• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Jätten gluff gluff
    Lillebäcks mamma skrev 2010-12-30 16:50:06 följande:
    Hur gick det för er? 
    Vår lilla är i alla fall fixerat sig, gick inte att rucka henne ens en milimeter Glad Jag känner mig inte så nervös, mest pirrig. Men nu håller jag verkligen tummarna för att hon väntar med att komma till efter nyår. Inte så roligt att fylla år på årets sista dag Tungan ute
    Bjornis skrev 2010-12-30 16:15:51 följande:
    Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt! 

Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
    Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?

Åh, avis! Solig Mysigt att få gosa bebis dagarna i ända!
    Det gick bra! Mitt blodtryck var jättebra, som vanligt, magen hade växt 4 cm sen förra veckan! *skrattar* Så det var väl nästan som för dig va? Men min gissning är att magen sjönk ned för två veckor sen, för då hade inte magen växt nåt & så bara 1 cm förra veckan, så Knodden har nog växt på i samma takt ungefär hela tiden.
    Hjärtljudet låg mellan 125-130 igår, så det var lägre än innan, men det var vanligt också sa hon, att de vilade upp sig extra & sov massor när det närmade sig liksom.
    Min Bm skulle vara ledig nästa vecka, så vi bokade en tid 11 januari! Ha ha... då vill jag väl inte komma dit heller! Men man vet ju aldrig... fast OJ vad jag hoppas att jag inte behöver gå över så länge...

Vad skönt att ni får komma hem idag Bjornis! Jag är sååå avis faktiskt!

Jag har inga tecken på att Knodden skulle vara på gång, så snart är det väl lugnt, då borde det bli 2011 av bara farten! Men jag tänker ju inte direkt gå ut på långpromenad eller storstäda i eftermiddag bara för att liksom.... Imorrn däremot! Då! Ha ha... ska baka kanelbullar & gå långpromenad & färdknäppen får man väl prova också!
  • Lillebäcks mamma

Lycklig: Va roligt, då fick vi samma besked då. Mitt sf hade hamnat på 39.

God fortsättning på er!

Här firades nyår med kräkfest och ett besök på förlossningen. Ingen bebis dock, bara vanlig hederlig magsjuka. Fy bövelen!

Hoppas att ni hade roligare nyår än vår Flört 

• snöflinga04
    Bjornis skrev 2010-12-30 16:15:51 följande:
    Tack hörrni! Och ungefär nu har jag börjat fundera på när barn nummer två ska produceras! Haha, så ni inser att inte ens min förlossning fått mig avskräckt för det man får är sååååå ljuvligt! 

Ja, nu närmar det sig förlossning för många av er! Woho!
    Imorn åkr vi hem så vi hinner nog inte träffa nån av er!?

Jag har också börjar fundera på ett syskon :) Vill verkligen vara gravid en gång till och föda barn igen. Det är så otroligt häftiga och underbara upplevelser :D Som dessutom slutar i något underbart!!
    Men jag tror att det får gå några år, att vara gravid och föda barn är ingenting mot att ta hand om ett! Så jag tror att jag behöver lite tid att återhämta mig och glömma hur mycket krafter det tar på en! :)
  • snöflinga04

Grattis till er som har fått era små!! {#emotions_dlg.flower}

• MorMaria81

God fortsättning allihop!
    Det är så härligt att höra om alla fina bebisar som "ploppar" ut. Även spännande att följa alla er som är på gång. Vår lilla Ronja ( som vi nu till 90% har bestämt oss för att hon ska heta) har det bra. Hon sover, äter o bajsar som sjutton. :) Amningen fungerar bättre o bättre och det känns skönt.
    Jag träffas gärna längre fram o fikar, tittar på o pratar om alla underverk !
    Och ja, man börjar redan fundera på när nästa barn ska komma. ;)
    Ha en riktigt fin helg!

• Lillebäcks mamma

Jaha, jag slänger in en ny uppdatering efter dagens besök på mvc Glad Det visade sig att jag och barnmorskan missförstått varandra sist gång, magen hade inte hamnat på 39cm utan det var helt enkelt siffran för veckan jag då var i. Mitt sf-mått är 37cm och således precis som det ska. 
    Pweh! Man hann ju börja undra...

BF+2 idag och jag tycker att min lillflicka kan komma ut och kramas nu istället Solig

Hur går det för dig, Lycklig? Ingen bebis ännu?

• Jätten gluff gluff

Nope, ingen bebis här heller.... otålig är bara förnamnet! Roar mig med att sitta & peta på Knoddens fot, som buktar ut under ena revbenet....

• Lillebäcks mamma
    Jätten gluff gluff skrev 2011-01-03 14:34:27 följande:
    Nope, ingen bebis här heller.... otålig är bara förnamnet! Roar mig med att sitta & peta på Knoddens fot, som buktar ut under ena revbenet....
    Haha ja, det är verkligen bebisdelar utstickande överallt nu. Lilla vän, du får ju inte plats längre. KOM UT! Solig
  • DjurgårdsRutan

Hej på er.

Grattis till alla som fått era små, och snart är det er andras tur. Vi har äntligen blivit utskrivna från sjukhuset och har fått tillbringa jul och nyår hemma. Så underbart. Cornelia har passerat 4 kg nu, och är riktigt stor.

Vore kul att träffas nån dag för lunch/fika.

Sköt om er alla. Stor Kram.

• Lillebäcks mamma
    DjurgårdsRutan skrev 2011-01-03 15:36:21 följande:

Hej på er.

Grattis till alla som fått era små, och snart är det er andras tur. Vi har äntligen blivit utskrivna från sjukhuset och har fått tillbringa jul och nyår hemma. Så underbart. Cornelia har passerat 4 kg nu, och är riktigt stor.

Vore kul att träffas nån dag för lunch/fika.

Sköt om er alla. Stor Kram.

Så skönt att allt gått bra för er och att ni fick fira helgerna hemma Solig
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?