• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Lillebäcks mamma

Mina: Jo, mat vill hon ju ha :) I natt fick hon mat vid 01, 03, 07:30 och så nu; 09:50.
    Men efter att hon ätit sig mätt så lägger jag ner henne i sin säng och så sover vi vidare. Fantastiskt javisst :D Vi får väl se hur länge det håller i sig... ;)

• Kiaa

Nu har jag fått hem min bärsjal och använt den med C för första gången. Iofs sov hon i stort sett redan när jag la dit henne, men hon vaknade knappt till och hon verkar trivas. Lyckades inte 100% att få till den så den sitter lite slappt framtill, men övning ger färdighet antar jag.
    Den känns i allafall betydligt mera bekvämt för min rygg än vad Babybjörnen gör!

• Mina 78
    Kiaa skrev 2011-02-01 22:13:10 följande:
    Nu har jag fått hem min bärsjal och använt den med C för första gången. Iofs sov hon i stort sett redan när jag la dit henne, men hon vaknade knappt till och hon verkar trivas. Lyckades inte 100% att få till den så den sitter lite slappt framtill, men övning ger färdighet antar jag.
    Den känns i allafall betydligt mera bekvämt för min rygg än vad Babybjörnen gör!
    Mysigt! Min knytning blir olika varje gång, ibland för löst och ibland för hårtGlad, men jag antar tt det ger sig med tiden
  • MorMaria81

Man får till det där med sjalen efter ett tag. Det bästa är nog att få den så tight som möjligt och ganska högt upp, det tror jag är bäst för ryggen. Jag får mycket ondare i ryggen av baby björnen än av sjalen.
    Ronja har sovit som en stock hela dagen så nu är hon väldigt gnällig såklart. Hoppas hon somnar snart så man får någon "bra" timmes sömn.
    Vi ses på torsdag då. Sa vi kl 14?

• Mina 78

Ja 14 på Villa Belparc

Du har nog rätt i att sjalen ska sitta tight, men om den blir för tight hamnar hon för högt upp och knockar mig i huvudet hela tiden Glad 

Hoppas Ronja somnade tillslut. Här börjar vi ana en dygnsrytm och ett sovmönster mellan 22-23 och 8-9 uppdelat på tre pass. Underbart!

• MorMaria81

Hon somnade vid 01.30 och sov till 05.30 ( i soffan på mig) och sen fick sambon gå upp för då var hon super pigg. Sen sov hon till ca 10. Så helt ok men i natt hoppas vi på sängsovande igen. Ingen mer soffa nu!! :)
    Vi ses imorgon!

• snöflinga04

Jag följer med till Villa Belparc idag och jag tar med mig en tjej från min föräldragrupp hoppas att det är okej för er!?

• MorMaria81

Hej! Jag hoppar över fikan idag. Har haft en jobbig natt. Ronja har nog haft ont i magen för hon har skrikit till o från hela natten. Jag har inte sovit mkt alls. Hoppas ni får trevligt, jag ser fram emot nästa gång istället.

• Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-02-03 09:07:12 följande:
    Hej! Jag hoppar över fikan idag. Har haft en jobbig natt. Ronja har nog haft ont i magen för hon har skrikit till o från hela natten. Jag har inte sovit mkt alls. Hoppas ni får trevligt, jag ser fram emot nästa gång istället.
    Vad tråkigt! Hoppas ni får en skön och vilsam dag, så får vi se till att fika snart igen. 
  • J0SSAN

Hejhej, jag blir också tvungen att missa fikat, vi skall få leverans av vitvaror idag någon gång mellan 10-14 plus att rörläggarn skall komma någon gång under dagen (bra med klara besked) så det blir till att sitta hemma och vänta för mig tyvärr.

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?