vara något problem att föda på Mölndal, om man nu vill det. Jag pratade med koordinatorn för Östra och Mölndal som är den man ringer för att bli dirigerad rätt om det är fullt på något ställe så hon borde ju veta. När jag frågade varför de vill att "tjockisar" föder på specialförlossningen så sa hon att det berodde på att vid ett ev KS så har de operationsbord som tål höga vikter, plus att det är besvärligare att skära genom alla lager fett och då vill de vara förberedda med personal som är vana. När jag frågade vilka vikter vi pratade om sa hon ja från 130 kg, då pustade jag ut, tror inte jag hinner gå upp SÅ mycket på 6 veckor ;)

Härligt att det verkar satt igång så smått för er, ser fram emot vidare rapporter Flört
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?