• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Bjornis

Vad är det med alla barnmorskor? Haha. Min är också jättesöt med förvirrad och alla mina vänners barnmorskor har/är likadana! Nåt slags kriterie för att bli bm?

Oj Kajsa - är det bara 5,5 vecka kvar? Galet. Ja, här är det v 30+1 idag och det närmar sig ju. Men jag jobbar också bara 2 veckor till. Ska bara glassa.

• MorMaria81

Jag och Björnis har samma bf så det är 30+1 idag.Glad

5,5v kvar. Oj vad skönt det låter!! Jag längtar som bara den nu!
    Men jag tror att det blir 2011 för mig så det är bara att försöka få tiden att gå nu.. Tungan ute

Och ja, min barnmorska är jätte gullig men också förvirrad. Haha. De gör väl samma sak hela dagarna så de blandar ihop vad de frågat och inte..

Ha en underbar helg alllihop! Själv tror jag att jag ska åka på barnloppis imorgon. Brukar vara lite hysteriskt men det är ganska kul ändå.

• Mina 78

Vad är det för barnloppis du ska på? Det verkar spännande.

Jag har knappt 7 veckor kvar så det börjar närma sig. Jag ska jobba 5 veckor till. Är grymt inställd på att gå över tiden, men inser ju samtidigt att  det är mindre än 5 veckor till normalförlossningsgränsen.  Lite skrämmande

Idag ringde de från Babyproffsen och sa att vagnen har kommit och nästa helg kommer pappa med ett säng och ett lass andra grejer. Efter det kommer det nog att vara mer verkligt tror jag. Nästa vecka börjar som sagt föräldrautbildningen också så det ska bli spännande.

• MorMaria81
    Mina 78 skrev 2010-10-15 19:41:18 följande:
    Vad är det för barnloppis du ska på? Det verkar spännande.

Jag har knappt 7 veckor kvar så det börjar närma sig. Jag ska jobba 5 veckor till. Är grymt inställd på att gå över tiden, men inser ju samtidigt att  det är mindre än 5 veckor till normalförlossningsgränsen.  Lite skrämmande

Idag ringde de från Babyproffsen och sa att vagnen har kommit och nästa helg kommer pappa med ett säng och ett lass andra grejer. Efter det kommer det nog att vara mer verkligt tror jag. Nästa vecka börjar som sagt föräldrautbildningen också så det ska bli spännande.

Det är en barnloppis som är i Ale gymnasium i Nödinge tror jag det heter. Känns kanske lite långt att åka men jag får se.
    Jag är med i en tråd här där alla lägger in barnloppisar som de vet om. Ganska kul att springa på ibland..
    Tänkte jag skulle kunna bifoga den träden men fattar inte hur man gör så jag kan göra det i nästa inlägg istället.Glad
  • MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-10-15 23:05:32 följande:
    O, barnloppis i nödinge alltså. Kanske blir det en tur dit imorn.
    Var du där? Jag åkte en sväng, hittade en billig stokke stol i alla fall.  Alltid något..Glad
  • Bjornis
    MorMaria81 skrev 2010-10-17 16:07:32 följande:
    Var du där? Jag åkte en sväng, hittade en billig stokke stol i alla fall.  Alltid något..Glad
    Eh, nä... Vi hade massa andra ärenden å åkte till Partille och så då kändes det så långt. Aha, gött med billig stol. Den verkar ju gå att fynda ibland.

Vi har målat och lagt golv i helgen. Skönt!! Eller vi och vi... Ehhh...
    Ja, vi är ju gifta så vi två är ju ett nu så. Hehe. 
  • MorMaria81
    Bjornis skrev 2010-10-17 18:27:19 följande:
    Eh, nä... Vi hade massa andra ärenden å åkte till Partille och så då kändes det så långt. Aha, gött med billig stol. Den verkar ju gå att fynda ibland.

Vi har målat och lagt golv i helgen. Skönt!! Eller vi och vi... Ehhh...
    Ja, vi är ju gifta så vi två är ju ett nu så. Hehe. 
    Kanske också ska gifta mig snart.. Glad
  • snöflinga04

Nu är våran Alvin äntligen här! Han föddes i söndags 17 okt kl 8.00 (på BF+12) 52 cm och 4250g. Hjärta

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?