• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Kiaa

MorMaria: Grattis! Skönt att höra att allt gick bra! Själv har jag 7 dagar kvar till BF (men hoppas på att gå över några dagar så det blir en 2011-bebis).

• Lillebäcks mamma

Hej på er!

Kul med lite liv i tråden igen. Jag hoppas att fler tittar in och uppdaterar kring hur det har gått Solig 

Stort GRATTIS till dottern MorMaria81!

Här har vi 10 dagar kvar till bf och längtar sååå efter vår lilla Emilia! Hjärta 

• SL79

Grattis till din lilla tjej MorMaria81! Kul att det börjar hända grejer här i tråden nu, många små bebisar som är på gång. Det ser jag fram emot att höra mer om.

God jul allihopa!

• Heini

Här har det äntligen också hänt grejer! Vår stora lilla kille såg dagens ljus för första gången den 22/12, BF+9.
    Ville var vid födseln 59 cm lång och vägde 5160 gram, en svettig historia vill jag lova! :)

Vi kom hem från BB idag och har firat en mycket stillsam jul här hemma med bara den närmsta familjen.

Jag håller tummar och tår för er andra, att ni mår bra och att allt går som det ska!

Fortsatt GOD JUL på er!

• Bjornis
    Heini skrev 2010-12-24 20:55:59 följande:
    Här har det äntligen också hänt grejer! Vår stora lilla kille såg dagens ljus för första gången den 22/12, BF+9.
    Ville var vid födseln 59 cm lång och vägde 5160 gram, en svettig historia vill jag lova! :)

Vi kom hem från BB idag och har firat en mycket stillsam jul här hemma med bara den närmsta familjen.

Jag håller tummar och tår för er andra, att ni mår bra och att allt går som det ska!

Fortsatt GOD JUL på er!
    Inga 50-kläder som går på den killen gissar jag??? STORT GRATTIS och wow. Ser fram emot förlossningsberättelse! Eller gör jag?

Fick hallonbladste av maken i julklapp så imorn börjar utdrivningsförsök. Haha. Lite mellandagsrea, trappspringning och te kanske. Bf+3 snart...
  • Kiaa
    Heini skrev 2010-12-24 20:55:59 följande:

Fortsatt GOD JUL på er!
    Ja, jag vill också höra allt om förlossningen - fast troligtvis först efter min egen är avklarad, eller?!
  • Mina 78

Vad roligt med lite liv i tråden igen.

Vår lilla Inez tittade ut på beräknad dag 2/12. Hon vägde 3365 g och var 50 cm. Förlossningen gick bra även om de efter några timmar upptäckte att flickan låg i säte. Vid det laget var det ganska bråtton så det blev akut snitt för vår del. Men alla på Östra var otroligt proffsiga och jag kände mig supertrygg hela vägen.  

Det är toppenmysigt att vara hemma även om man ibland känner sig lite hormonell (gråter för ingenting) eller låst till soffan (tur att jag gillar dålig TV). 

Även om jag aldrig träffat några av er i verkliga livet innan vore det trevligt med en fika eller promenad så småningom 

• Jätten gluff gluff

Grattis till er som fått ut era sötnosar! Men jösses Heini, vilken bjässe!

Här längtas det också, men inga känningar ännu... har ju exakt en vecka kvar till BF idag.

• Bjornis
    Mina 78: GRATTIS! Men oj, kollar de inte sånt?? Att de ligger i säte? Hade hon legat fixerad innan eller?
    Skönt med proffsigt bemötande iaf.
    Absolut fika sen!!

Jag är på bf+3! Eg på bf om jag ska gå på ägglossningen (som jag vet exakt på dagen när den var så det stämmer nog eg bättre). Det känns bättre att gå efter äl nu för om jag går över tiden en vecka (vilket ju ändå är nån slags norm som förstföderska) så hamnar vi i januari. En vecka kan jag tycka är OK att gå över men alltså har inte ungen kikat ut typ 3 januari kommer jag försöka springa maraton eller nåt!

Lycklig: Har inte heller några känningar. Dock föjävla trött bara hela tiden. Känns som i v 10 typ då jag bara ville sova. Jag har iofs också sovit ovanligt bra de sista två-tre nätterna. Om det nu skulle vara nån slags uppladdning av kroppen? Och knodden har varit ovanligt krumbuktig...
  • Jätten gluff gluff

Ja du Bjornis... om man kunde tolka tecknen....jag trodde nästan det var dags igår, för jag sov rent katastrofalt dåligt, hade så ont i bäcken & höft att jag trodde hela skelettet höll på att trilla isär... Först då fattade jag hur foglossning känns... Jaha, det kanske blir julafton ändå, susade genom mitt huvud. Men det blev bättre när jag gick upp & var sen helt OK hela dagen & i natt var det bättre igen & jag sov ganska gott, förutom förkylningen jag fått igen.... Så hur ska man kunna veta? He he... det går nog inte.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?