• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

På Bräcke, en liten bassäng precis där vi bor. Skönt att slippa vara på ett stort badhus tycker jag.  Var ska ni gå?

• Kiaa

Vilken bredd ska man ha på bärsjalen?
    Ska köpa en Mysak men de är allt från 50 till 63 cm breda. Längden verkar vara ugf den samma - runt 5,50m.

• J0SSAN
    Kiaa skrev 2011-01-28 17:54:19 följande:

Vilken bredd ska man ha på bärsjalen?
    Ska köpa en Mysak men de är allt från 50 till 63 cm breda. Längden verkar vara ugf den samma - runt 5,50m.

Det funkar nog lika bra vilket som men min mysak-sjal är sydd med avsmalnande ändar så då kan den ju lika gärna vara lie bredare när det ändå är smalt i ändarna...

Jag tipsar om tradera - jag fick min för 175:-

• J0SSAN

Jag är så glad och stolt över min lilla!
    Jag har ju känt att hon blivit tyngre och hoppades på att hon kommit upp i sin födelsevikt på 2,8 kg och så visade det sig att hon vägde strax över 3 kg (ökat 400gpå 1,5 vecka!). Så nu är våran isolering slut och det är fritt fram att gå ut på barnvagnspromenad Solig

Så nästa fika hänger jag gärna med

• MorMaria81

Kiaa: Jag har precis som jossan hittat min sjal på tradera och jag har också en med avsmalnande ändar. Tror inte det spelar så stor roll men jag skulle nog föredra att den är bred tror jag.
    Jossan: vad skönt att hon gått upp i vikt! Då vet man att det fungerar som det ska.
    Vi får ta en fika snart igen, känner att det gav mig energi.
    Ronja har ändrat sitt ätmönster helt nu. Förr åt hon var 4:e timme förutom på natten då det blev oftare men nu äter hon typ varannan timma och är mycket snuttigare och kinkigare hela dygnet. Nappen vill hon fortfarande inte ha. :( Hon kanske växer och vill ha mer mat nu.

• Kiaa

MorMaria & Jossan: Ja, jag har tänkt att köpa på Tradera. Men tack för tipset

Blir det fler fikor hänger jag gärna på. Tyckte Villa Belparc var ett väldigt bra fik för barnvagnar förresten!

• Mina 78
    MorMaria81 skrev 2011-01-28 18:52:05 följande:
    Kiaa: Jag har precis som jossan hittat min sjal på tradera och jag har också en med avsmalnande ändar. Tror inte det spelar så stor roll men jag skulle nog föredra att den är bred tror jag.
    Jossan: vad skönt att hon gått upp i vikt! Då vet man att det fungerar som det ska.
    Vi får ta en fika snart igen, känner att det gav mig energi.
    Ronja har ändrat sitt ätmönster helt nu. Förr åt hon var 4:e timme förutom på natten då det blev oftare men nu äter hon typ varannan timma och är mycket snuttigare och kinkigare hela dygnet. Nappen vill hon fortfarande inte ha. :( Hon kanske växer och vill ha mer mat nu.
    Hur gammal är hon nu? Vid fem veckor går de ju igenom ett utvecklingssprång och då kan de vara kinkigare några dagar, upp till en vecka. Inez var väldigt tydligt så och blev sen en helt ny tjej, mycket mer med och med längre gladare vakenperioder.

Jag fikar gärna i nästa vecka, vilken dag som helst. Villa Belparc var ju jättebra

• SL79

Nu har vi överlevt första vaccinationen :) Ville skrek som en stucken gris precis efter sprutorna men det la sig ganska fort och han har inte blivit dålig. Jag tror jag tyckte det var jobbigare än vad han tyckte, det är så hemskt när han skriker så tårarna sprutar.

Jag fikar också gärna nästa vecka. Onsdag är ingen bra dag för mig annars funkar alla dagar.

• Kiaa
    SL79 skrev 2011-01-28 19:27:47 följande:
    Nu har vi överlevt första vaccinationen :) Ville skrek som en stucken gris precis efter sprutorna men det la sig ganska fort och han har inte blivit dålig. Jag tror jag tyckte det var jobbigare än vad han tyckte, det är så hemskt när han skriker så tårarna sprutar.

Jag fikar också gärna nästa vecka. Onsdag är ingen bra dag för mig annars funkar alla dagar.
    Bästa fikadagen för mig nästa vecka är på torsdagen isf. Har BVC på måndag och MVC på tisdag (och än så länge är en "utflykt" per dag nog så ansträngande). Villa Belparc igen?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  • Mina 78

Torsdag på Villa Belparc låter toppen, vid två eller föredrar ni förmiddag? Jag gillar eftermiddan så man slipper stressa på morgonen :)

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?