• Lillebäcks mamma

Första barnet, i Göteborg?

Hej!

Väntar du första barnet och är bosatt i Göteborg precis som jag? Kanske vill följas åt, ta en fika eller en promenad?

Jag har bf 30 december så det blir nog en liten januaribebis här :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-03 11:03
    Nu har vi blivit ett gott gäng blivande mammor här i tråden, alla underbart härliga sådana.
    Här vill vi stötta varandra, längta tillsammans och umgås på ett trevligt sätt.

Välkommen!

OBS! Fick du ingen respons på ditt inlägg? Vi är många som skriver här och ibland missar man tyvärr lätt att svara på inlägg. Skriv en gång till eller buffa lite extra så fångar vi upp dig!

• Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?
  • Mina 78

Om inte snöflinga kan på tisdag, men gärna ville följa med, kanske vi kan ta måndag istället? 14.00 eller är det nån annan tid som passar bättre?

• Bjornis
    Jossan: Sixten började kräkas för kanske en vecka sen. Det är inte mycket men ibland kommer det så där oväntat. Pratade med min kompis vars dotter är en vecka äldre och hon sa att det kom för typ två veckor sen hos dem också så tydligen är det nåt de bara börjar med så där. Haha.

Vi har varit hos doktorn idag också klippt i sixtens tungband. Jag har ju misstänkt att det är kort iom att vi haft problem med amningen, att han inte fått grepp. Nu anv vi ju amningsnapp vilket funkar bra men jag ville ändå kolla upp detta. BM på bvc sa att "nä, det är inget man gör nåt åt ändå och det ser inte konstigt ut". Sen när vi var hos BVC läkaren så höll hon med oss och skickade oss till vasakliniken och där var jag idag och läkaren tittade och gjorde sen ett klipp! Så jävla skönt att få rätt men OM detta nu skulle göra att han kan dreppa om bröstet så blir jag jävligt sur, sånt där ska de kolla på BB där jag ju sa att han itne får bra grepp!
    Jaja, glad iaf och Sixten skötte sig gudomligt! Somnade mitt i gråten. Haha. Typiskt honom.

Jag kan fika både mån och tis. Tisdag är dock bäst.
  • Bjornis

Gud va man skriver mycket fel när man är stressad över att knodden är på väg att vakna och att man ska amma. Haha. Hoppas ni fick ihop mitt inlägg.

• MorMaria81

Jag kan tyvärr inte måndagen men tisd o torsd kan jag. Jag tycker att det är en jättebra ide att prova olika fik!

Imorgon ska vi till doktorn. Det är en vanlig kontroll så vi får se hur lilla Ronja sköter sig. Ska bli kul o se om hon växt något också. Det var tre veckor sedan sist så antagligen.. =o) Förra gången gick viktkurvan rätt upp, då hade hon gått upp 500 g på 2 veckor. Hon äter kan man säga..

• Mina 78

För mig fungerar också både måndag och torsdag eller både och Glad

• snöflinga04

Vill inte vara kronglig, men om ni vill ses på tisdag så gör det Alvin och jag kan ju vara med nästa gång. Kram

• Jätten gluff gluff
    J0SSAN skrev 2011-02-09 10:56:33 följande:
    Kan också instämma i att dagarna med magknip kan vara en pärs. Undrar hur länge det håller i sig, innan magen vant sig menar jag...

Sen har Hedvig börjat kräkas allt mer. Ibland undrar jag om något av maten stannat kvar över huvud taget - är det nån som känner igen sig?

Nu har jag börjat planera för dopet. Det är kul med lite pyssel, fixa inbjudningskort, välja musik mm
    Jo, Elin har också börjat kräkas mycket, nästan efter varje gång hon ätit. Jag frågade BVC om det, men hon tyckte inte det lät oroande. Antagligen är hon lite åpen bara, & äter mer än vad som egentligen får plats i magen. Så länge de inte kaskadkräks massor & ofta så var det inget att oroa sig för.

Jag kan inte fika på måndag, men jag kan hänga med nästa gång isf.
Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?